Oculus Rift fungerar för virtuella rum

Permalänk

Om porr-industrin anammar VR så kommer det nog att bli en sprutande succé!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Men Oculus Rift SDK är väl öppet så vem som helst kan utveckla hårdvara som använder den? Det är väl snarare HTC Vive som bestämde sig för att göra ytterligare ett SDK och Oculus tänker inte betala utvecklare för att utveckla för någon annans hårdvara.

Oculus SDK är absolut inte öppet till skillnad från OpenVR som HTC Vive (Valve) använder sig utav och är helt och hållet open-source liksom Lighthouse-tekniken.

Oculus kör stenhårt på sin IR-metod (6DOF) som förövrigt är en gammal teknik och inte är unikt i VR-sammanhang som däremot Valve's Lighthouse är.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TrueType:

Oculus Rift använder sig utav IR-strålning istället för lasrar som HTC Vive gör.

Laser är också en form av strålning och HTC Vives kit använder sig av laser i det infraröda spektrat så HTC Vive använder faktiskt också IR-strålning för sin rörelsespårning ;).

Skrivet av TrueType:

Det märkliga är dock att fastän Valve har släppt Lighthouse-tekniken till allmänheten så vägrar fjollorna på Oculus att använda sig utav det. Jag har testat HTC Vive och blev djuuupt imponerad.

Här är det svårt att dra några rimliga slutsatser utan större insyn i produktionsled, mjukvarustöd, samverkande lösningar, kostnader och vilka förseningar det skulle innebära att byta teknik. Samt vad skillnaden faktiskt är i konsumentversionerna som inte är släppta ännu.

Skrivet av TrueType:

Det som skrämmer mig är att Oculus med en filosofi som det instängda Apple med exklusiva spel som BARA fungerar med Oculus Rift kommer att dra ner framdriften av VR.

Ja det här är en trist utveckling. Inte helt oväntad, men trist så det drar ju onekligen ner känslan för Oculus i det här skedet.

Skrivet av TrueType:

Till skillnad från Valve som ser på VR:s bästa och bidrar till utvecklingen. JA TACK! Säger jag och kommer stå i kö för att förboka HTC Vive, nu saknas det bara ett garage för utrymmet som behövs...

Tycker det är lite tidigt att utse en ond och en god part innan prylarna faktiskt har släppts. Vi får se under våren och kommande tid hur de olika parterna lägger upp sina strategier.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Svårt att se att folk kommer börja med detta, inte direkt så de flesta har ett rum över.

Däremot så kan det börja dyka upp vr-kafén likt internetkafén. Yta per person/ rum samt lokalhyror kan dock sätta press på priset. Å andra sidan finns det laserdome och dylikt som tar upp en hel del plats och inte är så dyrt så, kan nog komma.

Det var inte dåligt hur dryga folk skulle va när det kommer till denna punkt alltså. Vr med möjlighet för position tracking är onödigt eftersom vi inte kan hyra en idrottshall att springa runt i.. . . Poängen är inte ytstorleken utan känslan den den extra kontrollen ger, vilket är flexibel. Spel anpassar sig till detta och multoplatform spel som jobbsimulator scalar sig beroende på vilken hdm man använder och hur stor yta man ställer in. Detta funkar bra för ökat presence känsla på väldigt små ytor People. Kommer denna bilden av roomscale vr endast för att ordet rum används eller? Oculus har till och med funktionalitet för room scale men är som ni ser livrädda för att pusha detta eftersom alla tror de behöver en extra lägenhet för att kunna ta ett steg eller två i varje riktning. Fritt rörande room scale vr är inte här på ett tag. Men lyssna på alla som faktiskt provat denna funktionalitet som den funkat idag på prototyper och demos, som påstår att det satt ribban på en helt ny nivå för dem om hur verkligen vr kan kännas.
Men jo jag tror på vr café och så vidare också som en separat upplevelse med a n passad mjukvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Snarare "extremt få kommer använda det så vi lägger inte ner mycket tid eller resurser på det".

