100% Nybörjare, är denna kundvagn bra?

Permalänk

100% Nybörjare, är denna kundvagn bra?

Rubriken förklarar ganska mycket, så...
www.inet.se/kundvagn/visa/9381521/

Kommer detta att fungera bra? Just nu kör jag mest CS:GO och LOL, men man ska ju ta för givet att man kommer vara intresserad av andra spel som kommer.

Som sagt har jag aldrig byggt en dator förut. Min budget ligger på ~10000kr.

Jag har säkert valt konstiga delar osv, om du kan, gör gärna en annan kundvagn och länka.

Tack i förväg!

Permalänk

@zombieslime: Nej det är inget bra bygge. Jag skulle föreslå något åt detta hållet istället (Visserligen med en i5:a):

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9381545/

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kollade igenom lite fort innan jag ska lägga mig. Och det där är overkill om du ska BARA spela lol eller cs go om spara pengar är av intresse. Båda Lol och CS GO är väldigt optimerade och kräver inte särskilt avancerad hårdvara.

Med de där speccsen klarar du av tyngre spel som bf4 , far cry battlefront på kanske medium-high. Skulle jag tro iaf. Rätt mig om jag har fel.

Du kan lätt bygga en lol dator för 5k eller köpa en begagnad för bättre prestanda jämnfört med ny dator. (om allt funkar dvs)

Men om pengar inte är några problem fortsätt med builden. lägg till lite ram. 8 är väldigt standard men planera ditt bygg så det funkar om du ska uppgradera datorn i framtiden. Tex 8gb stickor istället för 4:or. övervägom du ska ha också en ssd också.

Det är allt för mig godnatt ^^

Visa signatur

Silverstone Fortress FT03 ,Intel Core i7 4770K @4.5ghz 1.24v , ASUS Gryphon mATX Z87 + Armor Kit , Corsair Vengeance Pro 4x4GB @ 2133mhz , Silverstone Strider ST85F-P 850W PSU & Custom waterloop + EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0

Permalänk
Medlem

CPU:n och moderkortet är inte kompatibla. Här får du en annan lista via Prisjakt. Du kan med hjälp av butiksfiltret välja delar bara från Inet, som du sedan plockar ihop i en kundvagn där om du nu vill det

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless