var kan jag få tag på denna film?

Permalänk
Avstängd

var kan jag få tag på denna film?

jag söker en film som heter My science project från 1985 och jag undrar vart någonstans man kan få tag på det? Jag söker mest filmen i en vhs format men annars så gör det inget med dvd om filmen inte finns på vhs i nätbutiken.
Jag vill helst inte köpa filmen utanför europa eftersom jag vill slippa den dyra tull avgiften men annars vill jag veta om det finns någon nätbutik i sverige eller andra nordiska länder som säljer filmen på vhs eller dvd?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den har jag i digital form

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

så köpa inom eu eller storbritannien är som att köpa inom sverige? betalar man bara produkten och frakten sen inget mer och varan hamnar i brevlådan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har inte prövat söka bland streamingsajter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

så köpa inom eu eller storbritannien är som att köpa inom sverige? betalar man bara produkten och frakten sen inget mer och varan hamnar i brevlådan?

Storbritannien är med i EU och vi har en gemensam marknad i EU plus EES (Norge, Island, Lichtenstein) och Schweiz. Vilket såklart betyder att det är tullfritt. Beställer du från Amazon läggs svensk moms på priset när du går in i kundkorgen och checkar ut, små säljare som säljer mycket lite till Sverige behöver inte betala moms här men momsen är jämförbar i hela EU. Det kommer inga räkningar i efterhand.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Du har inte prövat söka bland streamingsajter?

det vill jag inte heller. jag har sett filmen på nätet men vill köpa det i fysisk format. främst i VHS men funkar också med dvd. digitalisering är inget som jag föredrar förutom MP3 om man ska lyssna på musik ute.

Om inte du kan svara på frågan ordentlig eller vet något så bör du inte skriva överhuvudtaget för ditt svar svarade inte på frågan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brallor:

Den har jag i digital form

isåfall så har du inget med det här tråden att göra. frågan är vart man kan få tag på filmen i DVD eller VHS och inte hur man kan se filmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

det vill jag inte heller. jag har sett filmen på nätet men vill köpa det i fysisk format. främst i VHS men funkar också med dvd. digitalisering är inget som jag föredrar förutom MP3 om man ska lyssna på musik ute.

Om inte du kan svara på frågan ordentlig eller vet något så bör du inte skriva överhuvudtaget för ditt svar svarade inte på frågan.

Skrivet av yusuke40:

isåfall så har du inget med det här tråden att göra. frågan är vart man kan få tag på filmen i DVD eller VHS och inte hur man kan se filmen.

Du låter väldigt trevlig, nästan som någon man skulle vilja hjälpa, men bara nästan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

det vill jag inte heller. jag har sett filmen på nätet men vill köpa det i fysisk format. främst i VHS men funkar också med dvd. digitalisering är inget som jag föredrar förutom MP3 om man ska lyssna på musik ute.

Om inte du kan svara på frågan ordentlig eller vet något så bör du inte skriva överhuvudtaget för ditt svar svarade inte på frågan.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad lider du av? Han kommer med ett vänligt tips i all välmening och du svarar med otrevligheter. Såna som du ska inte ha hjälp.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

det vill jag inte heller. jag har sett filmen på nätet men vill köpa det i fysisk format. främst i VHS men funkar också med dvd. digitalisering är inget som jag föredrar förutom MP3 om man ska lyssna på musik ute.

Om inte du kan svara på frågan ordentlig eller vet något så bör du inte skriva överhuvudtaget för ditt svar svarade inte på frågan.

Skickades från m.sweclockers.com

Trevligt svar.

Permalänk
Medlem

Otacksam snorunge!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@yusuke40: som @Petterk: säger, inom EES så är det bara att handla utan problem med tull eller skatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Du låter väldigt trevlig, nästan som någon man skulle vilja hjälpa, men bara nästan.

Piratkopiering får inte förmedlas via forumet enligt regel, § 7 och användaren som antyder att han har en kopia bryter mot reglerna samtidigt som han inte tillför något. Lagliga strömningstjänster i Sverige har inte heller filmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Piratkopiering får inte förmedlas via forumet enligt regel, § 7 och användaren som antyder att han har en kopia bryter mot reglerna samtidigt som han inte tillför något. Lagliga strömningstjänster i Sverige har inte heller filmen.

Att man har en digital kopia måste inte betyda att man har piratkopierat den, och användaren sa inte att han skulle dela ut den.
Och nu bryter vi också mot reglerna, då den här diskussionen inte för ämnet framåt, och att påpeka regelbrott i tråden ska man inte heller göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Beställer du från Amazon läggs svensk moms på priset när du går in i kundkorgen och checkar ut

Eller rättare sagt läggs mellanskillnaden mellan engelsk moms och svensk moms på priset, om jag tänker rätt nu.
(från 20% till 25% moms)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Eller rättare sagt läggs mellanskillnaden mellan engelsk moms och svensk moms på priset, om jag tänker rätt nu.
(från 20% till 25% moms)

Självklart betalar du inte både brittisk VAT och svensk moms. När du checkar ut och betalar varorna så läggs svensk moms på istället för brittisk. Alltså priset går från att inkludera 20% moms till 25%. 10 pund blir ca 10.42 pund. Värre blir det inte (förutom att frakten inte är gratis hit).

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst pga. otrevlig attityd samt urspårning (§5/§7).

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.
§5 Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

Observera även att streaming faller under §7/piratkopiering i forumreglerna (även om det är en gråzon).
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...