Behöver hjälp med att bygga en streaming/recording dator

Permalänk

Behöver hjälp med att bygga en streaming/recording dator

Hej på er!

Jag behöver värkligen hjälv med att bygga en bra streaming/recording dator för att kunna spela in videos i sjuk bra kvalite och streama. Min budget är 25.000 - 25.500 kronor. Det spelar ingen roll i vilken färg tema datorn ska vara i, allt som behövs är en bra dator.

Jag är jätte tacksam för hjälp!

SKRIK i trådrubriken redigerat [mod]
Permalänk
Skrivet av DaBlackMist:

Hej på er!

Jag behöver värkligen hjälv med att bygga en bra streaming/recording dator för att kunna spela in videos i sjuk bra kvalite och streama. Min budget är 25.000 - 25.500 kronor. Det spelar ingen roll i vilken färg tema datorn ska vara i, allt som behövs är en bra dator.

Jag är jätte tacksam för hjälp!

det finns några trådar som du kan läsa.
http://www.sweclockers.com/forum/sok?searchid=72e93783-3442-4...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Ny streaming dator budget 25k

Behöver värkliget någon som kan hjälpa mig med en bra dator som kommer att passa utmärkt till streaming och spela in videos som ska kosta minst 25 tusen. Har kollat runt här med andra trådar med 25k dator men det va inga som passade mig tyckte jag. Så jag behöver någon som är bra med datordelar som kan hjälpa mig, vill ha mest nvidia grafik kort:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBlackMist:

Behöver värkliget någon som kan hjälpa mig med en bra dator som kommer att passa utmärkt till streaming och spela in videos som ska kosta minst 25 tusen. Har kollat runt här med andra trådar med 25k dator men det va inga som passade mig tyckte jag. Så jag behöver någon som är bra med datordelar som kan hjälpa mig, vill ha mest nvidia grafik kort:)

Om du har en befintlig rigg så kan du väll köra Streaming biten på den och sen bara skaffa kraft till det du behöver på den nya?
Streaming i sig lär inte vara så tungt så kan inte tänka mig att man behöver något speciellt om det är allt datorn gör.

Men du kanke inte har någon idag, vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBlackMist:

Behöver värkliget någon som kan hjälpa mig med en bra dator som kommer att passa utmärkt till streaming och spela in videos som ska kosta minst 25 tusen. Har kollat runt här med andra trådar med 25k dator men det va inga som passade mig tyckte jag. Så jag behöver någon som är bra med datordelar som kan hjälpa mig, vill ha mest nvidia grafik kort:)

Skulle rekommendera att vänta tills Juni då det kommer ny GPU och CPU men om du behöver din dator snarast skulle jag rekommendera detta, (för bra spelprestanda och streaming).

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9380654/

Permalänk
Inaktiv

5930K har bara mer PCIE banor än 5820k. Det är bättre att köra 5820k eller gå upp till 5960X för att få mer prestanda för live-streaming.

Permalänk
Medlem

När det gäller grafikkort så vänta på Pascal som kommer om en månad.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

@DaBlackMist *Trådar sammanfogade*

Observera att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne, se §3.3:

Citat:

§3.3Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBlackMist:

Hej på er!

Jag behöver värkligen hjälv med att bygga en bra streaming/recording dator för att kunna spela in videos i sjuk bra kvalite och streama. Min budget är 25.000 - 25.500 kronor. Det spelar ingen roll i vilken färg tema datorn ska vara i, allt som behövs är en bra dator.

Jag är jätte tacksam för hjälp!

Du har en dator du spelar på?och ska köpa en till dator för att enbart köra streaming på?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Håller helt klart med fantomsmurfen, vänta på pascal!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015