Battlefield 1 tar plats under första världskriget

Permalänk

Känns ju mest som att det blir bolt-action med undantag för stationära MGs. Va inte så peppad till en början med WW1 men nu i efterhand ska det ändå bli intressant att se vad de kan åstadkomma!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Men vad fanns det för vettiga vapen under första världskriget??

Beror på vad du lägger i "vettiga", men diverse bultbössor (t.ex. Gew. 98 och SMLE) och pistoler (t.ex. M1911 och P08). Många av automatvapnen var väldigt opålitliga (tyvärr även min favorit Lewis gun) men det kommer väl bli arkadspel av det som vanligt, och kommer nog inte bli någon realism att tala om på den punkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Självklart kommer jag köpa detta på releasedagen/Äskar bf och det här med att levla upp vapen mm.
Men vad fanns det för vettiga vapen under första världskriget??
Som kan tänkas va med i spelet.
Springa runt med en klubba med järnpiggar på känns ju lite off.
När man är van vid Automatcarbiner.

Klubban är ju bara ett meleevapen, ungefär som knivarna innan.

Annars har de sagt att det kommer vara ett brett utbud med vapen, mer än vad man tror. De har haft riktigt mycket research för att hitta allt men jao, det är väl upp till bevis sen.

Jag tror att man inte kommer känna avsaknad över att det finns för några vapen alla fall. Däremot om man är van vid spray and pray så kanske man måste justera sig lite.

Permalänk
Avstängd

@Reyintaz:
Tackar båda för bra svar.inkl sweclockarn.
Ser framemot detta.
Skönt det ej släpps förrän till hösten som först.
Så man kan nörda för fullt,Och ej behöva tänka på att sköta trädgården.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Verkar som om alla tror att dom vet hur första världskriget gick till baserat på hur det har porträtterats i film... som en stor skyttegrav. Det är ju också det med att skriva 1916 som titel... är väl problemet att västfronten hade kommit på en hel del fronter till skyttegravkrig alá Verdun... en tid då rå viljestyrka räddade Frankrike från undergång, något som filmer inte brukar fokusera på riktigt, möjligtvis då på grund av att dom högbudgetfilmerna oftast kommer från Amerika - och när Amerika gick med i kriget var det sannerligen ett skyttegravskrig där amerikanerna som var relativt ovana i modernt krig fick stora förluster tills de lärde sig den svåra vägen som resten av de allierade fått lära sig under dom många månaderna tidigare.

Permalänk
Medlem

Min stora undran är ju vad "competive"avdelningen tagit vägen?dom lovade ju att dom hade avsatt folk för att endast pyssla med den delen!!!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Ni hörde det här först:
Det kommer finnas battle pick ups, precis som i Star Wars: Battlefront, och det kommer vara en "Heavy" med ett jättemaskingevär, en "Pyro" med en eldkastare, en ryttare modell "Lawrence of Arabia" som är jättesnabb och har svärd, och Röde Baronen Manfred von Richthofen som är en mästerpilot.

Själv hoppas jag på att jag har fel. Jag avskyr obalans.

Säg inte så! Jag blir livrädd. Blir inte förvånad om det blir precis så som du skriver, men jag hoppas de har lärt sig från battlefront-fiaskot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Skrivet av superpwnguin:

Ni hörde det här först:
Det kommer finnas battle pick ups, precis som i Star Wars: Battlefront, och det kommer vara en "Heavy" med ett jättemaskingevär, en "Pyro" med en eldkastare, en ryttare modell "Lawrence of Arabia" som är jättesnabb och har svärd, och Röde Baronen Manfred von Richthofen som är en mästerpilot.

Själv hoppas jag på att jag har fel. Jag avskyr obalans.

Vart hörde du detta?

Permalänk

Såg cinematic, gillar WW2 väldigt mycket, detta ser mer ut som ett WW2 game re-skinned, inte så mycket som, har med WW1 att göra förutom vapenmodellerna samt vissa fordon, men tvivlar på att fordonen kommer bete sig så som de gjorde på 1910-talet.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Wiruz:

Inte ett ord om hur utvecklingen mot fuskare avancerat. Känns meningslöst så länge man inte tar hårdare tag mot fusk

Vet inte vad du tramsar om, under min sammanlagda speltid av 1500 timmar på både bf3 och bf4 har jag kommit i kontakt med fuskare 5 gånger. Det är verkligen inte i närheten av det problemet som du anser det vara. Testa spela GTA 5 online så får du se på fusk

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WhiteOnyx:

ÄNTLIGEN får man ta å köpa ett BF spel igen, senaste jag köpte var BF2 ..de senare tyckte jag sög när jag testade! å ÄNTLIGEN WW1, härligt värre, ståpäls edition!

Senast för mig var BF3 som jag inte spelade många timmar, 5 kanske? 4:an funderade jag inte ens på att köpa.
Men nu blev man lite köpsugen, hoppas dom fixar namnet bara, BF1? make no sense.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Auuuuuuooooohh, man blir ju blind, hjärntvättad och helt kokt utav den trailern.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

@Matuschek:
Det är i stort sett bara gissningar baserat på trailern. Det känns lite långsökt att man ska kunna spela som en jätte med en minigun hela tiden. Och det är ju en gubbe på en häst och minst ett rött plan i den, så ja, jag drog en chansning. Det är egentligen "levelcapgaming" som fick in mig på det spåret med en video han släppte precis efter presskonferensen. Han finns på youtube och är en av de youtubare som var inbjudna till eventet och fick se lite mer efter releasetrailern.

Permalänk
Medlem

@superpwnguin:
Jag ska själv säga att jag var orolig för det hela, men satt o fundera nu och kom kanske på hur de hänger ihop med spelet.

