Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Oktober, november, december, januari, februari, mars, april, maj

Första månaden kan ju inte gärna vara en streak

Det står 7 månader i följd men du rabblade precis upp 8 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Queros:

Det står 7 månader i följd men du rabblade precis upp 8 månader

Klart han räknar upp 8 månader men först månaden får du inget för du får för andra månaden.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Klart han räknar upp 8 månader men först månaden får du inget för du får för andra månaden.

Från och med September står det,

September Oktober November December Januari Februari Mars April Maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOOc:

Beställde nyss en D-Link DCS-930L men fick inte "Aah Mr Samsonite" achievement.
Ser även att min kompis som beställde en för flera veckor sedan inte heller fått denna.

@webhallen, har ni kollat på detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem

Visst ska X2 gälla även om man hämtar ut i butik? Bokade och hämtade ut för en vecka sen, men kan inte se att den har "nyttjats".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

http://images.webhallen.com/files/medlemssystemet_facebook.png

Idag sjösätter vi det nya medlemssystemet, baserat på Levels! Hur går man upp i Level? Genom XP, förstås! I förra steget introducerade vi Achievements, med olika XP-värden, men varje krona ger också XP.
Vi har lyssnat på er feedback och, förutom att längre fram addera många nya roliga features, har vi sett till att att göra det tydligt hur du levlar och hur långt det är kvar till nästa steg.

Till en början introducerar vi 20 Levels, men vi kommer med jämna tidsintervaller att öka vår Level Cap (preliminärt årligen). Till skillnad från medlemsnivåerna (Gold, Black osv.) kan du aldrig ”levla ner” däremot kan Level-kravet för att uppnå t.ex. Gold öka med tiden. Att vi nu har 20 Levels innebär dessutom att vi kan erbjuda mer finjusterade medlemsförmåner. Första steget är att vi kommer att sätta fler medlemspriser, och att dessa kommer att vara tydligare differentierade mellan olika Levels.

Vi adderar också ett antal nya Achievements idag så att ni lättare ska kunna få ihop lite mer XP.

De förändringar vi implementerar resulterar i att många av er flyttar upp ett steg i medlemsnivå. Det finns dock ett fåtal som kommer att flytta ner eftersom de inte uppfyller nivåns XP-krav. Vi har försökt att vara återhållsamma med att flytta ner någon och har därför satt in en spärr så att ni som handlat något inom de senaste 12 månaderna kommer att få behålla er nivå, även om det skulle vara så att ni egentligen ligger under XP-gränsen.

Sist, men inte minst, får ni en smygtitt på er nya medlemsprofil. Även om vi uppskattade de många medlemsbilderna på katter så är det dags att introducera något nytt. Er Avatar kommer att ersätta den tidigare medlemsbilden, med slumpmässigt utvald utrustning. Vissa av er kommer att se grymt coola ut, andra… inte så värst. I nästa steg av medlemssystemet kommer vi att lansera konfigurerbara Avatarer, och olika sätt att låsa upp nya utseenden!

Läs mer här eller logga in och kolla din kundprofil nu, är du nöjd eller missnöjd med din avatar? Vilken Level blev du? Upplever du några buggar? Bu eller bä, ros eller ris osv. All feedback är välkommen!

OBSERVERA:
Företagetskunder omfattas ännu inte av detta system. Du kan behöva refresha sidan och/eller logga ut/in för att se det nya systemet.

Om ni har feedback, buggrapporter eller annat så hör gärna av er till medlemssystem@webhallen.com

Hur snabb är uppdateringen bland achivement?
Handlade i morse och nu kl.14:27 är det fortfarande inte uppdaterat?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Visst ska X2 gälla även om man hämtar ut i butik? Bokade och hämtade ut för en vecka sen, men kan inte se att den har "nyttjats".

Handlade i morse och har samma problem + att killstreak inte fungerar.. =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dhanjel:

Visst ska X2 gälla även om man hämtar ut i butik? Bokade och hämtade ut för en vecka sen, men kan inte se att den har "nyttjats".

Skrivet av griid:

Handlade i morse och har samma problem + att killstreak inte fungerar.. =/

Hej, jag skulle behöva ordernr på ordrarna, kan skicka som PM eller till medlemssystem@webhallen.com så kan vi felsöka. (Bifoga beskrivning vad problemet gäller också, inte bara PM)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Hur snabb är uppdateringen bland achivement?
Handlade i morse och nu kl.14:27 är det fortfarande inte uppdaterat?

