Bethesda släpper moddverktyg för Fallout 4

Permalänk
Melding Plague

Bethesda släpper moddverktyg för Fallout 4

Den senaste uppdateringen till Fallout 4 lägger till ett efterlängtat stöd för moddar. Samtidigt släpper även utvecklarna ett verktyg för att skapa egna moddar till spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Moddas det inte redan friskt till Fallout 4?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Moddas det inte redan friskt till Fallout 4?

Jo, men som jag förstått det gör verktyget det mycket enklare, och tillåter en att göra saker som tidigare inte var möjligt (utan verktyget).

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Moddas det inte redan friskt till Fallout 4?

Jo, men det är på egen hand i princip. Nu finns det officiella verktyg för att skapa nya grejjer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Moddas det inte redan friskt till Fallout 4?

Jepp, men ju mer officiellt moddstöd desto bättre för min del. Jag vill undvika problem med moddar så långt det bara är möjligt, så jag har inte kört in någon mod överhuvudtaget trots snart 1000 timmars spelande.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hedersmedlem

Låter bra dock så får vi se om det inte är lite sent, känns som spelet redan är på väg att dö ut.
Får hoppas att spelet får en uppåtgående trend

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Låter bra dock så får vi se om det inte är lite sent, känns som spelet redan är på väg att dö ut.
Får hoppas att spelet får en uppåtgående trend

Den stora hypen möjligtvis, men se bara på trean och new vegas, spelas fortfarande. Tror det är långt tills fyran dör ut.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Låter bra dock så får vi se om det inte är lite sent, känns som spelet redan är på väg att dö ut.
Får hoppas att spelet får en uppåtgående trend

Spelet håller bara på att dö ut eftersom att det saknas moddverktyg. Det är nu när detta släpps som det blir värt att lägga ned tid på.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Den stora hypen möjligtvis, men se bara på trean och new vegas, spelas fortfarande. Tror det är långt tills fyran dör ut.

Kan också bero på att nämnda spel är hästlängder bättre än 4:an

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Låter bra dock så får vi se om det inte är lite sent, känns som spelet redan är på väg att dö ut.
Får hoppas att spelet får en uppåtgående trend

Hur menar du?
http://steamcharts.com/app/377160#3m

Average spelare är 30k och har varit det ett tag, ganska bra för ett singleplayer spel.

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Bethesda - Släpper halvbra spel som communityn förbättrar sedan 2006 (Oblivion).

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Kan också bero på att nämnda spel är hästlängder bättre än 4:an

Skickades från m.sweclockers.com

wurd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Kan också bero på att nämnda spel är hästlängder bättre än 4:an

Skickades från m.sweclockers.com

Beredd att hålla med. Blev mer hooked på dem. Men det va en annan tid.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Hoppas på att nån fixar så att man äntligen kan bygga "snett" då kommer jag säker lägga några hundra timmar till på spelet.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Med en liten korrigering

@Cloudstone: Since 2002 (Morrowind). Dök ganska snart up mods och verktyg som ökade framerate till nästan det dubbla och även ökat view distance genom smart adaptiv rendering. Och jävlar vad många timmar man lade ned på att spela långa kampanjer skapade av fans på den tiden. Å andra sidan var Morrowind hästlängder bättre än Oblivion redan vid släpp, det var mest prestandan som behövde en ordentlig skjuts, allt annat var grädde på moset. Sen var det ju inte helt fel att det släpptes grafikmoddar som gjorde Morrowind snyggare än Vanilla Oblivion lite senare. Ahh, gamla Radeon 9800XT, det var tider det...

Stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Hoppas på att nån fixar så att man äntligen kan bygga "snett" då kommer jag säker lägga några hundra timmar till på spelet.

Jo, det fick gärna gå att rotera objekt runt alla tre axlar (inte bara en som det är nu), och om det gick att toggla snapping manuellt så vore jag betydligt gladare.

Vore även extremt skönt att slippa "nej du får inte placera väggen här för det är faktiskt en liten sten ivägen", men det vet jag iofs att det redan finns en mod för sedan länge.

Har lagt ned gissningsvis 500 timmar på settlementbyggande, och workshopens gränssnitt är en förbannad katastrof som behöver förbättras på väldigt många punkter..

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

@Kattus:

Vilka till skillnad från Fallout 4 va bra spel. (såg att det svaret redan fanns nu)..

Hursomhelst ångrar jag innerligt att jag la över 30 timmar på spelet. Orkade inte ens spela klart main story. Riktigt meh.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Både Xbox One- och Playstation 4-versionerna av spelet kommer också få stöd för de moddar som skapas till PC-versionen. Detta kommer dock vid senare tillfällen – i maj för Xbox One och juni för Playstation 4.

Jag undrar hur det här kommer fungera i praktiken.

Permalänk

Dags att börja spela F4 igen nu då! Får se om jag fortfarande kommer tycka att det är sämsta spelet i serien.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kattus:

Den stora hypen möjligtvis, men se bara på trean och new vegas, spelas fortfarande. Tror det är långt tills fyran dör ut.

De flesta spelen som är välgjorda har fortfarande spelare, det finns fortfarande spelare i CS 1.6.
Så dö ut helt är ju långt kvar men ett spel som haft en topnotering i samtidigt spelare på nästan en halv miljon så skulle jag kalla spelet dött om det bara är några tusen kvar.

Skrivet av RaxXeZ:

Hur menar du?
http://steamcharts.com/app/377160#3m

Average spelare är 30k och har varit det ett tag, ganska bra för ett singleplayer spel.

Jo det får ses som bra men är lågt ifrån vad det har potential för.
Jämför man mot exempel The Elder Scrolls V: Skyrim som är ett spel som är betydligt mycket äldre så har dom senaste månaden haft ett avarage spelarantal på jämt över 22 tusen så skulle jag säga att det är ganska dåligt att fallout 4 knappt når 30k på samma tidsperiod.

Källa för spelarantal i The Elder Scrolls V: Skyrim: http://steamcharts.com/app/72850

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Tycker bethesdas modverktyg är jävligt bökigare :L