Permalänk
Medlem

Ny dator till casual gamer

Tjenare, sitter och försöker pilla ihop en ny dator, men skulle vara tacksam med lite tankar och funderingar!

Har en dator som det är nått fel på, men tänkte att det kanske är dags att satsa på något nytt. Dessvärre är jag inte så haj på detta. Jag velar fortfarande då jag ska felsöka den gamla datorn i hopp om att få den att fungera, men det kliar i fingrarna på att skaffa nytt så tänkte bolla mina tankar med er.

Det jag främst har tänkt att använda datorn till är gaming och för att se film/serier. De spel som gäller är Diablo 3, Hearthstone, Heroes of the storm & CS GO

Jag har ett nätaggregat i den äldre datorn, men som är på 850W (tror jag, där nånstans iaf) som jag skulle vilja återanvända, dock är den ca 3 år gammal, ska man satsa på nått nytt?

Har också en CPU fläkt, Noctua DH-14 som är nyinköpt.
Chassit som jag tänkte till denna är : Cooler Master CM Force 500 Midi Tower
Då jag såg att den hade fått bra betyg på komplett, samt har en bra prisklass. Men också för att jag vill få plats med minst 3/4 hårddiskar till, förutom SSDn

Det jag undrar ifrån det jag plockade ihop på Inet ser någolunda ut, samt tips på ett bra passande moderkort med ett billigt pris.

Min budget är också lite tight men skulle nog kunna sträcka mig till 8K, men vill hålla mig så lågt som möjligt, så frågan är ifall det jag plockade ihop är bra/dåligt eller överdrivet/underdrivet utifrån mina behov?

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9379665/

Permalänk
Medlem

Spontant skulle jag säga att du kommer mycket långt med det du valt där, sakerna i den prisklassen är som regel alltid "mest för pengarna". Behåll nätagget om det är ok, finns ingen anledning att byta det så länge det är helt. Men du har ju problem med den gamla datorn? Det är inte nätagget? Det lär du ju o andra sidan märka när du byggt den nya, nätagg är lätt o byta i efterhand.
Lycka till
Emil