Battlefield 1 tar plats under första världskriget

Permalänk

Desert combat DLC Pleaaaaaaase

Permalänk
Medlem

Ifall ni vill lära er mer om första världskriget rekommenderar jag denna kanal. Extremt intressant enligt mig men överskuggas oftast av andra världskriget.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Inaktiv

Eurogamer har intervjuat Dice om spelet: http://www.eurogamer.net/articles/2016-05-10-battlefield-1-in...

Inte så mycket sagt om det ännu men kanske intressant för någon.

Permalänk
Avstängd

Detta spel kommer bli så jävla grymt bra...

Fattar inte varför så många är negativa?
Vill folk verkligen att de ska släppa liknande BF spel hela tiden?

Äntligen något nyskapande och mer udda i BF serien.

Tack EA (DICE) för ert mod att våga gå från det vanliga till något nytt...
Hoppas verkligen detta spel slår igenom ordentligt.

Håller tummarna för att spelet kommer leverera brutal actionfylld taktisk nöje framöver.
Hoppas också att spelet får en Åldersgräns på (18+) så man slipper alla gapande fjortisar med hax.

Go for it BF1 here I come...

Meme-trams /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Ne är inte förvånad.
Får se hur många som orkar med WW1 efter en månad. Misstänker tomma serverlistor i rekordfart. WW1 var lika spännande och intensivt som en koala, ända sättet att få till action är att tramsa till det. Misstänker att det kommer bli som SW:Battlefront fast med WW1 tema och utan hjältekaraktärer.

Dom får blanda början av kriget i väst då det var som mest action innan tyskarna grävde ner sig, men även efter dess så fanns det grov rörelse i väst. Kriget med ottomanska riket hade en hel del action och jag antar att det är därför det är inkluderat, och öst hade en massa rörelse, med Kosacker och liknande.