Köpråd; hörlurar / on-ear

Permalänk
Medlem

Köpråd; hörlurar / on-ear

Rätt sugen på ett par on-ear lurar, tänkte på B&W P5, sen gled det över till B&O H8, saken sen är om det är värt att betala sån summa för dem?

På Media föredrog han Sennheiser, men dem vill jag inte ha - testade Beats Solo2 och gillade dem - men ändå tänker på H8 mer.

Så igen;
- Är hörlurarna bra (någon med erfarenhet av dem)?
- värt att betala ~4k för H8?
- eller betala typ 2k mindre för ett par Solo2?

Eller kanske tips på nå bra stilrena lurar?

Permalänk
Medlem

@adotb: Köp inte beats för ljudkvalité, dom är lite som märkeskläder. Man har dom för det är snyggt.

Kan inte kommentera ljudet i hörlurarna du nämde då jag inte har testat dem.

Lite rekommendationer är:
Koss porta pro
+Billiga och har fantastiskt bra ljud
- Utseende

Grado SR80e
+ Detaljerat ljud, bra ljudbild, Lite mer roligt ljudprofil (ganska fokuserade på mids)
- lowend är lite "avrundad", Inte jätte bra bygg kvalité, Vissa upplever dom som tighta på örona.

Sen undrar jag lite, Är du bara intresserad av onear eller är In-ear/over-ear ett alternativ med?

Permalänk
Mobileztore
Skrivet av Matsson82:

@adotb: Köp inte beats för ljudkvalité, dom är lite som märkeskläder. Man har dom för det är snyggt.

Kan inte kommentera ljudet i hörlurarna du nämde då jag inte har testat dem.

Lite rekommendationer är:
Koss porta pro
+Billiga och har fantastiskt bra ljud
- Utseende

Grado SR80e
+ Detaljerat ljud, bra ljudbild, Lite mer roligt ljudprofil (ganska fokuserade på mids)
- lowend är lite "avrundad", Inte jätte bra bygg kvalité, Vissa upplever dom som tighta på örona.

Sen undrar jag lite, Är du bara intresserad av onear eller är In-ear/over-ear ett alternativ med?

Jag håller med @Matsson82 angående beats - satsar mer på marknadsföring och att vara "trendiga" istället för ljudkvalité.

Som vanligt brukar jag rekommendera att titta på recensionshemsidor, tex att kika på What Hifi:s Best Buy serie;

http://www.whathifi.com/best-buys/best-headphones

Visa signatur

Hi-fi enthusiast och ägare av www.mobileztore.se

Permalänk
Medlem

Var också i ditt säte för ett år sedan och ville ha ett par riktigt bra lurar. Själv lyssnar jag ganska bastungt så för min del blev det Sony XB950BT(bluetooth)- har dessa till mobilen och jisses vad dem små presterar. Har testat väldigt många "premium" lurar i olika butiker som tex applestore och elgiganten mm. Lurarna slår allt i den prisklassen IMO. Sedan har jag ett par lite mer tungdrivna JVC HA SZ 2000 till datorn som utklassar allt jag testat. Finns tyvärr inte till salu i svenska butiker utan man får söka sig till ebay/amazon. Köpte mina för dryga 2k och har aldrig fått mer hörlurar för pengar.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

@adotb: Köp inte beats för ljudkvalité, dom är lite som märkeskläder. Man har dom för det är snyggt.

Kan inte kommentera ljudet i hörlurarna du nämde då jag inte har testat dem.

Lite rekommendationer är:
Koss porta pro
+Billiga och har fantastiskt bra ljud
- Utseende

Grado SR80e
+ Detaljerat ljud, bra ljudbild, Lite mer roligt ljudprofil (ganska fokuserade på mids)
- lowend är lite "avrundad", Inte jätte bra bygg kvalité, Vissa upplever dom som tighta på örona.

Sen undrar jag lite, Är du bara intresserad av onear eller är In-ear/over-ear ett alternativ med?

Tackar!
Jag kör med in-ear hela tiden, använde bara over-ear förr vid datorn. Idag är det inge spel eller liknande, har bara hörlurar för musik. så;
Använder in-ear hela tiden, tänkte testa på on-ear.

Skrivet av Pan Ming:

Jag håller med @Matsson82 angående beats - satsar mer på marknadsföring och att vara "trendiga" istället för ljudkvalité.

Som vanligt brukar jag rekommendera att titta på recensionshemsidor, tex att kika på What Hifi:s Best Buy serie;

http://www.whathifi.com/best-buys/best-headphones

Tackar!
Jag läser överallt hehe, tycker jag själv börjar bli dryg, bara läser men inget köp hehe.

Skrivet av Zadrok:

Var också i ditt säte för ett år sedan och ville ha ett par riktigt bra lurar. Själv lyssnar jag ganska bastungt så för min del blev det Sony XB950BT(bluetooth)- har dessa till mobilen och jisses vad dem små presterar. Har testat väldigt många "premium" lurar i olika butiker som tex applestore och elgiganten mm. Lurarna slår allt i den prisklassen IMO. Sedan har jag ett par lite mer tungdrivna JVC HA SZ 2000 till datorn som utklassar allt jag testat. Finns tyvärr inte till salu i svenska butiker utan man får söka sig till ebay/amazon. Köpte mina för dryga 2k och har aldrig fått mer hörlurar för pengar.

Jag lyssnar på allt förutom rock, sen är typ house nummer 1.
Jag har kollat på Sony som du har, gillade dem, tråkigt nog var/är de lite för stora/over-ear, skillnad om de var mer on-ear hehe

Permalänk
Mobileztore

Hehe, ingen fara

Best buy gjorde en liknade lista för on-ear om du är intresserad;
http://www.whathifi.com/awards/2015/ear-headphones

Visa signatur

Hi-fi enthusiast och ägare av www.mobileztore.se

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio är riktigt trevliga i prisklassen

Permalänk
Mobileztore
Skrivet av micke7406:

Philips Fidelio är riktigt trevliga i prisklassen

Snygg design dessutom

Visa signatur

Hi-fi enthusiast och ägare av www.mobileztore.se