Oftast är det singleplayer saker vi får se i trailers (om man kollar tillbaka på andra spel). Och vi vet att vi kommer följa olika personer i singleplayer denna gången. Frågan är om varje "episode" kommer handla om 1 av dessa så att säga.

Permalänk
Inaktiv

Jag ser fram emot detta, rätt trött på moderna och futuristiska krigsspel sedan ett tag tillbaks så ska bli riktigt trevligt att återvända till de världskrigen. Första världskriget är rätt dåligt representerat vad gäller spel av FPS-stuk så klart välkommet.

Permalänk
Medlem

@Reyintaz: Nu lugnade du mig faktiskt lite, så kan det ju vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:

Vart hörde du detta?

Du kan ju kolla på videon och bedöma själv:
https://www.youtube.com/watch?v=M7fkViCihRA

Här är länken till EA:
https://www.battlefield.com/buy/battlefield-1

Skrivet av battlefield.com:

The Early Enlister Deluxe Edition Includes:

• Early Access on October 18th
• Hellfighter Pack
• Red Baron Pack
• Lawrence of Arabia Pack
• 5x Battlepacks

Var det inte säkert som amen i kyrkan att upplägget skulle bli likadant som förr även denna gång?

Permalänk
Medlem

har ni signaa upp för nyhetsbrevet o "early"beta såg det i jackfrags video

lä'nk: https://www.battlefield.com/community/insider

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Här är en video med läckt information om spelet. Bland annat om vissa kartor och annan info. Han la upp denna redan i mars och det var inte så många som trodde på honom. Det visade sig att han hade rätt info.

https://www.youtube.com/watch?v=yhZSqULi7PI&list=FLU96adWDvQB...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Det är bra att dom döper det till bf1, man ser ju redan i trailern att spelet inte kommer uppleva ww1 eran, detta är bara en annan fast-paced shooter spel med inslag av teknik från första värdskriget. Zeppelinare? Det var misslyckade försök, även sedan Napoleon försökte ta över London på det sättet.
Detta kommer inte vara senapsgas och skyttegravar. Detta kommer typ vara cod 2, fast ta bort teknik från den tiden och lägg till saker från ww1.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Tycker vi gör såhär alla börjar spela bf 2142 och bf2 då allt efter det från Dice och ea har varit skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Tycker vi gör såhär alla börjar spela bf 2142 och bf2 då allt efter det från Dice och ea har varit skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Var inte Bad Company 1 o 2 bra tycker du?

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

Var inte Bad Company 1 o 2 bra tycker du?

På pc var bc 1 rätt värdelöst efter som det aldrig släpptes på pc.
Bc 2 var ett bra första försök men det var inte för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Detta blir fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

Var inte Bad Company 1 o 2 bra tycker du?

Det är ju tveksamt om dom spelen kan kallas Battlefield överhuvudtaget. Konsollfield kanske?

Du kanske har glömt det, men det gick inte lägga sig ner, ens på PC-versionen.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Det är ju tveksamt om dom spelen kan kallas Battlefield överhuvudtaget. Konsollfield kanske?

Du kanske har glömt det, men det gick inte lägga sig ner, ens på PC-versionen.

Battlefield BC2 var troligtvis ett av de bästa Battlefield spelen som släppts både på konsol och PC.
Det var OTROLIGT bra balanserat, samt att kartorna var väldigt bra byggda för det gamemode som fanns på den.
Att kartorna var lite för små, och att antalet max spelare på en karta var för lite kan man disskutera, men överlag så är det otroligt bra på alla sätt.
Att det inte fanns flygplan tyckte jag nästan bara var en positiv sak om jag ska vara ärlig..

Räknar man Singleplayer är även BC-serien överlägset bäst. Även om jag saknar den gammla singleplayerdelen från de äldre spelen, som var MP-kartor med bots.

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Krigsfartygen e ju det maffigaste som finns. <3

Välkommen över till World of Warships så länge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Säga vad man vill, men vackert som attans är det.
De borde försöka göra heldigitala filmer/serier med Frostbyte-motorn

Jag är lite lätt orolig att BF1 kanske inte blir så bra:
1) TTK, med repeatergevär får man en horribel TTK. Detta kan påverka "hastigheten" i spelet väldigt mycket. Hur gör man för att flanka när man behöver 2-4 sekunder för att skjuta varje motståndare?

2) Varför detta fokus på närstrid? Det kan bli svårt att slå Chivalry. Ingen vill se en massa animationssekvenser där man är odödlig
2a) Glöm inte bort att kolven på geväret är ett av de bästa tillhyggena. Ta en titt på L4D, L4D2 för att se bra implentation

2b) "Vänder" man på bössa och greppar om pipan har man ett mycket respektabel två-handsklubba

3) Vi har i BF3, BF4 skämts bort med mängder av tillbehör till varje vapen, något som är mycket svårt att få till i den valda tidseran

4) Samma sak med gadgets till de olika klasserna

5) Snälla, snälla ta bort alla "battlepickups", de förstör spelet. Lägg inte ut en massa TuF(*)-gevär på kartorna. Alla dessa "one hit kill"-vapen gör vapenbalansen helt skev

(*) TuF == Tank und Flieger, ett gevär framtaget för att skjuta stridsvagnar och flygpan: https://en.wikipedia.org/wiki/13.2mm_TuF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jesusbarnet:

Tycker vi gör såhär alla börjar spela bf 2142 och bf2 då allt efter det från Dice och ea har varit skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Bf1942 var lätt det bästa bf någonsin, det spelade man för att det var kul, inte som senare versioner där man spelar för att samla medaljer. Sen mod supporten var grym fanns hur många bra mods som helst.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Blir riktigt deprimerad när jag ser hur låg standarden har blivit här på SweClockers Forum.

Spelet ser ju riktigt fint ut.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.