Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Efter patchen som kom förra veckan anser jag det blivit mycket bättre. Kan göra nästan allt för att nå 335 light beroende på vad man är sugen och införande av "smart loot" är omtyckt av mig och många. Jag tycker iaf det blev avsebärt bättre efter TKK och den här patchen hjälper solo-spelaren mycket bättre än tidigare.

TKK går väl att införskaffa till en riktigt billig peng så jag skulle rekommendera att köpa det ifall du gillade det innan så gör du det garanterat nu med, mycket bättre imho.

Då blir det nog att skaffa tak nu då 😀
Vad innebär smart loot?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Då blir det nog att skaffa tak nu då 😀
Vad innebär smart loot?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet väl inte exakt, men det är att du hela tiden går upp i level via engrams och annat. Inte garanterat av blåa eller gröna. Men om du får en legendary så är det garanterat att det är högre än det du har i din light level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Vet väl inte exakt, men det är att du hela tiden går upp i level via engrams och annat. Inte garanterat av blåa eller gröna. Men om du får en legendary så är det garanterat att det är högre än det du har i din light level.

Jag vet inte jag. Sparade mina legendary engrams till efter patchen just för att jag hoppades på någon sådan lösning. Fick fortfarande bara saker på 280 light (med en karaktär på 320) precis som före patchen. Är det bara jag som har otur eller är denna smart loot något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aSparrow:

Jag vet inte jag. Sparade mina legendary engrams till efter patchen just för att jag hoppades på någon sådan lösning. Fick fortfarande bara saker på 280 light (med en karaktär på 320) precis som före patchen. Är det bara jag som har otur eller är denna smart loot något annat?

Det är samma för mig, under förra veckan hade jag så många leg engrams men allt var under min LL. Men exotics har jag iaf märkt allt droppar eller "öppnas" högre samt alla drops från olika saker är högre vilket är nice.

Permalänk
Skrivet av aSparrow:

Jag vet inte jag. Sparade mina legendary engrams till efter patchen just för att jag hoppades på någon sådan lösning. Fick fortfarande bara saker på 280 light (med en karaktär på 320) precis som före patchen. Är det bara jag som har otur eller är denna smart loot något annat?

Spara engrams har aldrig fungerat då item "droppar" när det droppas och inte när du encryptar engramet. Engram är mer för att "dölja" lootet o göra det lite spännande

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Spara engrams har aldrig fungerat då item "droppar" när det droppas och inte när du encryptar engramet. Engram är mer för att "dölja" lootet o göra det lite spännande

Är du säker? För jag har sparat exotics också som gav högre än 320 light :-S sen så är även de legendary engrams jag fått efter patchen inte heller högre än ca 280. Har däremot fått rare engrams på över 300. Skitskumt tycker jag ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon xbox one spelare som vill hjälpa mig lite med missions och sånt? Xred46 på xbox live. Ny spelare och är endast typ level 10

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Jag får error meddelandet marionberry då jag ska in och spela Destiny. Något tips på vad som kan fela?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Jag får error meddelandet marionberry då jag ska in och spela Destiny. Något tips på vad som kan fela?

Alla felkoder som har med frukt att göra är fel från deras håll. Oftast ett "networking error" som de följer och försöker hitta en lösning på. Så är bara att försöka fortsätta ansluta eller ge upp i några timmar

Är felkoden ett djur så är det från ditt håll något inte stämmer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dax:

Jag får error meddelandet marionberry då jag ska in och spela Destiny. Något tips på vad som kan fela?

http://lmgtfy.com/?q=Jag+f%C3%A5r+error+meddelandet+marionber...

Permalänk
Medlem

Destiny Xbox one - Någon som är aktiv?

Har precis hoppat på tåget och söker spelare som vill vara med och lira.

Adda mig gärna på live Xred46
Skulle vara kul att spela med svenskar

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Tomika:
*inlägg inflyttat*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Tomika:

Har precis hoppat på tåget och söker spelare som vill vara med och lira.

Adda mig gärna på live Xred46
Skulle vara kul att spela med svenskar

Addad.

Samma gäller mig. Letar folk på live att spela med. adda Facegraver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piratesque:

Addad.

Samma gäller mig. Letar folk på live att spela med. adda Facegraver

Härligt! Addar dig ikväll.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

vi är två med som söker folk för att kunna lira ihop och köra lite raids på ps4
Användarnamn: Psygnoziz och Kribbz
Gärna 30+ vi har familjer och jobb att ta hänsyn till !

tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psygnoziz:

vi är två med som söker folk för att kunna lira ihop och köra lite raids på ps4
Användarnamn: Psygnoziz och Kribbz

tack på förhand

Addar när jag kommer hem!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

@Emtek: gör det kul

Permalänk

Nån som vill spela Raids?
Har spelat igenom alla Missions och Strikes från alla expansions men inte spelat en enda Raid...
3 pers borde väl räcka för att ta de första i alla fall? (Glass of vaults etc)

Adda mig: "ONSATAN", sen kan vi bestämma lämplig tid (rätt körigt schema ftf men vi hittar nått som funkar)

EDIT: Är ftf Level 40@349 Light ("bra" i missions etc men verkligen helkass mot riktiga spelare i Crucible)

Permalänk
Skrivet av Ian_Superfly:

Nån som vill spela Raids?
Har spelat igenom alla Missions och Strikes från alla expansions men inte spelat en enda Raid...
3 pers borde väl räcka för att ta de första i alla fall? (Glass of vaults etc)

Adda mig: "ONSATAN", sen kan vi bestämma lämplig tid (rätt körigt schema ftf men vi hittar nått som funkar)

EDIT: Är ftf Level 40@349 Light ("bra" i missions etc men verkligen helkass mot riktiga spelare i Crucible)

EDIT 2: (kunde inte göra det i originalposten), spelar på Xbox One.

Btw, var f-n hittar man bäst "Artifacts"? Det mesta jag har är nu Light 350 men min Artifact är bara 340 och jag hittar inget ställa att trade'a en bättre. Bår inte heller några bättre via drops... Att min Artifact bara är 340 sänker mitt snitt så jag inte får så bra drops för övriga saker... Frustrerande!

Permalänk
Medlem

@Ian_Superfly: lägg till mig "xred46" så lirar vi lite ikv

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

För er som söker någon att spela med

Tjoho!
Skapade ett community på ps4 för folk som vill spela destiny.
Namn: Destiny Sweclockers.
Skicka ett meddelande till mitt psn, johnnyleijon för invite.
Det är öppet för alla att joina. Välkommna!

Permalänk
Medlem

Xbox One spelare kan ansöka till klanen "DestinyEU". Nya som gamla spelare. PvE/Raids m.m.

Visa signatur

Star Citizen ❤