Permalänk
Medlem

Qake - Demo

Har precis lagt ut ett väldigt tidigt "demo" för att ge lite smak på hur det kommer bli. Ett spel som jag kodat helt i javascript med hjälp av ThreeJS som enda library.

spela här: http://qake.se/demo

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fastnar konstant (hänt 3/3 gånger) i taket och kan inte komma loss.

gif
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen spelet
Tog en liten stund innan jag förstod att jag kunde låsa musen...

Skit kul spel som har väldigt stor potential!
Synd bara att jag fastnade på en bugg som gjorde att jag satt fast i taket och inte kunde röra mig..

Permalänk
Medlem

Kul, påminner om Fez.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Har precis lagt ut ett väldigt tidigt "demo" för att ge lite smak på hur det kommer bli. Ett spel som jag kodat helt i javascript med hjälp av ThreeJS som enda library.

spela här: http://qake.se/demo

Coolt!

Ser fram emot en uppdatering och lite bugg fixar!

Multiplayer och fler banor

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Inte dåligt!
Jag skulle rekommendera att sätta en liten cool-down på att skjuta samt att se om det går att optimera skotten något.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

kul spel fastnade dock i taket

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Inaktiv

Min personliga åsikt är att gravity och movement speed är lite för hög. Är jag i luften skjuter m.m. och sedan tabbar bort och byter flik i webbläsaren så spårar kontrollerna ur.

Det finns för i övrigt gott om potential. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Det var kul

Permalänk
Medlem

Det är en tidig demo. 3 månader gammal. Har lagt ut lite filmer på youtube från senare versioner. (https://www.youtube.com/channel/UCd-sWv6uWXO_bK9WshdUKlg) där jag även har implementerat multiplayer stöd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt!

Jag kan bara rotera musen 180 grader sedan tar det stopp!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Har precis lagt ut ett väldigt tidigt "demo" för att ge lite smak på hur det kommer bli. Ett spel som jag kodat helt i javascript med hjälp av ThreeJS som enda library.

spela här: http://qake.se/demo

Det negativa först.
Tycker nog du skulle ha väntat med att fixa navigationen och smärre 3d-relaterade saker. Eftersom kameran rör sig efter muspekaren kan jag bara rotera kameran ett visst antal grader innan jag når kanten av min skärm med min muspekare, och då kan jag inte vrida kameran längre. Dessutom fortsätter spelarens karaktär att springa på samma nivå som hålet från granaten, när man gått ner i hålet och sedan går upp på gräset igen. Jag noterade också att huvudet av spelaren ibland gick igenom golvet på bron när man använde jetpacken för att flyga upp.

De positiva.
Väldigt trevligt och rent grafiskt upplägg som har charm. Spelet har potential. Skulle kunna funka bra till äventyr/pussel/action spel.

förslag
Det skulle göra det betydligt enklare för spelaren om skuggan från byggnader högre upp fanns precis nedanför byggnaderna. Det tog en stund för mig att lokalisera var bron fanns eftersom skuggan är på ett annat ställe. Kanske inte jätterealistiskt men gör som sagt det enklare för spelaren att orientera sig i din 3d-värld

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Det negativa först.
Tycker nog du skulle ha väntat med att fixa navigationen och smärre 3d-relaterade saker. Eftersom kameran rör sig efter muspekaren kan jag bara rotera kameran ett visst antal grader innan jag når kanten av min skärm med min muspekare, och då kan jag inte vrida kameran längre. Dessutom fortsätter spelarens karaktär att springa på samma nivå som hålet från granaten, när man gått ner i hålet och sedan går upp på gräset igen. Jag noterade också att huvudet av spelaren ibland gick igenom golvet på bron när man använde jetpacken för att flyga upp.

De positiva.
Väldigt trevligt och rent grafiskt upplägg som har charm. Spelet har potential. Skulle kunna funka bra till äventyr/pussel/action spel.

förslag
Det skulle göra det betydligt enklare för spelaren om skuggan från byggnader högre upp fanns precis nedanför byggnaderna. Det tog en stund för mig att lokalisera var bron fanns eftersom skuggan är på ett annat ställe. Kanske inte jätterealistiskt men gör som sagt det enklare för spelaren att orientera sig i din 3d-värld

Klicka på lock mouse så så slipper du problemet med att musen låser sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Snyggt!

Jag kan bara rotera musen 180 grader sedan tar det stopp!

Lock mouse knappen så går det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Klicka på lock mouse så så slipper du problemet med att musen låser sig

Skickades från m.sweclockers.com

Ok! Såg inte det
Nu har jag dock upptäckt fler buggar. En absolut bugg - den händer alltid - är att man kan backa igenom alla fasta föremål. När jag skulle plocka upp föremålet där uppe så hoppade min karaktär iväg och sen med lite jetpack så flög jag iväg långt från arenan. Här är en bild på det:

Men väldigt gulligt spel med mycket potential - t.ex. som pusselspel eller nått.

Permalänk
Medlem

@lallassu:

Högerklick tar upp menyn samtidigt som man slänger en granat, flyter fint annars

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@hakd: Bara om du inte låst musen?

För övrigt är det ett _väldigt_ tidigt demo, så jag vet att det är buggar överallt. Jag lade ut det mest för att visa konceptet

Visa signatur