Låg GPU användning i Star Citizen!

Permalänk
Medlem

Låg GPU användning i Star Citizen!

Tjenamors!
Skaffade precis ett beggat 780ti och har kört en del SC på sistone. Däremot har jag märkt att GPU användningen endast ligger på 50-60% normalt sett, ibland 70 och 40 också. Först trodde jag det var minnet som bottleneckade så jag testade dra ner inställningarna till minimum men det visar sig att bara 2 av mina 3GB vram faktiskt används. Trots det ligger GPU användningen kvar på ca 50%. Det börjar irritera mig lite då kortet borde klara mer än vad det gör nu Vad kan detta bero på och vad kan göras?

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om hur CPU-tungt SC är men vad har du för processor?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: i5 4690k lätt överklocad. Praktiskt taget aldrig över 75% användning ingame så det är inte problemet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucpel:

Tjenamors!
Skaffade precis ett beggat 780ti och har kört en del SC på sistone. Däremot har jag märkt att GPU användningen endast ligger på 50-60% normalt sett, ibland 70 och 40 också. Först trodde jag det var minnet som bottleneckade så jag testade dra ner inställningarna till minimum men det visar sig att bara 2 av mina 3GB vram faktiskt används. Trots det ligger GPU användningen kvar på ca 50%. Det börjar irritera mig lite då kortet borde klara mer än vad det gör nu Vad kan detta bero på och vad kan göras?

Gissar detta är testat i MP? Flaskhalsen är servrarna just nu, testa att gå in i hangaren så kommer du se 99% GPU användning.

Sen är spelet i Alpha så detta är att förväntas, kommer bli bättre med tiden.

Permalänk
Medlem

@FearKill: Ok det hade jag inte tänkt på. Däremot är jag lite förvånad över hur något på serversidan kan påverka clienten i ren prestanda som GPUn till exempel, how do work? EDIT: Ligger fortfarande på 60% även i hangaren :/

Permalänk
Medlem

är det värt att köpa i dagsläget?

Permalänk
Medlem

@ohD4ng: Nja knappast för själva spelet då det inte finns så mycket att göra men definitivt om man vill hjälpa spelets utveckling. Jag vann det däremot på en youtube kanal så behövde inte betala ett öre