Permalänk
Avstängd
Skrivet av vinylens:

Du vet att du inte kan ångra köpet om du använt nycklarna? står klar och tydligt innan du aktiverar koderna

stod ingenting ang det i mailen från webhallen eller i länken jag fick. Gick kanon att avbeställa min order då spelet släpps 24.

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

Det är långt ifrån alla som känner av det. Av de poster jag har läst på forum, reddit etc. så är det främst competetive CS spelare, FPS-veteraner etc. som klagar på det. Har 2 polare som inte heller kan känna latencyn, men en av dem kunde inte känna det i Skyrim heller (ett spel med tvingad vsync). För min del är det så påtagligt att spelet inte blir kul att spela, samma med Skyrim.

Någon som utgav sig för att vara programmerare förklarade det som så att spelets grafikmotor och fysikmotor är ur synk med 17ms av någon anledning.

Kan rapportera att jag också känner av det, inget dom lär patcha under öppna beta perioden va mån tro?

Permalänk
Medlem

Jag märker inte av något input lag eller delay iaf och jag har spelet mycket fps genom åren. Kollade extra noga nu när jag spelade efter att ha läst om det här i tråden men märker inget. Ligger mellan 100 och 120 fps med en skärm på 144hz.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Jag märker ingen delay på musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Entusiast

@Kunzite:
Hade själv stora problem med Skyrim fast absolut inget problem med Overwatch, med det sagt så skadar det ju inte ifall dem gör det bättre så att alla blir nöjda.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Bara jag som känner att Bastion är overpowered? Känns som om han har för hög dmg och healar för fort, slaktar allt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Bara jag som känner att Bastion är overpowered? Känns som om han har för hög dmg och healar för fort, slaktar allt

Skickades från m.sweclockers.com

Bastion är rätt kass imo. Har du ett helt lag byggt för honom så är han jävligt jobbig att ta hand om, men man kan lätt kontra han med genji/tracer.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Bara jag som känner att Bastion är overpowered? Känns som om han har för hög dmg och healar för fort, slaktar allt

Skickades från m.sweclockers.com

Bastion är väldigt lätt att döda med genji eller tracer.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Bara jag som känner att Bastion är overpowered? Känns som om han har för hög dmg och healar för fort, slaktar allt

Skickades från m.sweclockers.com

Han är väldigt effektiv mot folk som inte spelat särskilt mycket. Men i och med att han är så statisk så är han väldigt enkelt att plocka ut med någon som kan skjuta på lite längre avstånd.

Permalänk
Medlem

om det är någon som är sugen på att försöka lira med lite struktur så adda gärna kWall#21654

Permalänk
Medlem

Vilken är eran favorithjälte hittills då? Tycker Soldier 76 är skön, väldigt lätt att spela om man lirat mycket BF, känns väldigt allround också med sin helningsförmåga.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

Någon annan som har problem med fps drops? Ligger oftast runt 60 men i vissa fall stannar det upp i princip helt och är nere runt 15 fps en stund. Verkar inte spela någon större roll att jag ställer ner allt på lägsta grafikinställningar..

Permalänk
Skrivet av gujukal:

Vilken är eran favorithjälte hittills då? Tycker Soldier 76 är skön, väldigt lätt att spela om man lirat mycket BF, känns väldigt allround också med sin helningsförmåga.

Jo han gillar jag också. Märkte att det var lite svårt att gå direkt från BF till ett spel som Overwatch för man är så van med "realistiska" färdigheter vapen och fysik. Känns som man måste lära om så att säga men kul är det. Måste ha nått till BF5 kommer ;D

Permalänk
Skrivet av AndreasA88:

Någon annan som har problem med fps drops? Ligger oftast runt 60 men i vissa fall stannar det upp i princip helt och är nere runt 15 fps en stund. Verkar inte spela någon större roll att jag ställer ner allt på lägsta grafikinställningar..

Vad har du för burk ?
Tycker det verkar synnerligen lättdrivet om man inte kör på högsta inställningarna. På auto inställningarna ligger jag mellan 160-200fps med min rigg nedan. Men beror såklart på vilken upplösning också.

Permalänk
Medlem

Trisst med input lag, motorn pollar input för varje frame, helt katastrofalt dåligt gjort. Högsta inst körde jag mellan 120-130fps och kände redan där input lag. Efter att jag sänkte grafik så jag låg o pendlade mellan 299-300 så kändes det bra, lika bra som battlefront 2 runt 120fps (där battlefront inte har samma input implementering).

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

stod ingenting ang det i mailen från webhallen eller i länken jag fick. Gick kanon att avbeställa min order då spelet släpps 24.

