Permalänk

750Ti cs

Tjena! Jag kör cs men får bara ca 30fps och jag vill gärna köpa ett billigt grafikkort innan jag köper en hel ny dator.
Specs:Moderkortet GIGABYTE F2A88XM-HD3
Grafikkort AMD Radeon HD 8670D (apu)
Nätaggregat CORSAIR CX430M
Processor A10-6800K
4GB ram vet ej vilken
CoolerMaster Elite 310

tänkte ett grafikkort runt 1000kr och eventuellt 4Gb mer ram om det är ett måste.'

Tänkte ca 100-200fps i csgo är det möjligt?

Får allt plats? Orkar cpun gpun?
Tack.

Permalänk
Medlem

@captianpontap:

CS är ju ett CPU baserat spel.... så ett 750ti bör ju räcka kolla marknaden för ett beggat kort i stället?
om du ändå tänkte uppgradera senare så är det ju inte värt att köpa nytt.

edit*

hitta ett klipp på youtube

https://www.youtube.com/watch?v=3TC_qfrMtV0

han har CPU: AMD A10 6800K GPU: 750ti
där kan du ju alltid jämföra.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Hehe.. Jag tror snarare att ditt minne är problemet..

Först o främst så antar jag att du kör med en sticka ram? då har du ej dual channel och jag antar att du inte vet att din apu frodas i högre minnes frekvenser?

Börja med att kolla upp det minnet du kör med. ALL info om det så jag kan hjälpa dig på bästa ekonmiska sätt för din del

EDIT: Skriv också vad för cpu kylare du har

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

Tjena! Jag kör cs men får bara ca 30fps och jag vill gärna köpa ett billigt grafikkort innan jag köper en hel ny dator.
Specs:Moderkortet GIGABYTE F2A88XM-HD3
Grafikkort AMD Radeon HD 8670D (apu)
Nätaggregat CORSAIR CX430M
Processor A10-6800K
4GB ram vet ej vilken
CoolerMaster Elite 310

tänkte ett grafikkort runt 1000kr och eventuellt 4Gb mer ram om det är ett måste.'

Tänkte ca 100-200fps i csgo är det möjligt?

Får allt plats? Orkar cpun gpun?
Tack.

Det är dags att köpa nytt. 6800k är inge vidare

Permalänk

@Bärrich: Det är ett par månader kvar innan en ny dator,jag kan lika gärna köpa ett kort nu.

Permalänk

@criscros: tror du verkligen att det är ramen? så det spelar ingen roll om jag köper ett bättre grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

@criscros: tror du verkligen att det är ramen? så det spelar ingen roll om jag köper ett bättre grafikkort?

Jo det spelar roll.. ett 750ti är rätt så mycket bättre än ditt nuvarande .. Men ifall du har rut 30fps så tänkte att du kanske kan uppnå runt 70 ifall du hittar två minnes stickor i 2133mhz för en billig peng lr kompletterar ditt nuvarande förutsatt att det är någorlunda snabbt, och överklocka cpu+gpu+minnen så långt du kan..

4gb idagsläget är inge vidare tyvärr..

det va drf ja skrev berätta vad du har för minne just nu

Så minnen kommer du nog "behöva" ändå?
Vrf inte testa kolla om det funkar bättre med ett par snabba minnen?

Hjälper inte det: överklocka allt?

Hjälper inte det så köp ett beggat 750ti

Permalänk

@criscros: så jag slipper köpa ett grafikkort????? kan du länka 8gb ram som passar på netonnet
Är du säker på 70fps? vill helst inte överklocka,kylarn är bara orginal

Permalänk

Testade en gammal dator här hemma igår. Core 2 duo e6600, 4gb ddr2 och geforce 8800gt med den får jag ca 90-100fps. Så 4gb ram borde räcka till tycker jag. Men cs:go är väldigt cpu krävande spel för att få hög fps.

Visa signatur

MOBO: Asus Prime b350 PLUS | CPU:Amd Ryzen 7 2700 kyls med Corsair h60 |RAM: 2x4gb Crucia ballistix sport 2666mhz |GPU: Sapphire R9 295x2 8gb |PSU: Corsair AX850 | CHASSI: Fractal Design Define R5 Window Black | SSD: Crucial BX100 250gb |HDD: 3TB segate 7200rpm | Skärm: samsung S27A750D

Permalänk
Medlem

Snabbare ram kan hjälpa en del när man kör på integrerad grafik (som alltså inte har eget grafikminne som ett grafikkort har) utan kör på systemminnet. Plus att för lite ram som 4 GB kan vara kan också innebära rejält försämrad prestanda.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av mystiskadde:

Testade en gammal dator här hemma igår. Core 2 duo e6600, 4gb ddr2 och geforce 8800gt med den får jag ca 90-100fps. Så 4gb ram borde räcka till tycker jag. Men cs:go är väldigt cpu krävande spel för att få hög fps.

Har kört det med något 8800 kort (gts kanske, inte toppmodell iaf) och i5 2500k med 120-130fps.
1080p, men inte settings på max.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Med datorn i sign har jag ca 2-300 fps i cs:go med alla grafikinställningar på max i 1080.

Ett beggat 750 borde du kunde hitta mellan 500-1000kr. Samma sak med ram, köp beggat, ingen mening att köpa nytt imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

@criscros: så jag slipper köpa ett grafikkort????? kan du länka 8gb ram som passar på netonnet
Är du säker på 70fps? vill helst inte överklocka,kylarn är bara orginal

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2869427

De här hade nog hjälpt dig!

