Nintendo NX lanseras mars 2017

Permalänk
Medlem

Mycket konstig ställning att inte visa upp konsolen ens när det är mindre än 1 år tills den lanseras? Vi vet än inget om namnet, hårdvaran eller kontrollen till konsolen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Det som känns mest spännande med detta är att den är så "hemlig" inte många konsoler som det varit så lite information tillgänglig om ett år innan release! Trodde själv att Wii U skulle bli min sista konsol, men får de ihop det bärbara Nintendo ekosystemet med ett stationärt på ett bra sätt så kanske det blir ett köp. Har missat många bra bärbara spel sen GBA tiden...

Ja, jag får medge att jag är långt mer intresserad av mjukvara, gimmicks, dumpande av optisk drive (?), sammankoppling med bärbart spelande (??) och så vidare, än precis var den placerar sig på prestandaskalan. Om de beställer en lösning från AMD specar de helt enkelt pris och prestanda, och sedan vet vi ganska väl vad som kommer att levereras. Hade varit mer spännande med en PowerVR lösning. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Mycket konstig ställning att inte visa upp konsolen ens när det är mindre än 1 år tills den lanseras? Vi vet än inget om namnet, hårdvaran eller kontrollen till konsolen.

Det är ju det som är kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare

Gjorde en tråd om Nintendo NX!

Tråden om Nintendo NX

Bara diskutera på!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@Thomaseron, @anon5930, @GilbertG:

Tack för de informativa upplysningarna .
Själv har jag inte brytt mig om att spela konsol på 20 år (med undantag för två veckor WiiU/MarioKart8 för två år sedan ) och är tyvärr inte så insatt i deras hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Rykten säger att 'PS4K' ska ha en GPU som är dubbelt så kraftfull som i den vanliga PS4. Då borde ju NX vara i samma klass i så fall. Själv tror jag att prestandan i NX kommer vara i närheten av PS4 och Xone.

PS4 Neo information har ju redan gått ut till utvecklare och förutsatt att det inte är en helt egen udda design så tyder allt på att det är Polaris 10 den baseras på. Vilket lär innebära klart mer än dubbla GPU prestandan.

Ang NX kan den bli vad fasen som helst men gissar att den blir Polaris 11 baserad.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skit synd att dom ska Pusha nya zeldat till 2017 med...

Permalänk
Digital fyndjägare

Färsk information som ramlat in angående Nintendos nya spelkonsol Nintendo NX.
Jag ser fram emot ---> http://imgur.com/a/bryiA

Nintendo NX is a portable console with detachable controllers
http://www.eurogamer.net/articles/2016-07-26-nx-is-a-portable...

Nintendo NX is powered by Nvidia Tegra technology
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-nintend...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •