Konstiga internet problem efter accesspunkt

Permalänk
Inaktiv

Konstiga internet problem efter accesspunkt

Hej.
Problemet är att för någon månad sedan så började internet bete sig riktigt skumt.
Började få 1000 i ping i allt i några minuter för att sedan gå ner till normal ping igen lite då och då, går inte att ansluta till vpn eller till discord, spel får nat type strict, går inte att öppna portar, kan inte använda någon annan DNS utan att internet helt slutar fungera.

Vi har telia och för att min dator ska få internet så måste det gå från Thomson router man fick från telia till en Ubiquiti Nanostation som skickar det vidare till en annan Nanostation cirka 40 meter bort som sedan vi tp kabel går till min Asus RT N12 D1 som är satt i AP läge som sedan går till min dator.

Jag har testat alla möjliga inställningar i AirOS, testat att köra utan brandvägg, kört direkt från Nanostationen till datorn, testat Asusen i både AP och Router läge, testat alla olika portar på Thomson routern och inget av det har fungerat så därför vänder jag mig nu till sweclockers med hopp om att någon kan hjälpa mig med vad som är fel.

Allt ovan fungerar om jag är kopplad direkt till Thomson routern.

Permalänk

Byt Modem!

Hej,
rapportera ditt fel hos Telia och se till att du får en bättre router:
Telia och Thompson Router problem...

Hälsningar,

Zapper1965

Visa signatur

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chassi: BitFenix Prodigy CPU: Intel Core i7-6700K Cool: Seidon 120V V2 Mobo: ASUS H170I-PLUS D3 RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB GPU: Gigabyte GTX 1080 SSD: 256Gb Samsung Pro M.2 :-) SSD2: Samsung PRO 950 1TB HDD 3-8 3Tb WD Red.

Permalänk
Visa signatur

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chassi: BitFenix Prodigy CPU: Intel Core i7-6700K Cool: Seidon 120V V2 Mobo: ASUS H170I-PLUS D3 RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB GPU: Gigabyte GTX 1080 SSD: 256Gb Samsung Pro M.2 :-) SSD2: Samsung PRO 950 1TB HDD 3-8 3Tb WD Red.

Permalänk
Inaktiv

@Zapper1965: är du säker på det? eftersom det fungerar om man ansluter direkt till telias router