Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Otippat att CDON av alla återförsäljare tar hem priset för årets bästa rea redan i april lol.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du? Har inte hittat något som är direkt wow.

Webhallen knäcker ju cdon's reor med hästlängder.

Hellre få varor med ordentliga prissänkningar än många med "mäh" rabatt

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

Till alla som har problem med att Dell Venue 11 varnar i Bios för laddaren, trots att den fungerar bra när OSet startat så finns en en lösning.

Starta plattan med Volym Upp intryckt och boota till bios. Under "POST behaviour" finns det ett alternativ som heter "Adapter Warnings". Kryssa ur den. Problem löst.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Dell Venue 11 Pro 5130 - upplösning?

Jag installerade Windows 10 direkt vid uppstart och jag kan inte ändra upplösningen till högre än 1366x768 i Windows. Nån annan som råkat ut för detta?

Har ni andra med Windows 10 1920x1080 om ni kollar? Jag har laddat hem senaste chipset-drivrutinerna från Dell och återställt Windows 10 installationen men inget verkar hjälpa.

Permalänk
Medlem

@roast: Får samma upplösning, alltså 1366x768 både i Windows 8.1 och efter uppgradering till 10, tror Dustin har gjort fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalstorp:

@roast: Får samma upplösning, alltså 1366x768 både i Windows 8.1 och efter uppgradering till 10, tror Dustin har gjort fel!

De kan mycket väl ha gjort fel.

Citat från användarrecension på amazon.com:"As of August 2014, Dell USA updated the Dell Venue Pro 11 BayTrail lineup into 3 different models: 1) slower 3775D processor without full HD 2) 3775 processor without full HD and 3) 3775 processor with full HD."

Frågan är vilken modell de egentligen säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Jag installerade Windows 10 direkt vid uppstart och jag kan inte ändra upplösningen till högre än 1366x768 i Windows. Nån annan som råkat ut för detta?

Har ni andra med Windows 10 1920x1080 om ni kollar? Jag har laddat hem senaste chipset-drivrutinerna från Dell och återställt Windows 10 installationen men inget verkar hjälpa.

Likadant här.
Är osäker på upplösningen vid första start, men tror nästan att det var 1920X1280.

Verkar även som om Win10 har varit och ändrat i Dell appsen.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Min Venue 11 pro 5130 har också högsta upplösning 1366x768.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalstorp:

@roast: Får samma upplösning, alltså 1366x768 både i Windows 8.1 och efter uppgradering till 10, tror Dustin har gjort fel!

Skrivet av v1p3r_91:

De kan mycket väl ha gjort fel.

Citat från användarrecension på amazon.com:"As of August 2014, Dell USA updated the Dell Venue Pro 11 BayTrail lineup into 3 different models: 1) slower 3775D processor without full HD 2) 3775 processor without full HD and 3) 3775 processor with full HD."

Frågan är vilken modell de egentligen säljer.

Skrivet av Bogey:

Likadant här.
Är osäker på upplösningen vid första start, men tror nästan att det var 1920X1280.

Verkar även som om Win10 har varit och ändrat i Dell appsen.

Jag skapade en ny tråd som vi kan fortsätta i så att vi inte besudlar diskussionstråden. Om någon får svar från Dustin eller har något att tillägga får ni gärna skriva där:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1425393-dell-venue-11-p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Någon annan som har problem med laddare till plattan?
Fick upp ett felmeddelande när jag startade med laddare i "Alert! A 3W AC power adapter has been detected, which is less than the recommended Latitude xx 23W AC adapter originally shipped. This will increase the time to charge the battery ...."
Står att den är ansluten och laddar i Windows men batteriet laddas ur.

Verkar vara ett problem andra har stött på

http://en.community.dell.com/support-forums/mobile-devices/f/...

Plattan laddas nu utan problem efter att Windows 10 är installerat.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pfefe:

Bra pris på dessa fantastiska högtalare från Harman Kardon.
Har dom själv.

Harman Kardon Sound Sticks III (2.1) för 990kr på webhallen.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/128365-h...

Verkar inte gälla längre, nu är priset 1990:- och lagret är slut.

Permalänk
Skrivet av Smyyy:

Med reservation för att det (antagligen) är felskrivet på sidan vill jag ändå tipsa om Huawei p9 guld, dual sim (släpps 6e maj) på mediamarkt för endast 3290kr. Normalt ligger den runt 5000.

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_huawei-p9-dual-sim-guld-...