Det är lite olika:
vissa saker körs mer eller mindre i realtid, andra saker en gång om dygnet. Några få lite mer komplicerade achievements med många parametrar är för tunga för att köra kontinuerligt på alla 500 tusen användare så de körs istället per konto vid aktivitet.
Aktivitet kan vara att man handlar något eller t.ex. är inne och sparar om sina användaruppgifter (tror inte man ska behöva ändra något, bara gå in och trycka spara på de befintliga)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, adressen är främst till för rapportering av buggar. Så det är inte alltid man får feedback. Men i de fall feedback är nödvändigt är det väl 1-5 dagars svarstid ungefär.

Hej, Jag har fortfarande inte fått de achievments jag har låst upp nu har det snart gått 14 dagar sedan jag mailade om buggen. har du någon möjlighet att titta på det?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av albizona:

Hej, Jag har fortfarande inte fått de achievments jag har låst upp nu har det snart gått 14 dagar sedan jag mailade om buggen. har du någon möjlighet att titta på det?

Yes, skicka PM så får jag kolla på ärendet, ordernr och vilka achievements du saknar/double XP som inte funkar etc

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Supplydrop verkar lite kajko. Loggade precis in och kollade mina drops, då stod det 2 sekunder så jag väntade...men inget hände. Sen laddade jag om sidan och då står det 3 dagar, sen bytte jag flik till Inventory och tillbaka till Supply och nu står det 4 dagar 10h

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Har ingen hög level men skönt medlemssystem helt klart.

Permalänk

level 21

Visa signatur

Acer Predator X34, AsusX99 Rampage V Extreme, Intel Core i7-5930K, HyperX Predator DDR4 3000MHz 16GB, MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB, Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe. Intel SSD 180GB 530 X2, Corsair Obsidian 750D, EVGA SuperNOVA P2 1200 W, Razer DeathAdder Chroma, Corsair K70 RGB MX Red, Corsair VOID Wireless SE RGB, Corsair Hydro H80i, Microsoft XboxOne Gamepad + Wireless Adapter PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Supplydrop verkar lite kajko. Loggade precis in och kollade mina drops, då stod det 2 sekunder så jag väntade...men inget hände. Sen laddade jag om sidan och då står det 3 dagar, sen bytte jag flik till Inventory och tillbaka till Supply och nu står det 4 dagar 10h

Fick samma sak idag. Det som hände var att den hade lagts till i hyllan utan att man fick se något. Snacka om ett antiklimax när hela spänningen försvann.
Samtidigt saknar jag exp. och achievment som är PM:ade till webhallen. Hoppas de löser det, annars blir det väl till att handla någon annanstans då hela systemet fallerar.
Tycker det här systemet är riktigt bra, men ett dåligt beslut att lansera betan till trogna kunder som blir irriterade över när det inte fungerar...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Fick samma sak idag. Det som hände var att den hade lagts till i hyllan utan att man fick se något. Snacka om ett antiklimax när hela spänningen försvann.
Samtidigt saknar jag exp. och achievment som är PM:ade till webhallen. Hoppas de löser det, annars blir det väl till att handla någon annanstans då hela systemet fallerar.
Tycker det här systemet är riktigt bra, men ett dåligt beslut att lansera betan till trogna kunder som blir irriterade över när det inte fungerar...

Det har du rätt i, har plötsligt en extra kyckling (tur för mig).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det har du rätt i, har plötsligt en extra kyckling (tur för mig).

Hoppas webhallen fixar detta snart, känner mig inte så sugen att handla så mycket mer där just nu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hur man lättast upp pricehunter? Kan man "beställa via prisjakt" på alla varor i en och samma order?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Tycker det börjar bli lite trångt vid listan där butiker jag handlat i visas.
Tänker att den går ner i diagrammet nedanför

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Handlade i morse och har samma problem + att killstreak inte fungerar.. =/

Hej, vad vi kunde se har du både korrekt killstreak lvl och double xp har applicerats korrekt. Se separat PM.

Skrivet av albizona:

Hej, Jag har fortfarande inte fått de achievments jag har låst upp nu har det snart gått 14 dagar sedan jag mailade om buggen. har du någon möjlighet att titta på det?

