Permalänk

Uppgradera datorn

Tjena gott folk!

Ja som rubriken lyder så funderar jag lite på att uppgradera burken. Frågan är vad jag ska börja med, alltså vilket som flaskar atm.
Pengar finns de gott om men de behöver ju inte springa iväg helt och hållet, gärna prisvärda komponenter.

Specs:

CPU - Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz
RAM - 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz
Moderkort - ASUSTeK Computer INC. P8P67 PRO REV 3.1 (LGA1155)
Grafikkort - 3072MB ATI AMD Radeon R9 200 Series
Chassi - Fractal R5

Alla förslag uppskattas, tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vad gör du med datorn? Och vad för Radeon 200-grafikkort är det? Väldig skillnad på säg 270 eller 290X...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Om du inte har skaffat en SSD än så gör det... och ev. ett nytt grafikkort, men vänta till pascal släpps..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Ninja Tuna:

SSD, en bra CPU-kylare så du kan överklocka din 2500k och kanske ett nytt grafikkort när de nya kommer i sommar någon gång. CPUn hänger fortfarande med i toppen.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av Starric:

Vad gör du med datorn? Och vad för Radeon 200-grafikkort är det? Väldig skillnad på säg 270 eller 290X...

Skrivet av Matwik:

Om du inte har skaffat en SSD än så gör det... och ev. ett nytt grafikkort, men vänta till pascal släpps..

Speldator, 280X och japp SSD har jag.

Vad tror ni om cpun, hänger den fortfarande med eller?

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

@Ninja Tuna:

SSD, en bra CPU-kylare så du kan överklocka din 2500k och kanske ett nytt grafikkort när de nya kommer i sommar någon gång. CPUn hänger fortfarande med i toppen.

ah, har en corsair h80 kylare tror jag, dock är cpun inte överklockad så får titta på de! Tackar

Permalänk
Medlem

Processorn hänger med, men i många nya titlar är den lite på gränsen och du kommer få fps-drops. Är du inte superkräsen kam det dock vara en idé att hålla kvar vid den nåt år till.

Detsamma kan väl sägas om grafikkortet, det beror på hur kräsen du är om det är värt att lägga massor av tusenlappar på ett nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

En bra processorkylare och hoppas på en trevlig överklock så är 2500'n en riktig prestandabulle!