Sweclockers samarbete med FZ..

Permalänk

Sweclockers samarbete med FZ..

Vill verkligen inte få det här att låta som en gnälltråd men efter att ha läst ett antal hårdvaru-recensioner på FragZone så undrar jag varför Swecklockers har ett så nära samarbete med dem?

1: Dessa hårdvaru-recensioner, som så snällt länkas högst uppe på SweClockers hemsida, är snällt sagt oprofessionellt skrivna.
2: Hemsidan är "bloatig" med reklam på "fel" ställen och har jobbig design som är jobbig att använda (för liten text på många ställen och alldelses för många objekt (fönster))?

I min mening drar FZ helt enkelt ner på Sweclockers standard och jag tycker det är märkligt att Sweclockers har valt att gå med på detta sammarbete.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Vill verkligen inte få det här att låta som en gnälltråd men efter att ha läst ett antal hårdvaru-recensioner på FragZone så undrar jag varför Swecklockers har ett så nära samarbete med dem?

De vill väl locka fler läsare till hemsidan(företagen är systerbolag som ägs av Geeks Publishing).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är väl bara bra att de samarbetar och blir bredare? Det hindrar ju dock inte dig från att komma med konstruktiv kritik. Är det verkligen samarbetet du stör dig på eller en recension och lite reklam?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

2: Hemsidan är "bloatig" med reklam på "fel" ställen och har jobbig design som är jobbig att använda (för liten text på många ställen och alldelses för många objekt (fönster))?

SweClockers reklam begår förvisso den värsta synden inom hela GUI-designområdet:

Tänker framförallt på bannern högst upp, men inte bara den.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Att hemsidorna skulle behöva få ett enhetligt utseende kan jag gå med på, men att FZ eller 99mac osv skulle ha sämre skrivna artiklar håller jag inte med om. och jag gillar också att det kommer lite nya vinklar på saker och ting, annars blir det lätt för oss "nördar" att snöa in oss på ett spår, och bli rätt tjuriga på det.

dessa sidor drivs dessutom av samma företag (Geeks publishing) så det är rent tekniskt sätt inte Sweclockers som har gått med på det, utan det är så. (Sedan att geeks publishing startades av Sweclockers är en annan femma.)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, off topic raderad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

FZ är Sweclockers Lack-vägghylla till din Billy Bokhylla, det är olika produkter av samma företag. Redaktionen till de båda sidorna (och 99mac) sitter i samma kontor. Så när som att frilansarna då sitter hemma. Sweclockers köpte upp 99mac och FZ och döpte om sig till Geeks Publishing. Känns naturligt att det syns än att de ska skriva dubbla artiklar om samma saker eller produkter, med hjälp av olika medarbetare. Det sagt så får Sweclockers gärna recensera gaminglaptops också. Traditionellt sett har det varit Jacob i redaktionen på Sweclockers som de senaste åren testat bärbara datorer.

Har du synpunkter på specifika sidor bör du nog främst vända dig till dessa, för de flesta på Sweclockers har såklart inget dagligt arbete med hur de andra sidorna drivs redaktionellt. De kanske främst kikar på kommentarerna på deras egna sidor också. Utvecklaren för sidorna är däremot samma person över alla tre sidor. Så just hur det ska synas att de samarbetar och hur det fungerar rent tekniskt är nog fritt fram att diskutera (under feedback-delen) i forumet. Redigering: den delen som denna tråd nu är flyttad till.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Att hemsidorna skulle behöva få ett enhetligt utseende kan jag gå med på, men att FZ eller 99mac osv skulle ha sämre skrivna artiklar håller jag inte med om. och jag gillar också att det kommer lite nya vinklar på saker och ting, annars blir det lätt för oss "nördar" att snöa in oss på ett spår, och bli rätt tjuriga på det.

dessa sidor drivs dessutom av samma företag (Geeks publishing) så det är rent tekniskt sätt inte Sweclockers som har gått med på det, utan det är så. (Sedan att geeks publishing startades av Sweclockers är en annan femma.)

Har inte läst tillräckligt många spel-recensioner eller nyheter där för att kunna yttra mig, men recensionerna om hårdvara är tyvärr alldeles för grötiga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör in en funktion så man kan välja om man vill se spelnyheter från fz. På Sweclockers tycker jag att spelnyheter är ointressanta.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Varför kan vi inte ha en automatisk forumtråd för nyheter cross-postade nyheter från FZ här på Sweclockers? Så att vi kan ha en diskussion om dem för oss själva tänker jag.

Hos FZ går det fint att kommentera nyheterna de tar från Sweclockers...

Nu verkar det inte skapas en nyhetssida för FZ cross-posten här men det bör väl vara en enkel sak att fixa programmeringsmässigt.