Dator för 3k (har ett 750 ti och os)

Permalänk
Medlem

Dator för 3k (har ett 750 ti och os)

Hej, jag skulle behöva ha lite hjälp att sätta ihop en kundvagn för 3000 (utan GPU och OS). Kan man få något vettigt för den budgeten?
Datorn ska användas för skolarbete, spel som "unturned", csgo och minecraft. 60 fps low funkar bara bra.

EDIT: Jag kan tänka mig att köpa beggat. Det våre snällt om ni hittade några bra annonser och länkade dem.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Seglaarn: Det går!

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9380848/

Denna går även att "växa i" med mer ram, starkare CPU etc. Även 2x6+2pin PCIe kablar till starkare grafikkort finns.

Om du kan tänka dig begagnat marknaden så finns det såklart rätt mycket att hitta för runt 3000kr.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Seglaarn: Det går!

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9380848/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/9380848/

Denna går även att "växa i" med mer ram, starkare CPU etc. Även 2x6+2pin PCIe kablar till starkare grafikkort finns.

Om du kan tänka dig begagnat marknaden så finns det såklart rätt mycket att hitta för runt 3000kr.

Om jag skulle köra begagnat vad skulle du tänka dig att jag borde kunna ha för komponenter?

Permalänk
Entusiast

Denna, så kan du sälja ditt 750Ti för dryga 500kr, så har du en fin och kompakt dator. Lite över budget, men en mycket fin dator för priset.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Denna, så kan du sälja ditt 750Ti för dryga 500kr, så har du en fin och kompakt dator. Lite över budget, men en mycket fin dator för priset.

Tror du att priset på många begagnade datorer kommer sänkas när amd och nvidia släpper sina kort? För jag kan vänta men om detta är en väldigt bra deal borde jag kanske ta det.

Permalänk
Permalänk
Medlem

den andra datorn kan kanske vara intressant, jag behöver bara skaffa en ssd och GPUn, får den plats i det chassit?

Permalänk
Medlem

#16138485

Denna datorn plus en cpu-cooler och mitt GPU, så är den väl ganska bra för runt 3k

Permalänk
Skrivet av Seglaarn:

#16138485

Denna datorn plus en cpu-cooler och mitt GPU, så är den väl ganska bra för runt 3k

Ja!

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Tänkte faktiskt precis annonsera min dator då jag har byggt ett nytt! Kollar med dig innan jag lägger den på marknad för att vara schysst
Datorn klarar alla dagens spel utan problem

Processor: i5 3450 med 3.10Ghz
RamMinne: 8GB Corsair vengeance lp
Grafikkort: GTX 670 MSI
Moderkort: MSI Z77A-G45 ATX
Nätaggregat: Corsair CX 600W
Chassi: Fractal Design R2
Hårdisk: Samsung evo 120gb + 2TB Seagete baracuda (OBS kommer att plockas bort, då jag är rädd att någon ska återställa mina filer)

400kr för en hårdisk så har du en komplett dator som klarar alla dagens spel utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ommeh:

Tänkte faktiskt precis annonsera min dator då jag har byggt ett nytt! Kollar med dig innan jag lägger den på marknad för att vara schysst
Datorn klarar alla dagens spel utan problem

Processor: i5 3450 med 3.10Ghz
RamMinne: 8GB Corsair vengeance lp
Grafikkort: GTX 670 MSI
Moderkort: MSI Z77A-G45 ATX
Nätaggregat: Corsair CX 600W
Chassi: Fractal Design R2
Hårdisk: Samsung evo 120gb + 2TB Seagete baracuda (OBS kommer att plockas bort, då jag är rädd att någon ska återställa mina filer)

400kr för en hårdisk så har du en komplett dator som klarar alla dagens spel utan problem

Vad säljer du den för? vilket län bor du i? Tack så mycket att för du skrev här .

Permalänk
Medlem

Tänkte starta bud från 3.000kr men du kan få den för prick 3000kr om inte 2800kr vid avhämtning så får du också se att datorn är i gott skick innan jag plockar ut hårdisken! Min dator är bättre än den du tidigare länka så jag tycker nog det är en bra deal för dig

Bor i Uppsala och kan mycket väl ses i Stockholm då jag är där minst 2 gånger i veckan!

Permalänk
Medlem

Jag har nog svårt att hämta den då jag bor i Göteborg men 3000kr + frakt hade funkat. Kan jag återkomma imorgon? Jag hade gärna velat se lite bilder och kanske en film som visar delarna, och att datorn startar. Ha en bra kväll.

Permalänk
Medlem

Absolut kan skicka en bild på datorn osv, vi kan nog styra en livesändning eller något där jag visar att datorn startar felfritt och klarar bf4, LoL osv utan problem också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ommeh:

Absolut kan skicka en bild på datorn osv, vi kan nog styra en livesändning eller något där jag visar att datorn startar felfritt och klarar bf4, LoL osv utan problem också!

ok tack