Köptips för gamingdator ungefär 11000KR

Permalänk
Medlem

Köptips för gamingdator ungefär 11000KR

Hallå alla sweclockers! Jag har tänkt att köpa en dator om 1-2 månader, och behöver lite tips på komponenter. Jag vill kunna spela de flesta nya spelen i 1440p med 45+fps. Jag kan köpa begagnat fast vill helst ha helt nya delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Hallå alla sweclockers! Jag har tänkt att köpa en dator om 1-2 månader, och behöver lite tips på komponenter. Jag vill kunna spela de flesta nya spelen i 1440p med 45+fps. Jag kan köpa begagnat fast vill helst ha helt nya delar.

Köper du en dator satsar du alltid på att ha 60 FPS, jämt eller mer. Det finns ingen anledning att offra FPS för upplösning. Sen kommer antagligen en dator för 11k klara av 60FPS+ i dom flesta spel i 1440p, men räkna med att skärmen inte är inräknad i det priset i såna fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Köper du en dator satsar du alltid på att ha 60 FPS, jämt eller mer. Det finns ingen anledning att offra FPS för upplösning. Sen kommer antagligen en dator för 11k klara av 60FPS+ i dom flesta spel i 1440p, men räkna med att skärmen inte är inräknad i det priset i såna fall.

Jag har redan en 1440p skärm. Jag hade tänkt mig att köpa ett Gtx 980ti fast nu när Gtx 1070-1080 kommer så är jag osäker, plus dom värkade inte vara superdyra. Vad hade du/ni valt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Jag har redan en 1440p skärm. Jag hade tänkt mig att köpa ett Gtx 980ti fast nu när Gtx 1070-1080 kommer så är jag osäker, plus dom värkade inte vara superdyra. Vad hade du/ni valt?

Skickades från m.sweclockers.com

Du hade tänkt köpa en ny dator för 11k med ett gtx 980ti? Blir inte mycket över till övriga komponenter.

Vänta helt klart på 1070/1080 hellre än att köpa 980ti nu hursomhelst.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort borde man köpa?

Hej hej! Jag har börjat fundera på vilket grafikkort jag ska köpa nu när dom nya kommer ut. Dock behöver jag lite tips..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Hej hej! Jag har börjat fundera på vilket grafikkort jag ska köpa nu när dom nya kommer ut. Dock behöver jag lite tips..

1. Har du tänkt köpa GTX 1070, 1080 eller något från AMD när de släpper sina kort?
2. Budget?
3. Användningsområde?
4. Vad har du för komponenter i datorn?
5. Vad spelar du?
6. Vilken FPS vill du uppnå?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Hej hej! Jag har börjat fundera på vilket grafikkort jag ska köpa nu när dom nya kommer ut. Dock behöver jag lite tips..

Beror helt på din budget. Om du har mycket stålar i plånboken ska du vänta på GTX 1080.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Hej hej! Jag har börjat fundera på vilket grafikkort jag ska köpa nu när dom nya kommer ut. Dock behöver jag lite tips..

Vad du ska göra är att vänta på att alla kort kommer ut, kolla hur dom presterar och välja det kortet som bäst passar det du ska använda den till till ett bra pris.

Alla vill ha det nya 1080 som kommer ut, men sitter du och spelar på 1080p så kanske det vara lite overkill för 6-7 tusen när du kan få något som presterar ungefär lika bra i 1080 för mer än halva priset.

Vänta och kolla..

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Hej hej! Jag har börjat fundera på vilket grafikkort jag ska köpa nu när dom nya kommer ut. Dock behöver jag lite tips..

Extremt lite info där.. men eftersom du inte specar någon budget så:
2st GTX1080 + högupplöst skärm

Permalänk

När de nya släpps så kommer det nog vara enkellt att hitta ett billigt gtx 980ti som fast att 1080 presterar en hel del bättre ändå är ett grymt bra kort.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Extremt lite info där.. men eftersom du inte specar någon budget så:
2st GTX1080 + högupplöst skärm

Är det på den nivån man vill lägga sig, ska man ju vänta tills nVidia släpper "spelversionerna" av de här korten i höst.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

@Ganax *Trådar sammanfogade*

Det går alldeles utmärkt att fortsätta diskussionen i denna tråden.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...