Memory_management error i Windows 8 (efter uppdatering till windows 10)

Permalänk
Medlem

Memory_management error i Windows 8 (efter uppdatering till windows 10)

Tjenare!

I tisdags bestämde jag mig för att uppdatera til windows 10 från 8.1, vilket jag ångrar nu i efterhand. Det som hände då var att jag fick flera BSODs såsom Memory_management, Kernel Security check failure, Bad_poolheader m.fl. (kommer inte riktigt ihåg alla...)
Det jag gjorde då var en ren ominstallation av windows 10, vilket resultarade att windows.old filen raderades "facepalm". Efter det gjorde jag ännu en ominstallation av windows 10, ochdet fungerade relativt bra, men efter cirka 5h fick jag Memory_management error igen. Det jag gjorde då var att helt enkelt installera windows 8 via min gamla cd skiva. Efter det var installerat gjorde jag ännu en ren installation, då jag hade två operativsystem installerade samtidigt.

Och här är jag nu, de problemen som jag fortfarande har är : Memory_management, kan inte uppdatera till windows 8.1 samt inte kunna uppdatera windows updates. Jag har gjort Memory Diagnostic Tool, och då stod detta

(har ena skärmen i pivot, därför är den sne).
Som jag förstår det har jag antingen korrupta filer någonstans eller så är det något fel på mina RAM-minnen (vilket vore underligt, då de har fungerat i 2.5 år nu). Har ni några idéer om hur detta ska lösas? Tack i förhand (kan vara lite luddigt skrivet, är lite trött och irriterad just nu...)
// Nisse

Visa signatur

Fractal design Arc, Asus Z87-A,Gigabyte GTX 980, Intel I5 4670k @ 3.4, Corsair vengeance 8Gb, Samsung 120gb, 1TB WB caviar blue, Antec VP650PM 650W, Windows 8.1 64bit
Zowie FK2,Corsair vengeance K70(cherry mx red), Sennheiser HD650 + Objective O2 + ODAc + Modmic, Steelseries QcK+ heavy, Dell UltraSharp U2414H

Permalänk
Medlem

Testa minnet med ett riktigt minnestestprogram, t ex Memtest86+.