Original xbox starta inte

Permalänk
Medlem

Original xbox starta inte

Hejsan

Köpte ett xbox cystal 1.6v tror jag det är, det är moddat med smart XX. När jag trycker på valfri knapp så snurrar fläkten helt/halvt varv. Tycker jag många gånger så snurrar de mycket men inget lyser. Har läst att det kan vara nätaggregat, samt kondingar. Men ni kanske har något annat svar

Fridens liljor

Mvh Tobias

Visa signatur

.: Chassi: Phanteks Eclipse P300 | Moderkort: MSI Z77A-G43 GAMING | CPU: Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge) @ 3,4GHz + Corsair H80i | Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9| GPU: Asus GeForce GTX 1060 6Gb | OS Disk: Samsung 860 EVO 250GB | Nätagg: Fractal Design Integra R2 750W | Skärm: Philips 276E8VJSB 4K IPS | Server: HP Proliant N54L 5Tb :.

Permalänk
Avstängd

Troligt vis fel bios på chippet som startas, prova att starta med eject knappen

@Snutte87:

Permalänk
Medlem
Skrivet av steron70:

Troligt vis fel bios på chippet som startas, prova att starta med eject knappen

@Snutte87:

Händer samma.. Som när jag tycker på power :/ få nog testa och köpa ett nytt agg och se om den vill hoppa igång

Visa signatur

.: Chassi: Phanteks Eclipse P300 | Moderkort: MSI Z77A-G43 GAMING | CPU: Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge) @ 3,4GHz + Corsair H80i | Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9| GPU: Asus GeForce GTX 1060 6Gb | OS Disk: Samsung 860 EVO 250GB | Nätagg: Fractal Design Integra R2 750W | Skärm: Philips 276E8VJSB 4K IPS | Server: HP Proliant N54L 5Tb :.

Permalänk
Avstängd

Test

Tror att det handlar om att det är fel Bios flashat på ditt chip, har chippat massor av dessa tidigare. Är nästan uteslutande det som brukar vara felet eller fel på chippet såsom lödning mm

@Snutte87:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snutte87:

Händer samma.. Som när jag tycker på power :/ få nog testa och köpa ett nytt agg och se om den vill hoppa igång

Har en chippad Xbox än idag, samma symptom skedde på den någon vecka efter flashningen, åkte tillbaka till chippstället där de tog in den för en check, där var felet som ovan nämnde, lödningen var inte bra gjord första besöket tydligen, de ordnade dock till problemet. Med din otur kan det ha blivit sämre pga åldern.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@Nico.v:

Hade samma problem och det var också lödningen som var boven då : /

Permalänk

Bör vara ett fel med nätaggregatet. Osäkert om det finns delar till gamla xbox.