Men jag skulle nog råda dig att överklocka minnen cpu och gpu delen ifall du har kunskapen!

Rätt roligt på Apuer du borde nog få dubbla fpsen iaf..

men du kommer inte till 750ti prestanda.. de gör du inte tyvärr..

EDIT: såg precis att du kör på stock kylarn.. Har du koll på tempen? kan du kolla vad tempen går upp till när du kör den i full load gpú+cpu

för det är så att dessa apuer kan throttla något förjävligt ifall de blir varma!

Permalänk

@criscros: Får jag dubbla fps om jag överklockar och 8gb ram???
Ligger på stadigt 40 grader på cpu. HWMonitor använder jag.
Jag kan även inte överklocka och vill inte paja något

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

@criscros: Får jag dubbla fps om jag överklockar och 8gb ram???
Ligger på stadigt 40 grader på cpu. HWMonitor använder jag

xD Det är jätte svårt för någon att säga hur mkt exakt ... men snabba minnen i dual channel(två minnes moduler inte en)
med överklock osv BORDE ge dig över 60fps.. men jag kan tyvärr inte garantera något!

https://www.youtube.com/watch?v=sZCzkwkUfh4

Här har de nog 2133mhz minnen i dual channel även om det inte står där.. inte överklockat heller. Du ser att det är ganska spelbart i low settings i 1080.

Vad kör du på för upplösning?

Permalänk

@criscros: Det står 1360 x 768 på Cs

Permalänk

@criscros: Ska även säga att jag kör på 2 skärmar. en cs den andra tex Sweclockers.Om jag kollar på Yt samtidigt får jag bara ca 10fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

@criscros: Det står 1360 x 768 på Cs

a.. men jag tror verkligen ditt minne som verkligen kväver din apu just nu...

kolla upp info ang dina minnen och återkom

Permalänk

@criscros: Hittar inget på HWMonitor meed ram att göra. Tack för hjälpen det uppskattas

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

@criscros: Hittar inget på HWMonitor meed ram att göra. Tack för hjälpen det uppskattas

CPUID och andra program finns också för system info ! även bios säger en hel del..

Permalänk
Skrivet av criscros:

CPUID och andra program finns också för system info ! även bios säger en hel del..

tittar imorgon så ska jag kolla vad för ram jag har och värmen på det.tror du ej att det är apun som ställer till problem är det ramen som är överbelastat? Så inget grafikkort är ett måste för 60fps +

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@criscros: Det står Channel: Single NB Frequency: 1796.4 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

@criscros: Det står Channel: Single NB Frequency: 1796.4 MHz

Okej som jag nämnde innan så är detta en stor flaskhals.. Dels att frekvensen är låg på minnet och att det är endast single channel.. OCH att 4gb inte räcker till då runt 1gb används till apun och du har då 3gb för resterande ..

Så köp två minnes moduler med hastighet på minst 2133mhz och försök överklocka lite på minnen och gpun. Det borde ge dig helt ok flyt i cs go.

edit: det där e för NB frekvensen.. Kolla memory/minne.

Permalänk
Medlem

kan du inte bara öppna lådan och ta ett kort på minnet som sitter precis vid apu fläkten?

Permalänk

@criscros: räcker det inte bara med 8gb ram? Eller är det bra att överklocka med stock kylarn?
Hittar inget 2133mhz ram minne i norrköping Bara dyra,dom i Alina som är billiga är slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

@criscros: räcker det inte bara med 8gb ram? Eller är det bra att överklocka med stock kylarn?
Hittar inget 2133mhz ram minne i norrköping Bara dyra,dom i Alina som är billiga är slut

kan du inte försöka med en köpes annons?

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Jo det spelar roll.. ett 750ti är rätt så mycket bättre än ditt nuvarande .. Men ifall du har rut 30fps så tänkte att du kanske kan uppnå runt 70 ifall du hittar två minnes stickor i 2133mhz för en billig peng lr kompletterar ditt nuvarande förutsatt att det är någorlunda snabbt, och överklocka cpu+gpu+minnen så långt du kan..

4gb idagsläget är inge vidare tyvärr..

det va drf ja skrev berätta vad du har för minne just nu

Så minnen kommer du nog "behöva" ändå?
Vrf inte testa kolla om det funkar bättre med ett par snabba minnen?

Hjälper inte det: överklocka allt?

Hjälper inte det så köp ett beggat 750ti

Att du skulle behöva snabbare minnen köper jag inte. Jag har byggt datorer med DDR2-1066, DDR3-1333 och DDR3-1600 RAM och inte noterat någon FPS-skillnad i CSGO. Möjligtvis ett par fps mer i smokedrops.
Däremot kan det vara en bra ide att uppgradera till 8gb.

Visa signatur

Anton

Permalänk
Medlem

@captianpontap:

Din processor är tillräckligt bra för att driva CSGO i 150-200fps. Så det är grafikkortet som flaskar.

Visa signatur

Anton

Permalänk
Skrivet av antonbj:

Att du skulle behöva snabbare minnen köper jag inte. Jag har byggt datorer med DDR2-1066, DDR3-1333 och DDR3-1600 RAM och inte noterat någon FPS-skillnad i CSGO. Möjligtvis ett par fps mer i smokedrops.
Däremot kan det vara en bra ide att uppgradera till 8gb.

Dock så har han en apu som använder datorns ram minne...

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Dock så har han en apu som använder datorns ram minne...

Ja men han ska väl inte använda den inbyggda grafik-kretsen? Så det borde vara irrelevant.

Visa signatur

Anton