Moderkortsdistanser, Specifikt Corsair H80.

Permalänk
Medlem

Moderkortsdistanser, Specifikt Corsair H80.

Tjena! Min förra tråd togs bort då man inte får "be om tjänster" på forumet. Så istället omformulerar jag mig och frågar såhär istället.

HUR vet jag vad rätt moderkortsdistans heter, och VART får man tag på dem?

Jag har en Corsair H80 som jag vill installera i mitt system men jag har tappat bort moderkortsdistanserna! Jag söker efter sådana som har gängar på båda sidor av distansen! Dvs inte sådana distanser som man kan skruva i varandra, utan gängar på båda sidorna alltså!

Och nej jag tänker inte köpa ett helt monteringskit för 170 spänn bara för 4 små skruvar Corsair har jag försökt fråga men dem kräver alltså garanti eller kvitto. (Denna är begagnad, ej tillgång till kvitto)

Tack för svar!

Mvh Axel

Permalänk
Medlem

Vet precis vilka du menar, låter som att det borde fungera med gängad stav och muttrar. Vet att Fredells har det, men Clas Ohlson eller liknande har kanske också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ju en kylare så vad ska du ha moderkortsdistanser till ? Exakt vad är det du letar, distansbultar med invändig gänga ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Distanser kommer med chassi och inte moderkortet. Vad har du för chassi?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

H80 kylarens fästanordning använder dubbelsidiga distanser: http://www.corsair.com/Media/catalog/product/c/w/cw_8960010.p...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är ju en kylare så vad ska du ha moderkortsdistanser till ? Exakt vad är det du letar, distansbultar med invändig gänga ?
https://media.conrad.com/medias/global/ce/5000_5999/5200/5260/5265/526509_GB_00_FB.EPS_1000.jpg

Skrivet av SeeKer3Million:

H80 kylarens fästanordning använder dubbelsidiga distanser: http://www.corsair.com/Media/catalog/product/c/w/cw_8960010.p...

Skickades från m.sweclockers.com

Sista Ovannämnd! Kolla in bilden, det är sådana jag söker!

Permalänk
Medlem

Finns en del olika distanser och skruvar.
http://www.electrokit.com/fastelement.c1310

Permalänk
Proffsmobbare

Hör med @Corsair Johan så löser det sig nog.

Permalänk
Rekordmedlem

Sök på spacer bolt hos Elfa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

det är höjden på mitten som är intressant, om du använder mutter eller skruv att fästa med gör det samma

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av AxelF89:

Tjena! Min förra tråd togs bort då man inte får "be om tjänster" på forumet. Så istället omformulerar jag mig och frågar såhär istället.

HUR vet jag vad rätt moderkortsdistans heter, och VART får man tag på dem?

Jag har en Corsair H80 som jag vill installera i mitt system men jag har tappat bort moderkortsdistanserna! Jag söker efter sådana som har gängar på båda sidor av distansen! Dvs inte sådana distanser som man kan skruva i varandra, utan gängar på båda sidorna alltså!

Och nej jag tänker inte köpa ett helt monteringskit för 170 spänn bara för 4 små skruvar Corsair har jag försökt fråga men dem kräver alltså garanti eller kvitto. (Denna är begagnad, ej tillgång till kvitto)

Tack för svar!

Mvh Axel

Hej Axel,

Är det en H80 eller H80i du har?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan