Permalänk
Medlem

Mindre speldator för 7-10K

Tjena!

Min polare ska köpa en mindre speldator för mellan 7-10K, han spelar mest CS:GO men även en del H1Z1. Troligtvis kommer det inte bli någon form av överklockning och operativsystem har han redan. Jag har gjort två olika kundvagnar åt honom som jag skulle vilja ha lite feedback på. Vad tycker ni?

Kundvagn 1.
Kundvagn 2.

Tack på förhand!
/cor3

Permalänk
Medlem

Om han behöver ha den i veckan skulle jag ta paketet med 970, den knäcker 380 i nästan alla tester (http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-380-vs-GeForce-GTX-970). Men, som många andra kommer säga här är att vänta med att köpa GPU. AMD och Intels nya kretsar och kort kommer inom en månad vilket kommer droppa nuvarande priser samt marknaden för använda kort kommer öppnas upp rejält.

Sen också överväga om du inte ska ta moderkortet för den lite dyrare pengen till honom. Den har bättre anslutningsmöjligheter (Stöd för 5.1 ljud, fler HDMI-anslutningar, fler USB 3.0-anslutningar, DP, dubbla rj45 etc) och kommer därmed räcka längre vid eventuella uppgraderingar.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Om han behöver ha den i veckan skulle jag ta paketet med 970, den knäcker 380 i nästan alla tester (http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-380-vs-GeForce-GTX-970). Men, som många andra kommer säga här är att vänta med att köpa GPU. AMD och Intels nya kretsar och kort kommer inom en månad vilket kommer droppa nuvarande priser samt marknaden för använda kort kommer öppnas upp rejält.

Sen också överväga om du inte ska ta moderkortet för den lite dyrare pengen till honom. Den har bättre anslutningsmöjligheter (Stöd för 5.1 ljud, fler HDMI-anslutningar, fler USB 3.0-anslutningar, DP, dubbla rj45 etc) och kommer därmed räcka längre vid eventuella uppgraderingar.

Tack för svaret, blir nog att vänta nån månad då.

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna bli en beställning snart. Någon som har några synpunkter kring denna kundvagn?