Permalänk
Avstängd

Råd angående köp av begagnat.

Hej!

Gubbarna i vänskapskretsen har fått för sig att vi ska börja spela lite spel (som på den gamla goda tiden) och jag är således på jakt efter en ny burk. Jag misstänker att entusiasmen lär svalna relativt fort, så det är inte helt omöjligt att jag kommer sälja datorn redan till hösten. Således vill jag köpa begagnat för att inte göra en allt för stor förlustaffär.

Jag hittade denna annons idag här på sweclockers och skulle vara oerhört tacksam för lite snabb feedback. Är detta ett bra köp för 5000 kr? (kommer förstås köpa till ett grafikkort eftersom det inte ingår).

http://www.sweclockers.com/marknad/126461-complete-system-jus...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

det är ett okej pris! det är bra komponenter.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Avstängd

@henkrik92: Tack för snabbt svar! Okej! Är inte hemma på det här med vattenkylning av processorn. Är detta något man behöver underhålla eller är det lika okomplicerat som en vanlig fläktkylning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av haml1:

@henkrik92: Tack för snabbt svar! Okej! Är inte hemma på det här med vattenkylning av processorn. Är detta något man behöver underhålla eller är det lika okomplicerat som en vanlig fläktkylning?

Nej denna är ett slutet system och dessutom lämnar kraken 6 års garanti. Så det ska nog vara helt lugnt! bara pumpen pumpar vatten så är det grönt!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkrik92:

Nej denna är ett slutet system och dessutom lämnar kraken 6 års garanti. Så det ska nog vara helt lugnt! bara pumpen pumpar vatten så är det grönt!

Okej, perfekt! När jag ändå har dig på tråden, är det något speciellt man bör kontrollera vid köp av en begagnad dator? Avseende komponenter då tänker jag? Är som sagt inte särskilt hemma på denna arena.

Permalänk
Medlem

Du bör komma ihåg att i den där annonsen ingår inget grafikkort.

Edit: missade att du skrev det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haml1:

Okej, perfekt! När jag ändå har dig på tråden, är det något speciellt man bör kontrollera vid köp av en begagnad dator? Avseende komponenter då tänker jag? Är som sagt inte särskilt hemma på denna arena.

Har du möjligthet att kolla på den så är det väl bra att se så alla fläktar snurrar osv samt att temperaturerna är som dem skall. Men det ser inte ut att vara några problem i själva bygget vad jag kan se.

Kolla så att inte pumpen låter illa, då kan det vara luft i systemet.

Kolla så att windows är aktiverat

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkrik92:

Har du möjligthet att kolla på den så är det väl bra att se så alla fläktar snurrar osv samt att temperaturerna är som dem skall. Men det ser inte ut att vara några problem i själva bygget vad jag kan se.

Kolla så att inte pumpen låter illa, då kan det vara luft i systemet.

Kolla så att windows är aktiverat

All right! Tack för hjälpen! Mycket uppskattat!