Permalänk
Medlem

Dags för ny dator(cs go)

Hej! Nu när sommaren snart är här är de ju tusan dags för en ny dator !!

Har fastnat för https://www.inet.se/produkt/1978151/lenovo-ideacentre-y700-i5...

Den ligger rätt i pris och allt verkar ju bra? Har läst de senaste trådarna att man ska vänta in de nya grafikkorten osv men de kommer ändå bli för dyra för mig. Jag spelar mestadels cs go(kanske blir fler spel när man har ny dator).

Går det att plocka ihop något bättre och montera själv för dessa pengar 7-9 k ? Då ska ju även windows 10 ingå.

Vad säger ni experter på området?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Köp från flera ställen om du vill kapa kostnaderna.
Kolla med prisjakt.nu
i5 6600k 2090:-
https://www.dustinhome.se/product/5010874416/core-i5-6600k-35...
Integra 550w 549:-
https://www.dustinhome.se/product/5010814003/integra-m

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9416066/

Permalänk

ja det går det, du kan köpa t.ex windows 10 på g2a ca 300kr.

Sätt ihop samma dela på inet och se vad priset landar på och 240w nätagg är jag skeptisk till.

Permalänk
Medlem

För csgo behöver du inget bra grafikkort, välj att lägga krut på processor istället för att få hög fps. Räcker med ett mellanklasskort i stil med 750ti eller r7 370

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

På blocket kan du lätt hitta med 980GTX eller bättre för den prisklassen idag pga att folk vill bli av med sitt "gamla" rigg som bara är några månader gammal, jag hade inte köpt nytt men gillar du helt nytt osv så kör på

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Tack den där kundvagnen såg toppen ut ju!

Permalänk
Medlem

Det känns som att jag vill köpa allt nytt men ska kolla av blocket

Permalänk

Skulle satsa på en win 7

@Coveri: Hejsan, om jag vorde du skulle jag satsa på en win 7 eller win 8.1 om du ska köra csgo för det mesta. För CS:GO drar mest på psu och på win. Så jag skulle hellre köpa en win 7 och sedan uppgradera gratis om du inte är nöjd med win 7. Kanske försent med gratis men jag satsar själv hellre på win 7. Även fått dem tipsen av spelare som kört med win 10 förut men valt att byta till win 7. Självklart gör du valet men jag tipsar gärna dig om råd. Sedan även om du vill uppgradera din dator skulle jag tipsa med ett bättre nätagg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwedsihNerdGaming:

@Coveri: Hejsan, om jag vorde du skulle jag satsa på en win 7 eller win 8.1 om du ska köra csgo för det mesta. För CS:GO drar mest på psu och på win. Så jag skulle hellre köpa en win 7 och sedan uppgradera gratis om du inte är nöjd med win 7. Kanske försent med gratis men jag satsar själv hellre på win 7. Även fått dem tipsen av spelare som kört med win 10 förut men valt att byta till win 7. Självklart gör du valet men jag tipsar gärna dig om råd. Sedan även om du vill uppgradera din dator skulle jag tipsa med ett bättre nätagg

Varför skulle Win7 vara bättre än W10 för CSGO mer exakt? Har du några källor på dina vaga påståenden?
PSU har förövrigt ingen relevans för prestanda i spel i en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Varför skulle Win7 vara bättre än W10 för CSGO mer exakt? Har du några källor på dina vaga påståenden?
PSU har förövrigt ingen relevans för prestanda i spel i en dator.

Om din PSU inte klarar av att leverera tillräckligt med ström till dina komponenter så kommer de inte palla hela vägen ut, alternativt stänga av sig. PSU i dator är som bensin i en bil, tankar du inte tillräckligt eller med fel bränsle så kommer den inte uppföra sig som den ska.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Captain_Spock:

Om din PSU inte klarar av att leverera tillräckligt med ström till dina komponenter så kommer de inte palla hela vägen ut, alternativt stänga av sig. PSU i dator är som bensin i en bil, tankar du inte tillräckligt eller med fel bränsle så kommer den inte uppföra sig som den ska.

Jag är väl medveten om vad en PSU gör. Mitt påstående kvarstår då det känns som @SwedsihNerdGaming hamnade i fel tråd. Hans svar är helt ologiskt när han skriver att "CS drar mest på PSU" och "hålla sig till Win7" p.g.a någon random sagt att det är bättre. Otroligt svårtolkat inlägg.