Någonting är skumt men enligt specen på sidan är det en vanlig p9 guld, och inte en lite-version som i vanligt fall ligger på det priset...

Det verkar som att media markt har blandat ihop p9 lite och p9. Går man in via prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3637775 på p9 lite så blir man länkad till den svarta p9 lite som dom också har fel specs på. Dom har helt enkelt bara lagt in p9 specs för p9 lite för priset på p9 lite. Även bilderna är fel. Kollar man prisjakt så ser man också att p9 lite inte har dubbla kameror så som p9.

Inlägg inflyttat i diskussionstråden
Permalänk
Medlem
Skrivet av Salte_Eskil:

Det verkar som att media markt har blandat ihop p9 lite och p9. Går man in via prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3637775 på p9 lite så blir man länkad till den svarta p9 lite som dom också har fel specs på. Dom har helt enkelt bara lagt in p9 specs för p9 lite för priset på p9 lite. Även bilderna är fel. Kollar man prisjakt så ser man också att p9 lite inte har dubbla kameror så som p9.

Jag lade in en beställning i förmiddags, fick bekräftelse med HUAWEI P9 Dual Sim - Guld, 32GB, Kirin 955 etc. De skriver fortfarande Leica-optik och visar dubbla optiken i videon.
Ska bli intressant att se vad jag får.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dum och snål som jag är så slog jag till på http://degausslabs.com deal med att "Köp 1 par, få 3 på köpet".

Hörlurarna låter bland det sämsta skräpet jag nånsin hört.
Lurarna som följer med iphonen är hästlängder bättre.

Vidare så kom dom 3 extra paren "bulk"-förpackade, löst packade i en påse bara. Utöver det medföljde inga extra gummipluppar i olika storlek så man är fast med den storleken som följde med.

Suck.. Knappt värt pengarna att skicka tillbaka det hela, men gör det av princip då jag inte vill betala för nått som annars åker i soptunnan direkt.

Verkar det för bra för att vara sant (3x hörlurar för '400:-' på köpet), så är det även det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Dum och snål som jag är så slog jag till på http://degausslabs.com deal med att "Köp 1 par, få 3 på köpet".

Hörlurarna låter bland det sämsta skräpet jag nånsin hört.
Lurarna som följer med iphonen är hästlängder bättre.

Vidare så kom dom 3 extra paren "bulk"-förpackade, löst packade i en påse bara. Utöver det medföljde inga extra gummipluppar i olika storlek så man är fast med den storleken som följde med.

Suck.. Knappt värt pengarna att skicka tillbaka det hela, men gör det av princip då jag inte vill betala för nått som annars åker i soptunnan direkt.

Verkar det för bra för att vara sant (3x hörlurar för '400:-' på köpet), så är det även det.

Håller med dig till 100% , köpte Howl och Noir och de är bland de värsta jag har hört i den prisklassen! Mina Aliexpress(KZ-Ed9) hörlurar för 120kr låter fan mycket bättre!

Nog det värsta köpet jag någonsin gjort

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

@skebohof:
Ringde deras support idag och det är en LITE det handlar om. RIP

Permalänk
Skrivet av sMiz:

@skebohof:
Ringde deras support idag och det är en LITE det handlar om. RIP

Tråkigt, men det var det jag misstänkte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skebohof:

Jag lade in en beställning i förmiddags, fick bekräftelse med HUAWEI P9 Dual Sim - Guld, 32GB, Kirin 955 etc. De skriver fortfarande Leica-optik och visar dubbla optiken i videon.
Ska bli intressant att se vad jag får.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Får se hur snyggt de sköter det.
De har uppdaterat produktsidorna nu iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Samma här. Får se hur snyggt de sköter det.
De har uppdaterat produktsidorna nu iaf.

Villkoren är emot dig.

Allmänt

De produkter som presenteras på webbplatsen utgör säljarens ordinarie sortiment och är avsedda för användning i Sverige.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, eventuellt oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Aktuella erbjudanden gäller således så långt säljarens centrallager räcker, om inget annat anges.

