Tävling – provkör HTC Vive hos SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Tävling – provkör HTC Vive hos SweClockers

Virtuell verklighet är här och det firar SweClockers genom att tävla ut möjligheten för en medlem att tillsammans med en vän testa HTC Vive på redaktionen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sedan Oculus Rift gjorde succé på Kickstarter har virtuell verklighet varit orden på allas läppar,

Måste kännas surt för Oculus då att det istället är HTC som ska prövas

Permalänk
Medlem

Glöm inte 18-årsgränsen så ni kan skriva kontrakt på att dold filmning av redaktionen inte får ske eftersom ni inte själva vill visa hur det ser ut hos er

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Livsnjutare 😎

Riktigt roligt initiativ!, hoppas man blir den lyckliga vinnaren!

Visst, lite mer omständligt för mig som bor på västkusten men en weekend i Stockholm är la inga problem!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

De dåliga nyheterna för Oculus bara fortsätter strömma in. Nu nedpetad från tronen även av Sweclockers! ;D

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

HTC Vive är ju mer av ett komplett VR-paket. Riften kräver inköp av kontroller och sensorer för room-scale i framtiden.

Permalänk
Geeks
Redaktör, FZ
Skrivet av Ozzed:

De dåliga nyheterna för Oculus bara fortsätter strömma in. Nu nedpetad från tronen även av Sweclockers! ;D

Av sig själva, snarare. Vår Rift har inte anlänt.

Visa signatur

"Sådana läppar, sådan sallad"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De dåliga nyheterna för Oculus bara fortsätter strömma in. Nu nedpetad från tronen även av Sweclockers! ;D

Även om du ogillar FB, kan du inte uppskatta Oculus för startskottet på VR-revolutionen? Jag har sagt det tidigare, men alla dina inlägg med ogillande eller skadeglädje är ganska tröttsamt.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Även om du ogillar FB, kan du inte uppskatta Oculus för startskottet på VR-revolutionen? Jag har sagt det tidigare, men alla dina inlägg med ogillande eller skadeglädje är ganska tröttsamt.

Ja, och jag har sagt tidigare att jag tycker det är tröttsamt att du påpekar mina inlägg men samtidigt låter alla andra negativa kommentarer om Rift segla förbi. Ska du racka ner på folk som ogillar Rift tycker jag i alla fall du kan vara konsekvent och klaga på alla och inte bara på mig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superapan:

Även om du ogillar FB, kan du inte uppskatta Oculus för startskottet på VR-revolutionen? Jag har sagt det tidigare, men alla dina inlägg med ogillande eller skadeglädje är ganska tröttsamt.

Det är kul Oculus startade trenden och levererade till sina backers. Då vi fortfarande har yttrandefrihet I Sverige så är det fritt att tala om Facebook och deras utnyttjande av konsumenter. Att tysta andra på grund av sina känslor är fel. Jag anser att Facebook och Steam förtjänar allt skit de får.

Permalänk
Administrativ avgift

Så ni betalar resan också då eller?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@andra94: Nej det gör dom inte.

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Vilken tid handlar det om?
Före eller efter lunch?

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Ser att nivåer är hög som vanligt i forumet.

Ontopic: skulle nog bli den sämsta vinnaren av denna tävling då ja blir åksjuk bara av att titta på VR men sjukt avundsjuk på att kunna köra!

Skickades från m.sweclockers.com