Hej dina achievements hade inte tilldelats eftersom du inte handlade i den butiken du trodde. Du letade achievements relaterade till vår butik i Triangeln i Malmö, medan du faktiskt var inne i butiken på Djäknegatan. Lätt hänt om man inte är från trakten antar jag.
Jag har fixat dem manuellt åt dig nu dock så du slipper åka tillbaka söderut

Skrivet av Mocka:

Supplydrop verkar lite kajko. Loggade precis in och kollade mina drops, då stod det 2 sekunder så jag väntade...men inget hände. Sen laddade jag om sidan och då står det 3 dagar, sen bytte jag flik till Inventory och tillbaka till Supply och nu står det 4 dagar 10h

Tackar för rapporten, IT hittade en bugg där som både påverkade tidsrapporteringen och synligheten på dropen. Själva dropen fick man dock som vissa senare påpekat här.
Buggen är nu fixad.

Skrivet av Markusas:

Hur man lättast upp pricehunter? Kan man "beställa via prisjakt" på alla varor i en och samma order?

Jag tror man måste beställa separata ordrar faktiskt. Genom att komma in från en prisjaktlänk och direkt handla.

Skrivet av Troberg:

Tycker det börjar bli lite trångt vid listan där butiker jag handlat i visas.
Tänker att den går ner i diagrammet nedanför

http://i.imgur.com/zRSnDUL.png

Wow, ja får se över den där presentationen

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ni som väntar på lådan och den inte öpnnas efter 2 sek. Har ni tryckt på lådan då? Den öppnas först efter man trycker på lådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen

Rent allmänt:

De flesta problem som rapporterats har visat sig vara missar i kommunikationen snarere än att kunder inte fått den XP, perks, bonusar etc som de ska ha.

Killstreak rapporterar många.
Det är vi som namngivit dem dumt:
Killstreak lvl 1 är att man handlat två månader i rad. Killstreak lvl 5 är att man handlat 6 månader i rad osv.
Dvs lvl är förskjutet ett steg bak eftersom en månad i sig inte är en streak.

Vi kommer att ändra detta så att lvl 2 faktiskt betyder två månader osv. Så blir det lättare att hålla reda på.
Just nu har den också räknat som så att man måste handla igen inom en månad. Dvs om du handlar första maj poch sen sista juni: då har systemet inte räknat det som att man handlat två månader i rad.
Vi kommer att fixa detta också.

Dubbel XP:
Dubbel XP har i samtliga fall som vi fått in rapporter om faktiskt tilldelats korrekt. Däremot tilldelas det inte exakt samtidigt som köpet.
Och som kund har man inte fått någon notifikation på vilken order som triggade bonusen eller vad bonusen blev.
Vi kommer hädanefter (start nästa vecka) att kommunicera ut detta tydligare i loggen och snabba upp själva tilldelningen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, vad vi kunde se har du både korrekt killstreak lvl och double xp har applicerats korrekt. Se separat PM.

Hej dina achievements hade inte tilldelats eftersom du inte handlade i den butiken du trodde. Du letade achievements relaterade till vår butik i Triangeln i Malmö, medan du faktiskt var inne i butiken på Djäknegatan. Lätt hänt om man inte är från trakten antar jag.
Jag har fixat dem manuellt åt dig nu dock så du slipper åka tillbaka söderut

Tackar för rapporten, IT hittade en bugg där som både påverkade tidsrapporteringen och synligheten på dropen. Själva dropen fick man dock som vissa senare påpekat här.
Buggen är nu fixad.

Jag tror man måste beställa separata ordrar faktiskt. Genom att komma in från en prisjaktlänk och direkt handla.

Wow, ja får se över den där presentationen

Hej,

jag har PM:at, det där stämmer inte som jag beskrivit med hjälp av logg-infon ni har.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Hej,

jag har PM:at, det där stämmer inte som jag beskrivit med hjälp av logg-infon ni har.

Och jag i min tur har svarat igen

Du har handlat i mars, april och maj.
Mars ger inget eftersom en månad själv inte är en streak.
April "killstreak" för att du handlat två månader i rad.
Maj "killstreak lvl 2" för att du handlat tre månader i rad.

Pga hur systemen fungerar då den kollar bakåt i tiden på kvalificerande ordrar så ser det ut som om du fått killstreak i mars och killstreak lvl 2 i maj.

