GPUStrongarm ger stöd till grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Tycker att priset var vettigt, med tanke på att det är lär vara en del arbete bakom. Om den fungerar bra och passar just det kort man har är en annan sak.

Hur bra den funkar har jag ingen aning om men den ska tydligen fungera på alla kort enligt deras kickstartersida:

Citat:

A universal GPU support system that works with ANY card and ANY case. With full SLI/Crossfire support this is one of a kind.

Tycker det är en rätt vågad sak att lova så dom måste väl ändå gjort lite tester.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Den var inte svår att tillverka direkt så varför ska man investera i den?
Jo för att komma ner i pris måste man beställa många på en gång från Kina, och de kommer inte att sälja som smör direkt, av den anledningen avstår jag från att hjälpa till med kapital. Dessutom är den otroligt lätt att tillverka själv i garaget så någon i Kina kommer kopiera den och sälja på Aliexpress för 10kr styck. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På den gamla goda tiden så var det ju i princip standard att chassitillverkarna inkluderade stöd för långa kort.
Märkligt att inte ens lyx lådorna har det numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Mitt 980 har backplate men hänger ändå. Det har dessutom blivit en liten spricka i en av PCI-portarna.

Kunde gissa på att du hade Gigabyte kort innan jag läste din signatur. Gigabyte kör utan stöd vid baksidan av kortet.

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Jag känner ingen detta hänt för varken med GPU eller CPU, men jag vet att man pratat om de i alla tider.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

@sniglom: Ju ja... Jag har nu en kraken g10 och en Corsair H90 kopplat på mitt GTX 980ti. Känns lite läskig ibland. Jag tänka att slangen på radiatorn från H90 drar upp kortet eftersom radiatorn är monterat på toppsidan av chassin.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Kunde gissa på att du hade Gigabyte kort innan jag läste din signatur. Gigabyte kör utan stöd vid baksidan av kortet.

Haha! Har kollat lite på kortet idag då jag bytte delar, såg då att det är själva backplaten som sviktar tillsammans med kortet. Verker helt klart vara alldeles för svag förstärkning.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Ha! Nåt ska man ha för att man köpte ett grafikkort med jobbigt namn

Mitt Inno3D 970 har redan en bockad plåt i konstruktionen som gör att det är så spikrakt så ^_^

Annars verkade den ju rätt smart, förutom att den var rätt ful då. Priset ser jag inget riktigt problem med. Den gör ju ändå nån form av praktiskt nytta. Till skillnad från tex vattenblock till moderkortet för tusenlappen som inte gör ett skit

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB