Permalänk

Värdera Speldator

Hej!

Har en speldator som jag skulle behöva värdera då jag har fått helt olika bud från bekanta:

CPU: i7 860
GPU: GTX 770 4GB OC MSI Gaming
SSD: 60 GB Kingston
RAM:16 GB Corsair 1600
Nätagg: Gissar på Fractal Design ca 500 W
CD/DVD
Windows 10

Extra ljudisolering på sidorna. Datorn är väldigt välbehållen o ser ut att vara nästan ny.

Alltihopa i ett litet o smidigt chassi vilket gör datorn både lätt o kompakt. Under vanlig surfing helt tyst. Har använts väldigt sparsamt och aldrig blivit överklockad. Frågan är vad jag kan få för denna pärla, dels här på Swecklockers marknad men även ute på Tradera och Blocket.

Är tacksam för alla svar!

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

Det är ofta svårt med så gamla delar men själv skulle jag nog gett 3-4k.

Permalänk
Skrivet av Cranzle:

Det är ofta svårt med så gamla delar men själv skulle jag nog gett 3-4k.

Alldeles riktigt, just därför jag har skapat denna tråd.

Men när du säger 3-4 tusen, menar du då blocket eller Swecklockers marknad, rätt så olika prissättningar där...

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

cpu 500kr
gpu 900kr
ssd 100kr
ram 300kr
nätagg 150kr
Det är nog ungefär vad jag skulle gissa på vad delarna är värda.

Permalänk
Skrivet av Tyver:

cpu 500kr
gpu 900kr
ssd 100kr
ram 300kr
nätagg 150kr
Det är nog ungefär vad jag skulle gissa på vad delarna är värda.

Men vad värderar du hela datorn till då det även ingår chassi, windows 10 med license plus att allt fungerar?

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

Swec: 2K om den är i så bra skick som du beskriver.

Blocket: 3,5K, möjligen 4K. Har du inte bråttom så släng ut den för 4,5K.

Edit: Reviderar utifrån att det faktiskt är 4gb på GPU.

Delarna är inte dåliga, men de är rejält gamla vid det här laget.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Om jag skulle ha haft den så skulle jag ha varit helt nöjd vid 3000, och tror inte att man kan få mer här på sweclockers. Men på blocket kan man säkert få mer av någon som inte kan värdet av datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betlomanus:

Alldeles riktigt, just därför jag har skapat denna tråd.

Men när du säger 3-4 tusen, menar du då blocket eller Swecklockers marknad, rätt så olika prissättningar där...

Jag lutade åt Blocket då jag skrev inlägget, borde lagt till för Sweclockers marknad också, my bad

Men som de andra säger, på Sweclockers kommer du inte undan med lika mycket, 2-3k där 2k är startbud och 3k vad man hoppas att få ut av den. Enligt mig då, det varierar en hel del.