Skapa hemsida med försäljning - hjälp

Permalänk
Medlem

Skapa hemsida med försäljning - hjälp

Hej,

Jag tänkte sätta upp en hemsida som ska vara enkel men stilren. Jag tänkte sälja ett fåtal produkter, säg tex hörlurar och sedan enbart tre olika hörlurar. Eftersom det handlar om försäljning måste en smidig och säker betalfunktion även finnas.

De enda tidigare relevanta erfarenheter är från datorkurserna på gymnasiet 7-8 år sedan och alla som gjort dessa vet vilken nivå de ligger på, inte mycket att hurra över dvs.

Jag har lätt för att lära mig men jag vet inte riktigt vilken ände jag ska börja på. Hört att wordpress kan komma till stor nytta med färdiga mallar och dylikt. Jag vill komma undan med så lite arbete som möjligt men samtidigt ska inte resultatet behöva lida.

Jag undrar om ni skulle kunna ge mig tips och tricks på var jag ska börja och hur jag ska gå tillväga?

Permalänk

Skulle föreslå att du i stället använder någon typ av wizard, typ hemsida24.se. Har en kollega som driver en butik därigenom och verkar smidigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använd en färdig e-handelslösning t.ex. Textalk, Tictail eller någon annan variant.

https://www.google.se/search?q=Ehandel&oq=Ehandel&aqs=chrome....

Permalänk
Medlem

Aldrig hört om ovanstående, man antar att det kan kosta en slant? Ska kolla upp det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mixxo:

Aldrig hört om ovanstående, man antar att det kan kosta en slant? Ska kolla upp det.

Ska du sälja grejer ska du nog räkna med att du också har omkostnader.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Ska du sälja grejer ska du nog räkna med att du också har omkostnader.

Ja visst är det så, men det är nog inget större problem och det löser jag på annat sätt. Jag måste först kolla så alla delmoment fungerar och det som är kopplat till hemsidor är swec ett rätt bra ställe att börja på!

Permalänk
Medlem

Jag skulle utan tvekan köra på Wordpress. Finns utmärkta tillägg du kan använda dig av för att bygga en webbshop på nolltid.