Fick du inte gå in under ditt konto på webhallen för att tryck för att siffrorna skulle synas?
Så fick jag göra och över den innan man tryckte så stod det

OBS! om du aktiverar nycklarna har du inte rätten att avbeställa spelet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

om man har pre-order på overwatch å spelar nu kommer levels/loot å sådant försvinna sen
när det väl kommer ut?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

om man har pre-order på overwatch å spelar nu kommer levels/loot å sådant försvinna sen
när det väl kommer ut?

Ja. Allt kommer startas om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Det är långt ifrån alla som känner av det. Av de poster jag har läst på forum, reddit etc. så är det främst competetive CS spelare, FPS-veteraner etc. som klagar på det. Har 2 polare som inte heller kan känna latencyn, men en av dem kunde inte känna det i Skyrim heller (ett spel med tvingad vsync). För min del är det så påtagligt att spelet inte blir kul att spela, samma med Skyrim.

Någon som utgav sig för att vara programmerare förklarade det som så att spelets grafikmotor och fysikmotor är ur synk med 17ms av någon anledning.

Spelar du med windows 10 ?

Jag hade latencylagg i The Division som fick mig att sluta spela det, tyvärr. Installerade Overwatch och latencyn visade sig direkt i tutorialen med robotar där de hackade fram. Likadant i multiplayer där motståndarna "laggade".

Min lösning; Installerade av Windows 10 och kör nu windows 7 igen. INGET latencylagg. Varken i The Division eller Overwatch.

Jag hoppas min novell kan hjälpa dig för det var fruktansvärt jobbigt när jag hade problemet och ingen annan kunde relatera till det.

EDIT: Här har du btw en video jag filmade hur det såg ut i windows 10. https://www.youtube.com/watch?v=MAK0mHRDyq8

Permalänk
Medlem

Kollat lite på spelet, men tycker det e reskinnat och uppdaterat TF2. har jag fel?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av DST:

Kollat lite på spelet, men tycker det e reskinnat och uppdaterat TF2. har jag fel?

Det har helt klart influerats av TF2 men det känns som ett nytt/eget spel. Prova och se om du gillar det. Det bästa är alla unika färdigheter som varje hjälte har och det finns många hjältar att välja på ! Det ger en stor variation med mängder olika taktiska möjligheter.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Vad har du för burk ?
Tycker det verkar synnerligen lättdrivet om man inte kör på högsta inställningarna. På auto inställningarna ligger jag mellan 160-200fps med min rigg nedan. Men beror såklart på vilken upplösning också.

Den är rätt gammal. Core i5 760 @ 2.8 Ghz, 8 Gb RAM, ASUS RADEON HD6870 DIRECTCU 1GB.
Det som gör att jag misstänker att något är knas är att spelet flyter på bra på låga inställningar (60-120 FPS) men så plötsligt så går framerate ner som tusan. Nästan så det stannar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Efter bara några sekunder ingame i spelet så är jag rädd för att detta spel är en flopp om inte Blizzard fixar detta till releasen.
Problemet är att spelet lider av muslagg. Ok i ett äventyrsspel, oförlåtligt i ett competetive FPS. För mig är det ospelbart. Efter en snabb googling så verkar det som jag är långt ifrån ensam om detta problem:

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/464e99/mouse_inpu...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:TWN2ZJMz...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:1rQ1HRZ4...

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/475u4y/psa_if_you...

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/3uj36i/overwatch_...

Inget jag upplevt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Funkar fint fint i wow, men antar att de tänker samma som Hots.. Folk med mer synfält har övertag

Skickades från m.sweclockers.com

Blizzard är dumma när det gäller det där... De stödjer inte ens 21:9 i Diablo!! Det är så skrattretande men kan inte bli ett overwatch köp tills dom fixat...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag har testat spelet nu ett par dagar, och jag kommer garanterat inte att köpa det. Musen rörelserna känns sega och jag tycker själva spelet i sig var rätt tråkigt med. Att det inte stödjer 21:9 är bara ytterligare en anledning att låta bli det här spelet för mig.

Synd, för jag brukar tycka om Blizzards spel.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Inget jag upplevt

Inte jag heller, och då är jag rätt så känslig mot sånt.
Kör även med ingame v-sync och frame cap på "monitor-based" med settings på High/Ultra.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Folk är så jävla retarderade. Det är tyvärr det som förstör ett sånt här spel.
Precis kört 4 matcher i rad där mitt lag trott att det är nån form av deathmatch dom kört, flest kills vinner, ingen spelar mot att klara målet med banan.

Kul spel, men så beroende av om man spelar med folk som kan spela, eller en bunt yra höns..

Permalänk

Sjukt roligt spel! Speciellt när man sitter 6st o kör seriöst o lägger ner lite taktiker/setups.. Definitivt köp!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Betan är förlängd till 10 maj om någon har missat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Betan är förlängd till 10 maj om någon har missat det.

Slutar idag kl.19 va?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"