Men som sagt: förutom extremt bristfällig information så är det inget fel i vad du fått. Du har fått den XP och de achievements som du är "kvalificerad" för.

Och som jag skrev här innan: vi kommer att fixa detta så att det blir tydligt i framtiden.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Och jag i min tur har svarat igen

Du har handlat i mars, april och maj.
Mars ger inget eftersom en månad själv inte är en streak.
April "killstreak" för att du handlat två månader i rad.
Maj "killstreak lvl 2" för att du handlat tre månader i rad.

Pga hur systemen fungerar då den kollar bakåt i tiden på kvalificerande ordrar så ser det ut som om du fått killstreak i mars och killstreak lvl 2 i maj.

Men som sagt: förutom extremt bristfällig information så är det inget fel i vad du fått. Du har fått den XP och de achievements som du är "kvalificerad" för.

Och som jag skrev här innan: vi kommer att fixa detta så att det blir tydligt i framtiden.

Ok, med den informationen jag har framför mig och den logik jag pluggat i skolan får jag inte detta att gå ihop alls.
Killstreak lvl1 kom i mars och killstreak lvl2 kom i april vilken för mig känns som att maj inte finns med då den överskred 500:- men jag får väl ge mig då antar jag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Ok, med den informationen jag har framför mig och den logik jag pluggat i skolan får jag inte detta att gå ihop alls.
Killstreak lvl1 kom i mars och killstreak lvl2 kom i april vilken för mig känns som att maj inte finns med då den överskred 500:- men jag får väl ge mig då antar jag.

Maj finns med den heter Killstreak lvl 2, men i din logg har systemet gett dig den, retroaktivt, redan i april. Ordern som genererade den achievementen lades dock mycket riktigt i Maj.
Riktigt uselt genomtänkt av den som implementerade det hos oss, men du går inte miste om något, det svär jag på
Så fort IT-avdelningen har en lugn stund kommer de att fixa till detta.

Det som heter killstreak 2 idag kommer att få namnet killstreak 3, så att siffran representerar hur många månader i rad man handlat. Och vi kommer också att datumsätta achievementen i den månad som ordern läggs.
ETA på den fixen är tidigt/mitten av nästa vecka.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Tycker det börjar bli lite trångt vid listan där butiker jag handlat i visas.
Tänker att den går ner i diagrammet nedanför

http://i.imgur.com/zRSnDUL.png

Dags för två spalter?

http://imgur.com/c4aqstz

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Rent allmänt:

De flesta problem som rapporterats har visat sig vara missar i kommunikationen snarere än att kunder inte fått den XP, perks, bonusar etc som de ska ha.

Killstreak rapporterar många.
Det är vi som namngivit dem dumt:
Killstreak lvl 1 är att man handlat två månader i rad. Killstreak lvl 5 är att man handlat 6 månader i rad osv.
Dvs lvl är förskjutet ett steg bak eftersom en månad i sig inte är en streak.

Vi kommer att ändra detta så att lvl 2 faktiskt betyder två månader osv. Så blir det lättare att hålla reda på.
Just nu har den också räknat som så att man måste handla igen inom en månad. Dvs om du handlar första maj poch sen sista juni: då har systemet inte räknat det som att man handlat två månader i rad.
Vi kommer att fixa detta också.

Dubbel XP:
Dubbel XP har i samtliga fall som vi fått in rapporter om faktiskt tilldelats korrekt. Däremot tilldelas det inte exakt samtidigt som köpet.
Och som kund har man inte fått någon notifikation på vilken order som triggade bonusen eller vad bonusen blev.
Vi kommer hädanefter (start nästa vecka) att kommunicera ut detta tydligare i loggen och snabba upp själva tilldelningen.

Det verkar som om det strular för många med killstreak. För mig så har jag handlat sedan sep 2015 med 500kr som krävs. och har lvl 7 medan andra har lvl 8??

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

Det verkar som om det strular för många med killstreak. För mig så har jag handlat sedan sep 2015 med 500kr som krävs. och har lvl 7 medan andra har lvl 8??

Har du möjlighet att skicka ett ordernr till mig (valfri månad där bara så jag hittar din profil) så kollar jag upp det och ser om jag hittar någon förklaring eller om det är nån bugg vi måste lösa!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@Webhallen: Har skickat PM