Snarare vi kommer knappt marknadsföra det eftersom gemene man är livrädd att han inte har 100 kvadratmeter över för något som kräver ytan lite större än hans feta kontorsstol

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Haikarainen:
Snarare tvärt om, kanske testade dem lite för tidigt.
VR har samma framtid, om inte ännu kortare, än vad 3D skärmar hade för spel.

Sade den bäste investeraren i stan. Tror nog inte Facebook, Samsung, valve och alla de största spelföretagen satsade miljoner dollar, och utvecklare skifte sin karriärinikting i utvecklings stadiet av 3d för skärmar. Tror inte varje spel och IT Event med 3d demos hade de längsta köerna, med folk som inte kunde sluta spela och gick därifrån med hakan i släp efter test av beta och prototyp 3d skärmar. Kan inte folk tänka lite? Sen när har vi sett sånt här mycket reaktion från industri och folk som testat från något där generation 1 inte ens är här ? Chansen att detta inte går hem blir lägre och lägre och inget pekar på detta annat än pessimism och bakåtänk. Och kanske felaktiga jämförelser som 3d skärmar som inte påverkar ett dugg hur du spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Heymelon:
Tillverkarna av skärmar och filmindustrin investerade mycket mer pengar på det. Men visst bara för att det inte är namn du personligen känner igen som investerade i dom teknikerna..

Permalänk
Medlem

Blir underbart när riktig virituell verkliget kommer, att man kopplar in sig och "vaknar upp " i en annan värld. bra steg på vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Laser är också en form av strålning och HTC Vives kit använder sig av laser i det infraröda spektrat så HTC Vive använder faktiskt också IR-strålning för sin rörelsespårning ;).

Här är det svårt att dra några rimliga slutsatser utan större insyn i produktionsled, mjukvarustöd, samverkande lösningar, kostnader och vilka förseningar det skulle innebära att byta teknik. Samt vad skillnaden faktiskt är i konsumentversionerna som inte är släppta ännu.

Ja det här är en trist utveckling. Inte helt oväntad, men trist så det drar ju onekligen ner känslan för Oculus i det här skedet.

Tycker det är lite tidigt att utse en ond och en god part innan prylarna faktiskt har släppts. Vi får se under våren och kommande tid hur de olika parterna lägger upp sina strategier.

Kul att du läser och kommenterar!
Ja det kan väl vara tidigt att utse en god/ond part, men samtidigt är det för många som gör det alla redan och ställer sig helt på Oculus sida utan att ha en aning om vad HTC Vive är knappt. Jag gillar öppenheten som Valve kör med och tror att det är helt rätt väg att gå för att säkra upp framtiden för VR och det är precis det vi behöver mer av. Därför kommer jag att stödja HTC Vive som förövrigt är den bästa HMD:n än så länge med låga responstider och en ordentlig room-scale!

Skrivet av ishalt:

Blir underbart när riktig virituell verkliget kommer, att man kopplar in sig och "vaknar upp " i en annan värld. bra steg på vägen.

Som det här då?
https://vimeo.com/147365861

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgt.bastard:

Om porr-industrin anammar VR så kommer det nog att bli en sprutande succé!

Det har den gjort för länge sedan. Finns redan i Japan.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Heymelon:
Tillverkarna av skärmar och filmindustrin investerade mycket mer pengar på det. Men visst bara för att det inte är namn du personligen känner igen som investerade i dom teknikerna..

Mm. Vet inte om vi snackar om jämförbara siffror här, gissar att fattiga HTC har satsat mer än alla skärm Tillverkarna tillsammans gjorda och de är inget mot Facebook. Och film industrin är en annan sak än hembruk. Alla storfilmer visas ju i 3d fortfarande även om det är rätt kasst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Det som skrämmer mig är att Oculus med en filosofi som det instängda Apple med exklusiva spel som BARA fungerar med Oculus Rift kommer att dra ner framdriften av VR. Till skillnad från Valve som ser på VR:s bästa och bidrar till utvecklingen. JA TACK! Säger jag och kommer stå i kö för att förboka HTC Vive, nu saknas det bara ett garage för utrymmet som behövs...

