Azure för login och db-funktioner till asp.net sida?

Permalänk

Azure för login och db-funktioner till asp.net sida?

Hej

Är en gammal asp.net utvecklare som i inte pysslat mycket med programmering de senaste åren.

Icke desto mindre har jag ett litet projekt, och undrar huruvida azures produkter är ett bra val. Jag söker alltså lite initial vägledning så jag vet vilket håll jag ska gå.

Projektet är en webbsida med login-funktion för ca 500 deltagare. Fungerar active directory för detta ändamål?

Väl inne fyller man in ett formulär som lagras i en databas. Är MS sql database ett bra val? Det är förvisso mest kvalitativ data - kan nosql vara bättre i det fallet?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Ja azure är ett billigt skalbart bra val.
Här har du en bra guide.
https://azure.microsoft.com/en-us/documentation/articles/web-...
Active directory kan du få att lira, men du behöver leta upp den informationen separat tror jag. Har av någon anledning inte blivit någon sådan webb för mig samtidigt som azure bara antingen eller men jag skulle säga kör på men gå igenom guiden först och sök sen på azure + active direcotry.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv

Om man inte vill använda Azure AD så kan du använda JWT (Json Web Token) för autentisering.