Permalänk
Medlem

Uppgraderingstips

Hej, nu när GTX 1070 ska släppas är jag väldigt sugen på att köpa detta kort för att kunna lira krävande spel som Witcher 3 på väldigt bra inställningar. Tror ni jag måste uppgradera resten av datorn för att grafikkortet inte ska flaskhalsa? Är det värt att införskaffa ett nytt moderkort för en ny processor eller tror ni min nuvarande CPU kommer hänga med? Tips på ny CPU och moderkort i så fall uppskattas hjärtligt!

Specs: Moderkort: Z87-45 Gaming (socket 1150)

CPU: Intel core i5 6670K 3.4 GHz

2x 4 Gb DDR3

PSU: 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvemm:

Hej, nu när GTX 1070 ska släppas är jag väldigt sugen på att köpa detta kort för att kunna lira krävande spel som Witcher 3 på väldigt bra inställningar. Tror ni jag måste uppgradera resten av datorn för att grafikkortet inte ska flaskhalsa? Är det värt att införskaffa ett nytt moderkort för en ny processor eller tror ni min nuvarande CPU kommer hänga med? Tips på ny CPU och moderkort i så fall uppskattas hjärtligt!

Specs: Moderkort: Z87-45 Gaming (socket 1150)

CPU: Intel core i5 6670K 3.4 GHz

2x 4 Gb DDR3

PSU: 750W

Visst... Alla i5or flaskar nog lite i jämförelse med motsvarande i7or. Men det som avgör är såklart hur cpu-tunga spelen är. De kommande teknikerna i spel och gragikkortsarkitekturer ska ju å andra sidan minska belastning för cpu sägs det. Om du inte redan klockat cpun så föreslår jag att du börjar där oavsett.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvemm:

Hej, nu när GTX 1070 ska släppas är jag väldigt sugen på att köpa detta kort för att kunna lira krävande spel som Witcher 3 på väldigt bra inställningar. Tror ni jag måste uppgradera resten av datorn för att grafikkortet inte ska flaskhalsa? Är det värt att införskaffa ett nytt moderkort för en ny processor eller tror ni min nuvarande CPU kommer hänga med? Tips på ny CPU och moderkort i så fall uppskattas hjärtligt!

Specs: Moderkort: Z87-45 Gaming (socket 1150)

CPU: Intel core i5 6670K 3.4 GHz

2x 4 Gb DDR3

PSU: 750W

Kommer funka bra, om du klockar CPU som sagt. Tror du skrivit lite fel p[ CPU, 6670K finns inte. Du kanske har en 3570K?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Kommer funka bra, om du klockar CPU som sagt. Tror du skrivit lite fel p[ CPU, 6670K finns inte. Du kanske har en 3570K?

Du har så rätt! 4670K är det jag har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Visst... Alla i5or flaskar nog lite i jämförelse med motsvarande i7or. Men det som avgör är såklart hur cpu-tunga spelen är. De kommande teknikerna i spel och gragikkortsarkitekturer ska ju å andra sidan minska belastning för cpu sägs det. Om du inte redan klockat cpun så föreslår jag att du börjar där oavsett.

Okej, får skaffa ny kylare och överklocka först! Tack för tipset