Ladda ner video från en flashsida

Permalänk
Medlem

Ladda ner video från en flashsida

Hej!
Jag undrar hur jag kan få ut flashvideon ur länken nedan för att sedan kunna ladda ner den och ha den som en fil på datorn.

https://hallpressen.solidtango.com/video/sommarkvall-i-granna...

Om det går förstås!

Permalänk
Medlem

@Royzan: Använde Realplayer för flera år sedan för att spara diverese klipp/filmer. Vet dock inte om det funkar lika dant nu, kan vara värt ett försök.

Permalänk
Medlem

Gissar på att "Grab Any Media" borde fungera. Det är en Chrome extension, använde den för några månader senast.
Man måste dock aktivera dev mode i Chrome, så använd det på egen risk.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Video Downloadhelper till Firefox hittar videon att hämta i 4 olika kvaliteer.

Edit: Testade att hämta. Det är långsamt men fungerar, dock är inte kvaliten felfri heller. Finns kanske bättre metoder.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk

Hittar du inget passande tillägg så fungerar det utmärkt via chrome om du har en android-telefon. Bara starta videon, gör ett långtryck på videon och välj "Spara video".

Provade nyss med din länk och går fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM