Rykte: AMD tidigarelägger Vega - lanseras redan i oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Allt NH säger är att korttillverkarna inte får visa sina kort under Computex, de saknar också information om kommande modeller, alltså de som kommer efter Polaris 10 och 11 (det som skall utmana GTX1080).
http://www.nordichardware.se/nyheter/grafikkort/frustration-o...
Varför AMD har lagt på munkaveln, har nog snarare med Nvidias lansering av GTX1070 den 10 Juni att göra, inte produktinsproblem.

Sapphier som tillverkar referens/pro korten har nästan 50% av deras mid- och highend. Så saknar de andra AIB så är det inte så farligt. Tycker själv att Sapphier har de bästa lösningar på kylning, tri-x tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Grejen är den att det är redo då. Iaf för amd, Nvidia får vänta ett par månader längre.

http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/3628/3098/original.jpg

Hoppas det.

Noterade HBM2 på 28nm i tabellen, med tanke på att de inte släpper High End direkt på 14nm, kanske man går se ett Furu X med HBM2 eller en APU på 28nm med HBM2..?
Släpper de både gpu och cpu i år så klämmer de nog inte in det. Tänker primärt på om 14nm blir försenad.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Jag gissar Polaris först i Juli-Augusti. Men att få dem först i höst, samtidigt som AMD sager att de flyttar fram Vega. Jag vet inte men det känns som det är lite dubbla signaler. Om de inte hade sagt att de flyttar fram Vega hade jag kunnat tänka mig att tro på ryktena. Hur trollar de fram de resurser som krävs för att speeda på Vega när de behöver pengar för att speeda på releasen av Polaris? Visst det rör sig om olika sorters kompetens som kanske är finita, men pengar är pengar och det kostar pengar att få ut Vega tidigare som man hade kunnat lägga på Polaris.

Snälla, länka till källan där AMD säger något alls om Vega och som säger oktober för Polaris! Detta är rykten baserade på vad personer, som enligt uppgift skall vara "insatta" i produktionen av nya kort, har sagt OM AMD. Detta är på intet vis officiellt. Och i vissa fall är det inte säkrare än att det baseras på vad någon säger på ett forum någonstans. Och inte skulle det väl gå att fejka en powerpointbild på tyska?

Vad i detta är fakta och vad i den faktan har AMD som källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Hoppas det.

Noterade HBM2 på 28nm i tabellen, med tanke på att de inte släpper High End direkt på 14nm, kanske man går se ett Furu X med HBM2 eller en APU på 28nm med HBM2..?
Släpper de både gpu och cpu i år så klämmer de nog inte in det. Tänker primärt på om 14nm blir försenad.

Ingen APU iår vad jag förstått. Cpu kommer till höst-vinter. Hmm börjar mer och mer gilla Lisa, kanske inte den fagraste men hon får min..a pen..gar att växa

Permalänk
Medlem

@dahippo:

Blir det ingen Bristol Lake i år eller missförstår jag (snackar ni HBM APU kanske?)? Är själv inte på jakt efter någon GPU. Men en APU kommer jag nog kunna tänka mig att köpa. En AM4 bräda med en APU blir nog nästa köp för mig. Märkligt tyst om Bristol Lake annars. borde ju vara här snart.

@Gruarn:

Jag håller med dig 100%.
Ytterligare var jag väl rätt tydlig med att just jag spekulerar, då jag använder fraser så som "jag gissar" osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Jag gissar Polaris först i Juli-Augusti. Men att få dem först i höst, samtidigt som AMD sager att de flyttar fram Vega. Jag vet inte men det känns som det är lite dubbla signaler. Om de inte hade sagt att de flyttar fram Vega hade jag kunnat tänka mig att tro på ryktena. Hur trollar de fram de resurser som krävs för att speeda på Vega när de behöver pengar för att speeda på releasen av Polaris? Visst det rör sig om olika sorters kompetens som kanske är finita, men pengar är pengar och det kostar pengar att få ut Vega tidigare som man hade kunnat lägga på Polaris.

Jo, du är rätt tydligö med när du spekulerar, men beskriver ryktena på ett sätt som gör att man tror att AMD är källan. Ta ovan, t.ex. "samtidigt som AMD säger"... Det är inte AMD som är källan, det är ett rykte med någon annan som källa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

@dahippo:

Blir det ingen Bristol Lake i år eller missförstår jag (snackar ni HBM APU kanske?)? Är själv inte på jakt efter någon GPU. Men en APU kommer jag nog kunna tänka mig att köpa. En AM4 bräda med en APU blir nog nästa köp för mig. Märkligt tyst om Bristol Lake annars. borde ju vara här snart.

@Gruarn:

Jag håller med dig 100%.
Ytterligare var jag väl rätt tydlig med att just jag spekulerar, då jag använder fraser så som "jag gissar" osv.

AMD skall presentera saker på Computex vara den ena är deras senaste APU gen.7 aka Bristol Ridge, hitta detta på WCCFTECH (ja, jag vet att de inte är de bästa med info jämnt)

http://wccftech.com/amd-launching-polaris-10-gpu-june-1st-com...

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Medlem

@TurboFreak68:

Tack men kunde bara hitta Polaris-snack. Sökte på sidan för APU och Bristol lake men inget dök upp.