Permalänk

Köpa dator (begagnad)

Hej,
Jag letar efter en bärbar dator som klarar WoW, Dota2, Cities:Skylines på OK upplösning.
Kör just nu på en macbook pro 2008 och den börjar bli otroligt trött.

Jag gamar just nu blocket och tradera och jämför grafikkort framförallt mot:
http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic...

Letar i Malmö, Blekinge och Stockholm.

Verkar som att jag kan få en rättså hyfsad dator för 2500-3000kr.
Målbild är 6gb ram, 15 tum, I5 eller pigg I3, så bra grafikkort som möjligt.

Finns det några lagom gamla "great bargins" ni tycker jag ska hålla utkik efter?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Jag har inget konkret förslag, men däremot vill jag inflika att Cities:Skylines är väldigt CPU-tungt. Där spelar inte upplösning eller grafikprestanda lika stor roll. Min tidigare i3 orkade inte riktigt köra spelet när jag kom upp över 100 000 invånare. Allt blev som smör. Min nuvarande ö everklockade i7 däremot kör på för fullt även på över 300 000 invånare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Bra feedback! Så långt hade inte jag tänkt. Gillar FM också, lär vara processor och ram som spelar roll där.

Skrivet av Starric:

Jag har inget konkret förslag, men däremot vill jag inflika att Cities:Skylines är väldigt CPU-tungt. Där spelar inte upplösning eller grafikprestanda lika stor roll. Min tidigare i3 orkade inte riktigt köra spelet när jag kom upp över 100 000 invånare. Allt blev som smör. Min nuvarande ö everklockade i7 däremot kör på för fullt även på över 300 000 invånare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har hamnat i ett mentalt dilemma.
Verkar som att jag behöver pynta upp 3500-4000 för en begagnad laptop som jag kan spela spel på med bra förutsättningar.

Jag kan också pynta upp runt 2000kr för en dator jag kan spela några spel på men måste kompromissa...

Målbilden var ju att landa på runt 2500kr för en dator jag kan spela på, inte i ultra men som ändå klarar av medium med hyfsad framerate.

Jag har en stationär som jag spelar mest på denna skulle vara extra just för när jag reser osv... Vad tycker ni? Ska jag pynta upp mer, snåla ut eller försöka hitta en ny som kanske då landar på 5000kr? Behöver hjälp att tänka

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidlussi:

Har hamnat i ett mentalt dilemma.
Verkar som att jag behöver pynta upp 3500-4000 för en begagnad laptop som jag kan spela spel på med bra förutsättningar.

Jag kan också pynta upp runt 2000kr för en dator jag kan spela några spel på men måste kompromissa...

Målbilden var ju att landa på runt 2500kr för en dator jag kan spela på, inte i ultra men som ändå klarar av medium med hyfsad framerate.

Jag har en stationär som jag spelar mest på denna skulle vara extra just för när jag reser osv... Vad tycker ni? Ska jag pynta upp mer, snåla ut eller försöka hitta en ny som kanske då landar på 5000kr? Behöver hjälp att tänka

Jag skulle nog säga försök att hitta en begagnad bärbar för det priset, håll koll på SweC marknaden också!

Om du skulle köpa en helt ny "gaming laptop" så skulle nog behöva gå upp rätt mycket i pris ifall du skulle vilja ha någon hyfsad. Men håll koll på blocket samt SweC marknaden så kanske du hittar något intressant!

Lycka till

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015