Funderar på att uppgradera dator.

Permalänk

Funderar på att uppgradera dator.

Hej! Jag funderar på att uppgradera min dator efter sommaren. Vet att det är ganska lång tid kvar, och kommer förmodligen inte ha råd med all i listan jag gjort ihop. Men SSD'n är nog det viktigaste, och det minst viktiga är nog skärmarna.

Just nu har jag de specs som finns i min signatur.

Här är listan: https://www.inet.se/kundvagn/visa/9387583/

Hur mycket tror ni att dessa delar kommer att kosta runt september - december?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Pro M, CPU: Intel Core i5 6600k, GPU: Sapphire R9 390 Nitro, MOBO: MSI Z170A Inet edition, HDD: WD 500GB Caviar Blue, PSU: EVGA Supernova G2 750W, RAM: Corsair Vengence LPX 2x4GB Röd.

Permalänk
Skrivet av MegaAlalil:

Hej! Jag funderar på att uppgradera min dator efter sommaren. Vet att det är ganska lång tid kvar, och kommer förmodligen inte ha råd med all i listan jag gjort ihop. Men SSD'n är nog det viktigaste, och det minst viktiga är nog skärmarna.

Just nu har jag de specs som finns i min signatur.

Här är listan: https://www.inet.se/kundvagn/visa/9387583/

Hur mycket tror ni att dessa delar kommer att kosta runt september - december?

så hur mycket kommer X att kosta om 4-7månader ?
troligen mer pga dollarn är så dyr

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Du har en HDMI utgång på grafikkortet?
Tycker personligen M.2 är lite överdrivet fortfarande men är personlig åsikt.
Tänk på att det inte är säkert att minnena matchar, även om det väl är väldigt sällan de inte gör det nuförtiden.
WD Red är väl mest för NAS och Server? snarare en WD blue du vill ha kasnke?

Permalänk

@kissekotten4: ENdast en HDMI port på GPU, ja. Och det verkar bara finnas WD Blyue low power 3TB HDD.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Pro M, CPU: Intel Core i5 6600k, GPU: Sapphire R9 390 Nitro, MOBO: MSI Z170A Inet edition, HDD: WD 500GB Caviar Blue, PSU: EVGA Supernova G2 750W, RAM: Corsair Vengence LPX 2x4GB Röd.

Permalänk
Avstängd

Personligen tycker jag du ska välja 850 Evo, och spara resten av pengarna till något annat. Du kommer aldrig märka någon skillnad.

Permalänk
Medlem

@MegaAlalil: Ah, missade att du skulle ha två skärmar
Vet inte riktigt vad det är för teknik i wd red men borde inte vara något problem när du inte kör den som primär hårddisk.

Permalänk

@kissekotten4: Två skärmar till. Jag har redan en

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Pro M, CPU: Intel Core i5 6600k, GPU: Sapphire R9 390 Nitro, MOBO: MSI Z170A Inet edition, HDD: WD 500GB Caviar Blue, PSU: EVGA Supernova G2 750W, RAM: Corsair Vengence LPX 2x4GB Röd.