Mass Effect: Andromeda försenas till 2017

Permalänk
Melding Plague

Mass Effect: Andromeda försenas till 2017

Det blir inget nytt Mass Effect i granngalaxen Andromeda lagom julhandeln 2016. I ett officiellt utlåtande meddelar Bioware att utvecklarna behöver mer tid för att färdigställa spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tråkigt men också bra!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Swec ni är flera månader efter....

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra om de släpper en produkt med få buggar istället för att kompromissa för att klara deadline.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev ingen CD

Men med tanke på de förväntningar som finns på detta spel så vill de väl inte riskera att göra oss ME-fans besvikna - därmed korrekt beslut.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Bättre såhär, finslipa det sista. Tror dom kommer ha en hög ribba för att få fansen nöjda efter trilogin slutade. Detta kommer att vara första spelet jag köper fören release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Även om det är gamla nyheter så väntar jag hällre någon månad mer för ett bättre spel!

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem

Hellre bra buggfritt lir som går att spela vid lanuch än något man ska vänta 6 månader på innan det är spelbart som vissa företag gör. Helt rätt gjort av dem om de känner så här.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ja, låt oss nu hylla utvecklarna för att dom inte kan hålla sina deadlines.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Alla dessa deadlines ger oss bara mer buggar och mindre ínnehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ja, låt oss nu hylla utvecklarna för att dom inte kan hålla sina deadlines.

Skickades från m.sweclockers.com

Låt oss hylla utvecklarna som har mod och självinsikt nog att pressa sin deadline.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de släpper en "complete edition" med Mass Effect 1,2,3 samt ALL DLC innan Andromeda kommer ut!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Såklart att det är bra att fördröja spelet om det inte känns färdigt, men det känns som att vissa vill ge utvecklarna en jävla parad så fort dom misslyckas med att hålla det dom sagt xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Troligtvis ett vist beslut. Mass Effect och liknande spel är väldigt beroende av kvaliten på sitt innehåll och story. Något som behöver testas och finslipas tills det funkar. Vi får komma ihåg att en deadline för denna typ av produkt är en from förhoppning och verkligheten kan helt ändra på förutsättningarna.

Hoppas på att det kommer ett Mass Effect mod till Stellaris som kan hålla törsten efter "the real thing" borta så länge.

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att en 4e skulle komma då jag tyckte dom förstörde hela franchisen med 3an!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Gör mig absolut inget CIV VI fick nyss release datum i oktober och vad behöver man mer än det för att ta sig igenom de mörka höst och vintermånaderna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Ja, låt oss nu hylla utvecklarna för att dom inte kan hålla sina deadlines.

Skickades från m.sweclockers.com

Hellre ett buggfritt och bra spel än att deadlines tvingas att hållas. Eller du kanske tycker att det är bra det Ubisoft och SEGA gör?

Skrivet av Bean:

Visste inte ens att en 4e skulle komma då jag tyckte dom förstörde hela franchisen med 3an!

Nu överdriver du. Ettan och tvåan blir väl inte sämre för att trean hade vissa tvivelaktiga slut?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hellre ett buggfritt och bra spel än att deadlines tvingas att hållas. Eller du kanske tycker att det är bra det Ubisoft och SEGA gör?

Yeah, sant! Men ibland så går det för långt enligt mig, speciellt om spel blir fördröjda fem gånger och folk blir gladare och gladare xD
"Wow, tänk vilket grymt spel detta kommer bli, hoppas dom missar en deadline till!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Yeah, sant! Men ibland så går det för långt enligt mig, speciellt om spel blir fördröjda fem gånger och folk blir gladare och gladare xD
"Wow, tänk vilket grymt spel detta kommer bli, hoppas dom missar en deadline till!"

Och hur många spel skjuts upp fem gånger? De flesta pushar oftast lansering max ett halvår in i framtiden.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Och hur många spel skjuts upp fem gånger? De flesta pushar oftast lansering max ett halvår in i framtiden.

How abuut GTA till PC xD it crushed me... Blev väl fördröjt 43 gånger?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hellre ett buggfritt och bra spel än att deadlines tvingas att hållas. Eller du kanske tycker att det är bra det Ubisoft och SEGA gör?

Nu överdriver du. Ettan och tvåan blir väl inte sämre för att trean hade vissa tvivelaktiga slut?

Der beror ju på anledningen till att det fördröjs, är det bara buggfixning vilket jag inte tror så är det ok.
Är det andra problem som t.ex problem pga spelmotorn är det inte ok, finns massor av sådana exempel där spelen blivit senarelagda och när de till sist kommit har det varit knökfulla med allvarliga buggar och grava prestandaproblem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

How abuut GTA till PC xD it crushed me... Blev väl fördröjt 43 gånger?

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar rereleasen av ett spel som varit ute i nästan två år till konsol?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du menar rereleasen av ett spel som varit ute i nästan två år till konsol?

Release som release man, probably a lot of coding involved!