Det är inte riktigt hela sanningen. Vissa titlar är helt finansierade av OR och är exklusiva medans andra är till olika nivåer sponsrade av OR där utvecklarna har helt fria händer.

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3cxitg/discuss...

Permalänk
Medlem

@Fonus:
Oculus har visat en kraftig negativitet till alla andra VR headsets och tekniker än sitt egna, deras teknik är korrekt och deras VR headset är den enda på marknaden som alla ska satsa på! För att vara "för" VR är de ironiskt kraftigt emot alla andra VR headsets.

Ungefär som detta:

Man kan se hur äcklade de är, vill inte ens nämna konkurrenters tekniker även om det är bättre alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Fonus:
Oculus har visat en kraftig negativitet till alla andra VR headsets och tekniker än sitt egna, deras teknik är korrekt och deras VR headset är den enda på marknaden som alla ska satsa på! För att vara "för" VR är de ironiskt kraftigt emot alla andra VR headsets.

Ungefär som detta:
http://i.imgur.com/ZcolmwF.jpg

Man kan se hur äcklade de är, vill inte ens nämna konkurrenters tekniker även om det är bättre alternativ.

Ja OR är mer stängt än SteamVR, personligen anser jag att det inte behöver betyda att OR är pure evil då det är svårt att vara mer öppet än SteamVR.

Att styrka uppfattningen om hur dåligt OR är genom att visa bilder på nvidia folk är bara märkligt. Med tanke hur myckets som skrivits om OR och exklusivitet borde du lätt kunna hitta något negativt även om OR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Men med Vive så kan du både gå runt samt sitta still om du så vill det.

Riktigt. Precis som med OR. Den stora skillnaden är att Vive satsar på stående demos, eftersom det är lättare att bli imponerad av dem. OR satsar mer på att visa hur den stora majoriteten (troligen) kommer att spela.

Skrivet av str8forthakill:

VR har samma framtid, om inte ännu kortare, än vad 3D skärmar hade för spel.

Alltid roligt med folk som tror sig kunna sia. lol!
Du vet att man tidigt dömde ut tunnelbanor? Att man tyckte att datorer inte var något för allmänheten? Inte internet heller. Och inte heller bredband. Inte små mobiler. Inte mobiler med kameror. Inte stora mobiler. Osv...

Skrivet av plygv92:

Dessa som kräver kablar och stånkande PC för 13000 är jag rädd kommer göra VR till en extremt liten nishmarknad för ett fåtal.

Utvecklingen går framåt. Detta är bara början, så du behöver nog inte oroa dig för dyr hårdvara.

Skrivet av TrueType:

Till skillnad från Valve som ser på VR:s bästa och bidrar till utvecklingen.

Själv gillar/hoppas jag på både Vive, Rift och StarVR. Men att Valve skulle vara sådana goda pojkar... Nej, riktiga svin eller lögnare är vad de är. Först visar de upp häftig VR-teknik för media men säger att de kommer inte släppa någon hårdvara på åratal, de ska istället hjälpa Oculus och göra denna generations VR bättre. Vad hände sedan? Gick det ett år? Halvår? Plopp! Där hade de Vive - en konkurrent till Rift.

Skrivet av Heymelon:

Alla storfilmer visas ju i 3d fortfarande även om det är rätt kasst.

Jag har ändrat uppfattning (mina ögon vant sig, kanske?) och tycker numer 3D på dataanimerade filmer är riktigt bra.

