Vad ska jag uppgradera min dator? (Behövs det?)

Permalänk

Vad ska jag uppgradera min dator? (Behövs det?)

Hej!
Jag har haft min dator i 2 år nu och vi börja uppgradera den lite. (Om det behövs)
Jag har för mig att det är en Taurus GTX 660. (Köpt på inet men finns inte kvar.)
Den har:
NVIDIA GTX 660 (2GB)
Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz 3.40GHz
8GB RAM
2TB Hårddisk
MS-7752 (tror det)
Min dator används för att spela och jobba på. Jag får stabilt 300FPS på cs go med maxade inställningar, och runt 60FPS på GTA V men får FPS drop ibland. Sen kör jag lite blandade spel osv men får bra på dem flesta spelen
Borde jag uppgradera något för att kunna köra senare spel på bra inställningar eller räcker datan som den är nu?

Permalänk
Medlem

Jag hade uppdaterat med:
SSD till operativsystemet, minst 250 GB i storlek (Diskutrymme är alltid bra att ha!)
Grafikkort, typ GTX970 eller Radeon R9 390 eller bättre (Helt beroende på vad du vill betala!)
RAM, 8 GB till (Behövs mest troligen inte. Men, samma som med disk, det är bra att ha! )

Vad har du för nätaggregat? Vad för kylare sitter det på processorn?

Förresten så är ditt moderkort ett MSI Z77A-G45. Det är superlätt att överklocka din processor med detta moderkort, om du har en bra kylare.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Som mannen ovan säger:

*Processorfläkt -> Överklocka processorn.
*En SSD.
*Ett grafikkort (900-serien begagnat/vänta till 1070).
*Mer ram (inget måste men skadar absolut inte).

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

Skulle vänta tills nya pascal kommer och sedan investera i ett nytt grafikkort, sedan är det ssd och en bra cpu fläkt som skulle behövas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasbka:

Skulle vänta tills nya pascal kommer och sedan investera i ett nytt grafikkort, sedan är det ssd och en bra cpu fläkt som skulle behövas!

Även min tanke i den ordningen.
Man ser redan nu sänkninger på tex GTX 970 begagnat och även att det har blivit mer utav de lägre priserna även om priset som sådant är likadant.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Jag hade uppdaterat med:
SSD till operativsystemet, minst 250 GB i storlek (Diskutrymme är alltid bra att ha!)
Grafikkort, typ GTX970 eller Radeon R9 390 eller bättre (Helt beroende på vad du vill betala!)
RAM, 8 GB till (Behövs mest troligen inte. Men, samma som med disk, det är bra att ha! )

Vad har du för nätaggregat? Vad för kylare sitter det på processorn?

Förresten så är ditt moderkort ett MSI Z77A-G45. Det är superlätt att överklocka din processor med detta moderkort, om du har en bra kylare.

Jag har ingen aning vad jag har för nätaggregat/kylare/eller moderkortet eftersom det står i msinfo32 moderkorts modell ej tillgänglig eller något sånt. Är inte alls bra på data delar osv så hur tar jag reda på allt

Permalänk
Skrivet av CrazySwimmer:

Jag har ingen aning vad jag har för nätaggregat/kylare/eller moderkortet eftersom det står i msinfo32 moderkorts modell ej tillgänglig eller något sånt. Är inte alls bra på data delar osv så hur tar jag reda på allt

Då får du helt enkelt ta och titta i datorn

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Om allt är som du vill ha det så skulle inte jag byta något alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Om allt är som du vill ha det så skulle inte jag byta något alls.

Om allt är som han vill ha det så skulle han väl inte skapat denna tråd, eller hur?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Om allt är som han vill ha det så skulle han väl inte skapat denna tråd, eller hur?

Det var frågan om man läser första inlägget.