Surfplatta vägrar starta, ""låser sig i alla lägen""

Permalänk

Surfplatta vägrar starta, ""låser sig i alla lägen""

Hej.
Tänkte hjälpa en bekant med en surfplatta det är en DMTECH Tablet 1032DC .
Den vägrar starta hur jag en gör, den bara låser sig vid de olika "loading screen'sen"

Har provat förljande:
*Startat om
*factory reset "det lilla reset hålet"
*laddat ner återställningsfiler och uppdateringar från DMTECH hemsida, lagt in i minneskort och försökt återställa den vägen.
*har också vart inne i Androids återställnings menyer " håll ned volym- samtidigt som powerknappen.
Där har jag försökt rensa allt men vid läget " wipe data/factory reset " så låser sig plattan när android-loggan visas.

Har provat det mesta tror jag, men den vägrar starta?

några tips ?

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Skrivet av lazerbeam:

Hej.
Tänkte hjälpa en bekant med en surfplatta det är en DMTECH Tablet 1032DC .
Den vägrar starta hur jag en gör, den bara låser sig vid de olika "loading screen'sen"

Har provat förljande:
*Startat om
*factory reset "det lilla reset hålet"
*laddat ner återställningsfiler och uppdateringar från DMTECH hemsida, lagt in i minneskort och försökt återställa den vägen.
*har också vart inne i Androids återställnings menyer " håll ned volym- samtidigt som powerknappen.
Där har jag försökt rensa allt men vid läget " wipe data/factory reset " så låser sig plattan när android-loggan visas.

Har provat det mesta tror jag, men den vägrar starta?

några tips ?

korta svaret som kanske inte är så uppskattat, släng skiten! du har haft tur att den hållit några år..
Långa svaret är att det skulle kunna funka att koppla ut batteriet men då ska Touch/LCD bort från undersidan knappast nånting man gör hemma om man inte är van.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

korta svaret som kanske inte är så uppskattat, släng skiten! du har haft tur att den hållit några år..
Långa svaret är att det skulle kunna funka att koppla ut batteriet men då ska Touch/LCD bort från undersidan knappast nånting man gör hemma om man inte är van.

Har monterat bort baksidan, och har tänkt löda bort anslutningarna till batteriet, men tänkte jag skulle fråga hör först.
Har laga X antal mobiler och bytt skärmar hit å dit så det är inga större problem.
Men får löda bort batteriet när jag kommer hem. Se om det funkar annars ber jag dom slänga den åt skogen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Skrivet av lazerbeam:

Har monterat bort baksidan, och har tänkt löda bort anslutningarna till batteriet, men tänkte jag skulle fråga hör först.
Har laga X antal mobiler och bytt skärmar hit å dit så det är inga större problem.
Men får löda bort batteriet när jag kommer hem. Se om det funkar annars ber jag dom slänga den åt skogen.

Skickades från m.sweclockers.com

har batteriet ute nån timme och sätt tillbaka, och ladda igen kolla om du kommer nån vart

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Går den att starta i Recovery ellet Fastboot? Finns det några custom ROMs till den? ISF kanske den skulle må bra av en total ominstallation med något helt nytt.

Googlar man lite hittar man två trådar på XDA:

http://forum.xda-developers.com/general/help/aml8726-mxs-stuc...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2157163