Permalänk

Ujuj, VR-diskussionerna är lika blåsiga på Sweclockers också Är rätt stormigt på Reddit just nu på grund av alla uttalanden etc. Palmer nämnde ju kort senare att även om det fungerar med room-scale så är det inte tillräckligt bra, därför rekommenderar dom det inte, som artikeln sa. Folk har teorier om att det handlar om hur Touch är utformad, som en ring runt handen, detta medan Steam VR kontrollerna har en hatt längst upp så den syns bättre. Han som ledde utvecklingen av Lighthouse kommenterade att dom hade samma design som Touch som en iteration i deras process. Läs mer om vad Yates sagt här.

I diskussionen om Oculus avtal med utvecklare, jag har både DK1 och DK2, har träffat flera olika personer från Oculus på olika träffar, trevliga människor och ball hårdvara. Mycket kudos för att starta vågen av utveckling för VR. Däremot så fick nog övergången till Facebook lite följder, deras mål nu verkar vara mer att skapa en butik för VR än bara VR i sig, och detta genom exklusivitetsavtal så att upplevelserna bara kommer säljas i Oculus egna butik, även om dom har stöd för annan hårdvara.

Steam är ju redan ett stort ekosystem på PC, vilken kan ses som ett lika stort hot mot VR som Oculus planer, däremot har jag inte hört något om att dom vill teckna exklusivitetsavtal med utvecklare och skulle gissa på att dom inte behöver göra det. Gör man något till PC vill man troligen ha det på Steam. Om inte annat så kommer utvecklare som gör Rift-spel vilja lägga dom på Steam också för synlighet, och det är just det Oculus inte vill. Palmer har sagt att dom är med och finansierar majoriteten av dom exklusiva spelen till 100%, så dom har ju all rätt att göra göra avtal hur dom vill, men det var inte alla, bara majoriteten. Palmer har själv sagt att dom inte begränsar hårdvaran som används för spelen i deras butik, men att deras butik bara har stöd för Rift och GearVR än så länge.

Men, läs inte bara det här, läs tweeten från Tim Sweeney och kolla en liten stund på videon med David Helgason han länkar till. När dom två (grundare av Epic Games och medgrundare till Unity Technologies) är oroliga över att dom som kommer sälja VR också vill kontrollera själva eko-systemet runt VR på ett osunt vis, och nämner Facebook, så väcker det ju lite tankar.

Själv så växlar jag i vad jag tycker om olika företag/märken ganska ofta, ju mer information som kommer ut i ljuset Det ska bli spännande och se hur Vive DK2an kommer se ut (tidigare CV1), CES16 kommer hålla mig uppe om nätterna Sen får man väl se vad man köper för VR under 2016.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Det är inte riktigt hela sanningen. Vissa titlar är helt finansierade av OR och är exklusiva medans andra är till olika nivåer sponsrade av OR där utvecklarna har helt fria händer.

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3cxitg/discuss...

Intressant subreddit-post det där.

Visst låter det visserligen bättre av att de säger att de finansierar spelen till 100% samtidigt så anser jag att det inte är rätt väg att gå att leverera spel som bara fungerar med just den HMD:n. +Att som spikeBOLL skriver så måste man ha deras HMD för att komma in i deras spelbutik och TROLIGEN därmed kunna spela dessa spelen.

MEN det gör att man som konsument låser upp sig till en produkt och mjukvaran till den. Det har aldrig varit likadant när man köper en PC, eller en datormus eller joystick som bara vissa spel/program fungerar med.

Den kulturen gillar inte jag och vill inte se mer utav. Det räcker med all DLC-härva kring alla nya spel som släpps hejvilt och alla sugna utgivare vill roffa åt sig mainstreams pengar. Folk ser inte problemen med att stödja sånt här..

Skrivet av duked:

Riktigt. Precis som med OR. Den stora skillnaden är att Vive satsar på stående demos, eftersom det är lättare att bli imponerad av dem. OR satsar mer på att visa hur den stora majoriteten (troligen) kommer att spela.

