Electronic Arts: Nytt Star Wars-spel varje år – Battlefront 2 släpps 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

Aaahah haha hah! Det här var ju verkligen hur kul som helst. Ska de släppa ett nytt Star Wars Battlefront per år nu, minsann? Hur länge är deras plan på att det kommer pågå: ska de släppa två titlar totalt? Tre? Jag kan svära på att det inte bli fyra (sammanhängande anuella) titlar. Eller finns det någon ännu mörkare plan från Disney om att släppa en ny StarWars-film per år? Då blir det säkert ett barn-märke som lever några år i serie. Men det här känns precis sådär ogenomtänkt som endast EA klarar av att inte tänka. Jag kommer att gråta en tår för varje sålt Battle Front. När ska det äntligen 0å bli dags för EA att bara fasta där på stranden, som en val, och sakta bara dö ut? End them, please.

Nej, det står att de ska släppa ett Star Wars spel per år i 3-4 år, varav ett av dem kommer vara Battlefront 2.

Citerat ur texten: " Förutom en uppföljare till Battlefront är ett av dessa ett actionspel utvecklat av Dead Space-utvecklaren Visceral och ett äventyrsspel från Respawn Entertainment"

Permalänk
Medlem

Är det inte battlefront 2 ute nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Silcan:

Är det inte battlefront 2 ute nu?

Jo, det har varit ut i 10-11 år:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Battlefront_II

Permalänk

Jag nördade Star wars Battlefront 2 (2005) i början av min spelkarriär, och samma sak med RTS spelet Empire at war. Jag hoppas därför att de gör ett liknande spel som Empire at war. Absolut inte en uppföljare men ett RTS spel, eller TBS spel för oss som diggar Total War serien.

Permalänk

Tackar vetja Dark Forces på 486:an..

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Tragiskt är bara förnamnet.

hade för mig att TB snackade om en rapport för 13 miljoner sålda, så ja....tragiskt samhälle

Permalänk
Medlem

Haha, glöm det. Blir sannolikt inga fler Battlefront i min spelsamling.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Fonus:

Jag anser det, ex:
Crysis och Masseffect ser jag som ganska gedigna titlar
Battlefield har i vissa releaser varit mer än lite skins och banor.

Visst, men EA är ändå mjölkarna nr.1 lr 2 (kom att tänka på Activision).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Förvåningen saknas när namnet EA är inblandat. Synd att folk inte har principer och kan bojkotta skräp.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

den enda bild jag får i mitt huvud är en kossa som blir mjölkad.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

hade för mig att TB snackade om en rapport för 13 miljoner sålda, så ja....tragiskt samhälle

Precis. ~13 miljoner ex. och så undrar vissa varför de mjölkar varje spelserie till förbannelse. Där har ni svaret. Folk skriker efter innovation hela tiden men sen går de som vanligt och köper det spel som har det mest kända namnet på kartongen oavsett vad kritikerna säger.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.