Permalänk
Medlem

Tips på min inet varukorg tack!

Tjenare,

I lagom tid till 1080 tänkte jag uppgradera datorn med lite nytt godis.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9410416/

Från min gamla rigg tar jag med mig ett EVGA supernova 850 G2, två stycken samsung SSD, en 3,5" HDD och två stycken 970 som får vara stand in till 1080 dyker upp!

Undrar mest över moderkortet och RAM, har inte stenkoll på dessa komponenter. Räcker det med 16GB eller bör jag fläska på med 32GB när man ändå håller på? Burken ska användas för redig gaming och kommer eventuellt klocka upp den lite lätt sådär.

Tack och hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Tjenare,

I lagom tid till 1080 tänkte jag uppgradera datorn med lite nytt godis.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9410416/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/9410416/

Från min gamla rigg tar jag med mig ett EVGA supernova 850 G2, två stycken samsung SSD, en 3,5" HDD och två stycken 970 som får vara stand in till 1080 dyker upp!

Undrar mest över moderkortet och RAM, har inte stenkoll på dessa komponenter. Räcker det med 16GB eller bör jag fläska på med 32GB när man ändå håller på? Burken ska användas för redig gaming och kommer eventuellt klocka upp den lite lätt sådär.

Tack och hej!

16GB kommer absolut att räcka ifall datorn skall användas för gaming, men har du planer på att redigera lite så skulle jag nog tagit mer! (I detta fall)

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Ser bra ut.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergvan:

16GB kommer absolut att räcka ifall datorn skall användas för gaming, men har du planer på att redigera lite så skulle jag nog tagit mer! (I detta fall)

mesta jag nått med adobe premiere är 17gb ram använt, vilket betyder att en nyare dator kanske når 17-20gb. så nog klarar han sig fint på 16gb hur som helst.
kanske så att CAD och Maya använder mer dock. kan inte svara på de

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Kommer inte redigera eller liknande, endast gaming så då blir 16GB bra.

Sitter dock och velar mellan R5 och Define S...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Tack för tipsen!

Kommer inte redigera eller liknande, endast gaming så då blir 16GB bra.

Sitter dock och velar mellan R5 och Define S...

Ta ett Define S om du vill ha en dator med fönster Ett R5 om du inte vill titta in på komponenterna. Jag byggde personligen min dator i ettNZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Vit. Rekommenderas starkt.

Permalänk
Medlem

@Seglaarn: Vill helst ha så tyst som möjligt så antar att det blir R5, hur är luftflödet i H440W?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

@Seglaarn: Vill helst ha så tyst som möjligt så antar att det blir R5, hur är luftflödet i H440W?

Det är bra, men vill du ha så tyst som möjligt är R5 utan fönster att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

mesta jag nått med adobe premiere är 17gb ram använt, vilket betyder att en nyare dator kanske når 17-20gb. så nog klarar han sig fint på 16gb hur som helst.
kanske så att CAD och Maya använder mer dock. kan inte svara på de

Okej, men eftersom att ts enbart skall använda den för gaming så kommer 16GB att räcka bra!
Ja ifall redigering skulle kommit in i bilden så skulle man kanske behövt att öka ramen lite.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015