Då är frågan varför någon skulle vilja köpa OR när de har samma upplösning som Vive osv.. men de har sämre tracking-system? Jag vill då mena att det finns något man kan göra med en OR som man kan inte kan göra med Vive, utan tvärtom.

Skrivet av duked:

Utvecklingen går framåt. Detta är bara början, så du behöver nog inte oroa dig för dyr hårdvara.

+1 Samt att (eftersom jag testat) kan jag säga att kablarna var inte något tillräckligt stort problem för att vänta med att köpa. Upplevelsen var maxad!

Skrivet av duked:

Själv gillar/hoppas jag på både Vive, Rift och StarVR. Men att Valve skulle vara sådana goda pojkar... Nej, riktiga svin eller lögnare är vad de är. Först visar de upp häftig VR-teknik för media men säger att de kommer inte släppa någon hårdvara på åratal, de ska istället hjälpa Oculus och göra denna generations VR bättre. Vad hände sedan? Gick det ett år? Halvår? Plopp! Där hade de Vive - en konkurrent till Rift.

Jo det är väl klart att de också vill tjäna pengar i slutändan, samtidigt som de ser på VR:s bästa. Open-source i tidigt stadie för att inte hindra något! Guld åt det!

Skrivet av spikeBOLL:

Ujuj, VR-diskussionerna är lika blåsiga på Sweclockers också

Kul va?

Skrivet av spikeBOLL:

I diskussionen om Oculus avtal med utvecklare, jag har både DK1 och DK2, har träffat flera olika personer från Oculus på olika träffar, trevliga människor och ball hårdvara. Mycket kudos för att starta vågen av utveckling för VR. Däremot så fick nog övergången till Facebook lite följder, deras mål nu verkar vara mer att skapa en butik för VR än bara VR i sig, och detta genom exklusivitetsavtal så att upplevelserna bara kommer säljas i Oculus egna butik, även om dom har stöd för annan hårdvara.

Och detta är just det jag absolut inte vill stödja och trycker gärna på allmänheten att följa detta motto, det är vi som måste påverka innan det är för sent!

Skrivet av spikeBOLL:

Steam är ju redan ett stort ekosystem på PC, vilken kan ses som ett lika stort hot mot VR som Oculus planer, däremot har jag inte hört något om att dom vill teckna exklusivitetsavtal med utvecklare och skulle gissa på att dom inte behöver göra det. Gör man något till PC vill man troligen ha det på Steam. Om inte annat så kommer utvecklare som gör Rift-spel vilja lägga dom på Steam också för synlighet, och det är just det Oculus inte vill. Palmer har sagt att dom är med och finansierar majoriteten av dom exklusiva spelen till 100%, så dom har ju all rätt att göra göra avtal hur dom vill, men det var inte alla, bara majoriteten. Palmer har själv sagt att dom inte begränsar hårdvaran som används för spelen i deras butik, men att deras butik bara har stöd för Rift och GearVR än så länge.

Men, läs inte bara det här, läs tweeten från Tim Sweeney och kolla en liten stund på videon med David Helgason han länkar till. När dom två (grundare av Epic Games och medgrundare till Unity Technologies) är oroliga över att dom som kommer sälja VR också vill kontrollera själva eko-systemet runt VR på ett osunt vis, och nämner Facebook, så väcker det ju lite tankar.

+1 Bra skrivit!

Skrivet av spikeBOLL:

Själv så växlar jag i vad jag tycker om olika företag/märken ganska ofta, ju mer information som kommer ut i ljuset Det ska bli spännande och se hur Vive DK2an kommer se ut (tidigare CV1), CES16 kommer hålla mig uppe om nätterna Sen får man väl se vad man köper för VR under 2016.

Samma här! Kan knappt sova om nätterna som det är just nu...

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikeBOLL:

Palmer nämnde ju kort senare att även om det fungerar med room-scale så är det inte tillräckligt bra, därför rekommenderar dom det inte, som artikeln sa.

Intressant... och tråkigt. Vad jag hört tidigare (från Tested?) ska OR fungera med stående, bara att det kräver fler kameror (kanske tre OR kameror motsvarar två Vive lighthouses).

Ja, ja. Ska bli spännande att se hur systemen står sig med allt sammantaget (speltitlar, displayer, tracking, kontroller, åksjukefaktor, etc.) när de släpps nästa år!

Permalänk

@duked: Vad jag förstått så får man ett ganska bra tracking-space även med kamerorna placerade som Oculus planerat, se ett test här. Det ser ut som att kamerorna har ganska bra vidvinkel, däremot hade det nog varit svårt att huka sig så nära som han gick, kamerorna var säkerligen medvetet placerade i huvudhöjd.

Det finns ju för och nackdelar med både Lighthouse och Constellation. Personligen är jag mer exalterad av Lighthouse-tekniken då fysiskt roterande trummor i princip har oändlig upplösning och det över hela utrymmet man spårar. Oculus har däremot grejjen med bara en kamera ifall man bara kör med headset, dom har ju dioder på baksidan också, kameran kan lätt ställas på ett skrivbord och fortfarande ge 360 grader för headsettet. Sen är det ju kanske skönt att inte ha några rörliga delar som i en Lighthouse-bas. Däremot har jag en enskild Play-seat med ratt, enbart för VR, så Lighthouse kommer nog fungera bättre för mig då jag slipper flytta på en kamera om jag vill byta plats. Om jag inte sätter kameran i hörnet av rummet då kanske... hmm

Som sagt, vilket system som kommer passa en själv blir nog upp till hur man bor, vad man har för utrustning sedan tidigare, vad man är redo att betala och vilka mjukvarutitlar man vill ha tillgång till (tyvärr) Det lär ju komma ut stora listor som jämför allt med systemen när dom väl ska släppas!

Permalänk
Medlem

@spikeBOLL:

Blir VR bra skaffar jag också en Play-seat och slänger dit en ButtKicker. Eventuellt även en Feel Three (http://www.feelthree.com/) motion platform.

Den senare skulle nog även kunna funka för att minska "åksjuka" i FPS. (förutsatt att spelutvecklare lägger till stöd för den)
Går du framåt i spelet ges du en kort lätt tilt framåt. Svänger du 180 grader i spelet, roterar även Feel Three (ej nödvändigtvis lika mycket).

Permalänk
Medlem

@duked:
Tydligen ska HTC Vive ha sin egen "app-store" med DRM för allt utvecklat till den, om jag läser detta rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Kul att det redan finns så mycket fanboys som bestämt vilket headset som kommer vara bäst trots att det är månader kvar innan de släpps...

Skickades från m.sweclockers.com

Man behöver inte vara en Fanboy för att favorisera HTC-Vive. Oculus har redan förstört sitt rykte hos konsumenterna med råge. Jag vet inte ens om jag skulle köpa riften även om den var bättre. De släpper ut enheterna till butik innan till de som förhandsbokat, du klickar i ett avtal där du i princip ger dem tillåtelse till att spana på dig och ditt användande. De skjuter på lanseringen 3-4 gånger och ljuger hela tiden om allt möjligt på event. Fanns en lista uppe på reddit om saker de ljugit om, kan hitta den om intresset finns.

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaion:

Man behöver inte vara en Fanboy för att favorisera HTC-Vive. Oculus har redan förstört sitt rykte hos konsumenterna med råge. Jag vet inte ens om jag skulle köpa riften även om den var bättre. De släpper ut enheterna till butik innan till de som förhandsbokat, du klickar i ett avtal där du i princip ger dem tillåtelse till att spana på dig och ditt användande. De skjuter på lanseringen 3-4 gånger och ljuger hela tiden om allt möjligt på event. Fanns en lista uppe på reddit om saker de ljugit om, kan hitta den om intresset finns.

Har du kollat datumet när jag skrev inlägget?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

@Brynolf: Nej, ber om ursäkt

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w