Hjälp med val av delar till gamingdator

Permalänk

Hjälp med val av delar till gamingdator

Jag har "byggt" en dator på internet men vet inte om alla delar passar in och om den ens kommer funka bra för gaming, hade inte tänkt redigera, streama m.m Jag tänker inte häller överklocka den.

Här är alla delarna, http://pcpartpicker.com/p/spDHvK P.S
Jag valde en 750W nätag eftersom den gick på 900kr och var fullt modulärt, "guld" klass och ger mig chansen att köpa ett till grafik kort i framtiden. Skulle värkligen hjälpa mig om jag får veta hur den är så jag inte bygger ihop en data som inte ens funkar:/

Tack på förhand, Mvh sebbe

§3.1
Permalänk
Medlem

Efter en snabb titt fokuserade jag mest på grafikkortet, den nya generationen, pascal och polaris kommer släppa snart, ryktena är att du ska kunna få en polaris-AMD lika kraftfull som en Geforce GTX 980ti för en bråkdel av priset.

Jag skulle vänta med att köpa en 970 o se vad den nya generationen erbjuder, om den inte håller upp till förväntningarna så kommer ändå 900-series bli billigare.

Sen skulle jag personligen investera i mer än 1tb hårddisk då det går att få tag i mycket större volymer för inte så mycket mer, fick tag i en 4tb för 1000kr på CDon för några månader sedan.

Patience is key

Permalänk
Hedersmedlem

@SwixerSide *Tråd flyttad, rubrik förtydligad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av MiniPC:

Efter en snabb titt fokuserade jag mest på grafikkortet, den nya generationen, pascal och polaris kommer släppa snart, ryktena är att du ska kunna få en polaris-AMD lika kraftfull som en Geforce GTX 980ti för en bråkdel av priset.

Jag skulle vänta med att köpa en 970 o se vad den nya generationen erbjuder, om den inte håller upp till förväntningarna så kommer ändå 900-series bli billigare.

Sen skulle jag personligen investera i mer än 1tb hårddisk då det går att få tag i mycket större volymer för inte så mycket mer, fick tag i en 4tb för 1000kr på CDon för några månader sedan.

Patience is key

Ok, ska kolla in mer på det senare men funkar själva datan bra eller finns det något som skulle ändras förutom grafik kortet?:/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwixerSide:

Ok, ska kolla in mer på det senare men funkar själva datan bra eller finns det något som skulle ändras förutom grafik kortet?:/

Skickades från m.sweclockers.com

Alla delarna är kompatibla så det kommer fungera.

Är du säker på att du aldrig kommer överklocka är det nog mer värt att lägga samma pengar på att köpa ett billigare moderkort och en i7 6700.

Sen skulle jag personligen byta Seagatehårddisken till en WD och Windows till retail istället för OEM.

Och vänta med att köpa grafikkort som redan sagts.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4