Vid felskrivningar avseende det pris eller den produktinformation som anges på webbplatsen, i mottagningsbekräftelsen eller fakturan, äger säljaren rätt att korrigera sådant pris eller sådan information varpå ny mottagningsbekräftelse och faktura skickas ut. Du har som kund då rätt att avbeställa din order utan kostnad om korrigeringarna ej accepteras. Du har således inte rätt att exempelvis kräva att få köpa produkten till det angivna priset eller få en ny produkt med den felaktigt angivna produktinformationen till det felaktigt angivna priset.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk

Hur är Netgears routrar? Smallnetbuilder gillar R7800 iaf men det betyder ju inte att den är bra att använda

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

Hur är Netgears routrar? Smallnetbuilder gillar R7800 iaf men det betyder ju inte att den är bra att använda

Jag vet inte hur det är med just den modellen men R7000 hyllas konstant som en av marknadens bästa, stabilaste och mest prisvärda router och R7800 verkar tillhöra samma segment (en uppdatering i produktserien kanske?). Jag beställde själv en R6300 tidigare idag, tack till @xtQ för tipset!

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av ågren:

Jag vet inte hur det är med just den modellen men R7000 hyllas konstant som en av marknadens bästa, stabilaste och mest prisvärda router och R7800 verkar tillhöra samma segment (en uppdatering i produktserien kanske?). Jag beställde själv en R6300 tidigare idag, tack till @xtQ för tipset!

Det fick bli en R7800! Kan vara kul att testa ha en router som kostat mer än 100kr

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Produkt: Sennheiser Momentum Wireless
Pris: 2990:-
länk: https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/over-ear/sennhe...
Närmaste på prisjakt 4290:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2964478

A men vafan!

Köpte dessa från Webhallen (i butik) för 4300 i söndags.. Någon som har någon aning om det går att lämna tillbaka o köpa från Netonnet istället?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Danieleet:

A men vafan!

Köpte dessa från Webhallen (i butik) för 4300 i söndags.. Någon som har någon aning om det går att lämna tillbaka o köpa från Netonnet istället?

Packa ner i originalkartongen och palta dig tillbaka till butiken med kvitto.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Packa ner i originalkartongen och palta dig tillbaka till butiken med kvitto.

Du tror att dom kommer gå med på det?

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

A men vafan!

Köpte dessa från Webhallen (i butik) för 4300 i söndags.. Någon som har någon aning om det går att lämna tillbaka o köpa från Netonnet istället?

Skrivet av Jonssown:

Packa ner i originalkartongen och palta dig tillbaka till butiken med kvitto.

..Å hoppas på goodwill från deras sida isf.
Webhallen har dock inte öppet köp när du handlar i butik. Handlar du på nätet har du 14 dagars öppet köp. Men försöka kan man alltid göra!

Läste visst inte deras villkor tillräckligt noga...
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_thn:

..Å hoppas på goodwill från deras sida isf.
Webhallen har dock inte öppet köp när du handlar i butik. Handlar du på nätet har du 14 dagars öppet köp. Men försöka kan man alltid göra!

Inte? Från Webhallens hemsida, Info > Beställning > Köpinfo > längst ner:

**bort/mod***

§8/brott /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_thn:

..Å hoppas på goodwill från deras sida isf.
Webhallen har dock inte öppet köp när du handlar i butik. Handlar du på nätet har du 14 dagars öppet köp. Men försöka kan man alltid göra!

Ja, nu har jag ju använt dom i 2 dagar och förpackningen är öppnad.. Tror ni att det går att få det till en förhandlningsfråga ifall att dom inte skulle acceptera ett återköp? Dvs. att jag kanske får cirka 3800 istället för 4290 för dom..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Ja, nu har jag ju använt dom i 2 dagar och förpackningen är öppnad.. Tror ni att det går att få det till en förhandlningsfråga ifall att dom inte skulle acceptera ett återköp? Dvs. att jag kanske får cirka 3800 istället för 4290 för dom..?

Är du nöjd med hörlurarna?

Funderar på att byta ut mina Bose Qc25 mot dessa, just för det trådlösa.

Permalänk
Skrivet av zarkov:

Åhå, sedär.. så fel jag hade!
Men en rekommendation är att alltid köpa via nätet, eller via de butiker som erbjuder samma typ av öppet köp som distansavtalslagen ger. Elgiganten har t.ex öppet köp (där du också får prova produkten) i 30 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Raspberry Pi 2 Model B 249:- NetOnNet
Närmaste på Prisjakt 325:- Prisjakt

Mycket bra pris! Skulle RPi 2 vara en värdig uppgradering från RPi Model B+ eller är det endast en smärre uppgradering och jag bör satsa på RPi 3 istället?

Användningsområden: Blandat - HTPC, surf, olika typer av projekt som involverar kameror, olika typer av sensorer m.m.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII