Arbetsdator, klippning/animering/3D

Permalänk
Medlem

Arbetsdator, klippning/animering/3D

Hej,

Vi ska sätta ihop en lista på arbetsburkar vi vill köpa in till jobbet. Ändamålet är t.ex. klippning i Final Cut, animering m.m. i After Effects och modellerande/animering/rendering i Cinema 4D. Jag har hyffsad koll på privata inköp men när det gäller professionella maskiner, inte lika mycket.

Är det någon som har erfarenhet inom detta och kan dela lite information?

Permalänk
Medlem

Är det en stor arbetsplats, brukar det ju vara bra att ta in offerter, från olika leverantörer.

Sen har du detta med serviceavtal, så ni får hjälp om någon burk skulle strejka eller gå sönder.
Vanligtvis brukar väl Dell, HP, Lenovo och Apple vara de som har bäst serviceavtal.

Annars om ni struntar i sådant, så är det väl bara att köpa in de datorer ni tycker är lämpliga och köra på..
Det är vad jag gör iaf..

Hårdvarumässigt skulle jag lagt mig på detta..
Processor: i7:a
RAM: Minst 32GB (Med tanke på film redigering)
Grafikkort: Inte lika viktigt, men gör en del vid rendering etc.. Kan även vara bra att fundera om ni kommer jobba i flerskärmsmiljö.. finns uttag till det..
SSD: Kör gärna två diskar, där du har en för OS och en för projekt.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD