Vad är tjusningen med action i film?

Permalänk
Medlem

Vad är tjusningen med action i film?

Ofta när jag pratar med vänner och ser folks recensioner av filmer på internet så är det många som tycker action är kul. Ju mer action desto bättre verkar många anse. Själv tycker jag precis tvärtom. Om det är något som gör mig trött så är det actionscener. Ta till exempel Game of Thrones som jag tycker är rätt bra. Så länge det är story och folk pratar och historien utvecklas är jag någorlunda intresserad men så fort det blir utdragna actionscener saknar jag den gamla goda VHS tiden då man kunde ta remoten och spola fram. Samma sak gäller för typ alla nya superhjältefilmer också. Batman nr 2 (av de nya) tyckte jag var rätt kul med Jokern, men hela tiden avbröts upplevelsen med att de skulle slåss eller spränga saker. Sjukt frustrerande.

Jag förstår verkligen inte varför action är kul och min tjej tycker precis likadant. Visst att det är massa effekter och annat krussedull men det finns ju inget innehåll. Något exploderar, nån fäktas eller några slåss. Liksom vad är grejen?

Frågan är inte alls spydigt menad utan jag är verkligen intresserad av varför folk tycker långa actionscener är kul. Jag vill förstå och har såklart inget alls emot dem som tycker det är kul. Det är bara för mig som det är så främmande. Som jag skrev ovan så har jag många kompisar som tänder till som bara tusan på action i film.

Som person är jag ingen softis utan håller på med kampsport, gillar att åka motorcykel och är rätt våghalsig av mig. Så jag är inte direkt nån bokmal som undviker allt som är högljutt och skräller. Jag gillar bara inte action på film helt enkelt.

Så, vad är grejen? Help me understand!

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Ofta när jag pratar med vänner och ser folks recensioner av filmer på internet så är det många som tycker action är kul. Ju mer action desto bättre verkar många anse. Själv tycker jag precis tvärtom. Om det är något som gör mig trött så är det actionscener. Ta till exempel Game of Thrones som jag tycker är rätt bra. Så länge det är story och folk pratar och historien utvecklas är jag någorlunda intresserad men så fort det blir utdragna actionscener saknar jag den gamla goda VHS tiden då man kunde ta remoten och spola fram. Samma sak gäller för typ alla nya superhjältefilmer också. Batman nr 2 (av de nya) tyckte jag var rätt kul med Jokern, men hela tiden avbröts upplevelsen med att de skulle slåss eller spränga saker. Sjukt frustrerande.

Jag förstår verkligen inte varför action är kul och min tjej tycker precis likadant. Visst att det är massa effekter och annat krussedull men det finns ju inget innehåll. Något exploderar, nån fäktas eller några slåss. Liksom vad är grejen?

Frågan är inte alls spydigt menad utan jag är verkligen intresserad av varför folk tycker långa actionscener är kul. Jag vill förstå och har såklart inget alls emot dem som tycker det är kul. Det är bara för mig som det är så främmande. Som jag skrev ovan så har jag många kompisar som tänder till som bara tusan på action i film.

Som person är jag ingen softis utan håller på med kampsport, gillar att åka motorcykel och är rätt våghalsig av mig. Så jag är inte direkt nån bokmal som undviker allt som är högljutt och skräller. Jag gillar bara inte action på film helt enkelt.

Så, vad är grejen? Help me understand!

Antar väl att de har det för att filmerna inte ska verka långtråkiga, jag menar något måste ju hända annars blir det ju skit tråkigt om de bara är massa hot hela tiden utan några slags action scener.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Beror ju mycket på hur man är som person men kan även tänka mig att det beror på vad man gör i sitt liv.
Själv märkte jag att sedan jag började köra cross (Enduro) så spelar jag heller lugnare spel och kollar på serier/filmer som handlar mer om story än action. Även fast jag gillar en bra action rulle nu och då.
Själv får jag nog med action när man är ute och kör. Pressa sig själv att köra snabbare runt träden, våga se om man kan ta det där hoppet, tvinga sig igenom en samling stenar bara för att se om man kan.
Efter det vill jag bara ta det lugnt. Sätta mig ned, spela lite Sims kanske.
Jag får den action jag behöver i det jag gör och har inte alls lika stor lust att kolla på sådana filmer eller lira spel med mycket action i efter det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Vi är helt enkelt olika allihopa. Själv förgås jag av tristess när det är Formel 1 på TV, men krash-sammandrag är kul. Självklart är det bäst om ingen skadat sig.
Film, ser jag inte för "storyn" den är där för att rättfärdiga "biljakter" (behöver inte nödvändigtvis vara bilar) och knyta ihop actionscenerna.

Jag tror inte det har speciellt stort sammanhang med vad man spelar dock. Favorit-typen spel är tycoon-spel, typ RCT-serien.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Som att förklara tjusningen med sex för en asexuell.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv

Tänkte skriva en likadan tråd om vad meningen med drama i filmer är, går det bra att använda din tråd?

Man kan se filmer av olika anledningar, ibland är man sugen på det ena och det andra, vilket gör att det finns helt olika typer och det passar inte alltid så bra när de gör en grov actionfilm som samtidigt är en komedi etc. (kan förstöra stämningen)

Nå filmvärden är översvämmad av filmer, ens fritid är begränsad. För att jag ska se en ny film så måste denna film ge mig något. Vad detta är för något kan vara olika, men att se en dokusåpa som bara har en massa meningslös drama är fullkomligt bortkastad för mig.
Däremot Scifi som ger nya tankar kan vara något, men blir det för något drama som Stargate Universe så blir det papperskorgen direkt för mig. -För mycket skit att spola över. Detsamma gäller serier som prison break, visst grym första avsnitt, de kommande också, sedan ger serien inte mer än vad tiden den förbrukar är värd för mig. (den tillför inte så mycket nytt)

En ren actionfilm som inte på något sätt innehåller något nytt är det samma sak. En Thriller som har ett slut som man kan förespå genom att enbart se trailern samma sak där.

Generellt tycker jag att de flesta nya filmer är skit, nej det handlar inte om att de gamla var bättre, utan att man nu har sett tiotusentals filmer och det är väldigt tufft för en ny film att komma med något nytt som tillför något som man inte såg i de filmer som man redan har sett.

*edit*
Det finns dock undantag, som nu när jag ska lägga mig, jag sätter då på en ny skitfilm från populär filmtjänst och sover till och bryr mig ej så mycket om jag missar slutet.

Permalänk
Inaktiv

Det är lite som med musik. Det ska tilltala ditt själsliv, dvs tala samma språk. Och vi kan uppfatta
själens språk med vår intuition.
Vad sägs om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Ofta när jag pratar med vänner och ser folks recensioner av filmer på internet så är det många som tycker action är kul. Ju mer action desto bättre verkar många anse. Själv tycker jag precis tvärtom. Om det är något som gör mig trött så är det actionscener. Ta till exempel Game of Thrones som jag tycker är rätt bra. Så länge det är story och folk pratar och historien utvecklas är jag någorlunda intresserad men så fort det blir utdragna actionscener saknar jag den gamla goda VHS tiden då man kunde ta remoten och spola fram. Samma sak gäller för typ alla nya superhjältefilmer också. Batman nr 2 (av de nya) tyckte jag var rätt kul med Jokern, men hela tiden avbröts upplevelsen med att de skulle slåss eller spränga saker. Sjukt frustrerande.

Jag förstår verkligen inte varför action är kul och min tjej tycker precis likadant. Visst att det är massa effekter och annat krussedull men det finns ju inget innehåll. Något exploderar, nån fäktas eller några slåss. Liksom vad är grejen?

Frågan är inte alls spydigt menad utan jag är verkligen intresserad av varför folk tycker långa actionscener är kul. Jag vill förstå och har såklart inget alls emot dem som tycker det är kul. Det är bara för mig som det är så främmande. Som jag skrev ovan så har jag många kompisar som tänder till som bara tusan på action i film.

Som person är jag ingen softis utan håller på med kampsport, gillar att åka motorcykel och är rätt våghalsig av mig. Så jag är inte direkt nån bokmal som undviker allt som är högljutt och skräller. Jag gillar bara inte action på film helt enkelt.

Så, vad är grejen? Help me understand!

Håller med i stort.
Många filmer numera är bara långa transportsträckor av action fyllda av one-liners som förväntas vara roliga.
Kombineras det med överdriven CGI användning så får man väldigt tråkiga filmer.

Värst är nog helt animerade filmer med dess ändlösa jaktscener, är filmen animerad så kan man ge sig f-n på att flera minuter spenderas på en jaktscen.

Däremot så kan bra och motiverad action tillföra en hel del, se bara på de första "Bourne" filmerna.
Inte många minuter action i dom egentligen, men när det är så känns det motiverat.

Sen så finns det ju kategorin av extremt välgjord action, typ vissa scener Daredevil serien.
Där man förundras över hur dom lyckats få till det så bra.

Permalänk
Medlem

Jag tycker själv om att syssla med eskapism när det gäller underhållning, oavsett om det gäller film, bok eller spel. Jag är inte så mycket för att försöka sätta mej in i en rollfigurs situation, socialrealism tråkar / tröttar ut mej rätt snabbt, men alla är vi olika såklart. Kanske just för att du sysslar med sådant som kan anses som adrenalinstinnt som du tycker bättre om motsatsen vid "downtime" så att säja?

Fast jag håller med om att långa och utdragna actionsekvenser kan kännas onödiga och sega, det beror ju lite på hur filmen är klippt åxo. En av mina (kanske lite omotiverat) favoritfilmer är Spy Game av Tony Scott (den "andra" Scott-brodern) och den är klippt i typisk Tony Scott-fason, dvs. en hel del snabba och lite kaotiska klipp, men all faktisk action är helt sekundär till handlingen.

Permalänk
Medlem

Som tur är tycker jag i vart fall om sex

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Det är väl spännande att se fartfyllda akrobatiska manövrar när man själv på sin höjd tar en cykeltur då och då som motion.

Jag är inget fan av att åka fort eller sporta på riktigt, men att få känna på den känslan genom att det går fort och händer mycket utan att man försätter sig själv i någon risk kan vara rätt så trevlig.

Jag brukade se all möjlig film förr och tycka det var ok, men mina krav har höjts en del på senare år så jag vill gärna ha mer handlig och lite mindre action över lag, men det får gärna vara en balans.

Rena dramafilmer kan vara enormt tråkiga ibland. Blir det för mycket vardag så kan jag uppleva det själv känner jag. Jag vill oftare se superhjältar, fantasy och sci-fi som inte händer runt omkring mig normalt hellre än t.ex. polisfilmer som Beck eller familjedrama om en släkt som firar jul eller vad det kan vara.

Sambon är tvärtom, hon gillar väl en del action, men så fort det blir halvlånga scener så börjar hon tröttna.

Det blir lite problem när vi ska kolla film att somna till, för om hon sätter igång t.ex. Hobbit / Sagan om Ringen eller liknande som har både långa lugna partier och långa actionscener, så somnar jag när det är intro och dialog eller folk sjunger sånger, medan hon är vaken och kollar. Så fort det blir action och fältslag och skrammel och skrik, så däckar hon på någon minut, medan jag vaknar till och har svårt att somna om XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Intressant frågeställning. Jag funderar på hur man skulle kunna binda ihop en film som t ex Batman utan action. Det känns spontant som att det skulle bli en ganska seg rulle med många frågetecken. Just den filmen är ju dessutom baserad på en serietidning som innehåller en hel del action vilket, om det skulle saknas i filmerna, skulle få filmen att floppa totalt då jag antar att de flesta som vill se den är Batman-fans då.
Har du själv någon tanke på hur en sådan film skulle kunna knytas? Hur stoppas Jokern?

För egen del kan jag uppskatta rena drama-rullar väldigt mycket, även om jag gillar actionfilmer också. Men jag håller själv med om att en film som The Avengers innehåller för mycket action. Men exemplet med Prison Break som dök upp är bra, fruktansvärt intressant första säsong. Sen går det tyvärr utför hela vägen då det läggs in alldeles för mycket småplots med tillfångatagningar och flyktförsök med diverse biljakter osv.

Exemplet med Bourne-filmerna är exemplariskt. Det är nog den typ av action jag uppskattar allra mest.

Action för mig handlar annars om att fly från den verkliga världen, det blir tråkigt i längden att bara se sånt som kan ske på riktigt. Det blir en ganska smal upplevelse att titta på Star Wars utformad i våran samtid, eller som en ren drama-scifi utan dueller. Det är helt enkelt coolt att i Matrix se folk slåss på ett sätt man aldrig tidigare sett. En wow-upplevelse helt enkelt. Detsamma gäller fantasy-genren för mig. Håller Return of the King väldigt högt upp på min lista över bästa filmer. Slaget på Pelennor Fields kan jag se om 10 gånger i streck och bli lika överväldigad varje gång.

Frågan är egentligen omöjlig att svara på generellt då du bara kommer få subjektiva svar.

Permalänk
Medlem

Finns ett svar och den är simpel.

Smaken är som baken, delad.

Permalänk
Skrivet av nidnus:

Ofta när jag pratar med vänner och ser folks recensioner av filmer på internet så är det många som tycker action är kul. Ju mer action desto bättre verkar många anse. Själv tycker jag precis tvärtom. Om det är något som gör mig trött så är det actionscener. Ta till exempel Game of Thrones som jag tycker är rätt bra. Så länge det är story och folk pratar och historien utvecklas är jag någorlunda intresserad men så fort det blir utdragna actionscener saknar jag den gamla goda VHS tiden då man kunde ta remoten och spola fram. Samma sak gäller för typ alla nya superhjältefilmer också. Batman nr 2 (av de nya) tyckte jag var rätt kul med Jokern, men hela tiden avbröts upplevelsen med att de skulle slåss eller spränga saker. Sjukt frustrerande.

Jag förstår verkligen inte varför action är kul och min tjej tycker precis likadant. Visst att det är massa effekter och annat krussedull men det finns ju inget innehåll. Något exploderar, nån fäktas eller några slåss. Liksom vad är grejen?

Frågan är inte alls spydigt menad utan jag är verkligen intresserad av varför folk tycker långa actionscener är kul. Jag vill förstå och har såklart inget alls emot dem som tycker det är kul. Det är bara för mig som det är så främmande. Som jag skrev ovan så har jag många kompisar som tänder till som bara tusan på action i film.

Som person är jag ingen softis utan håller på med kampsport, gillar att åka motorcykel och är rätt våghalsig av mig. Så jag är inte direkt nån bokmal som undviker allt som är högljutt och skräller. Jag gillar bara inte action på film helt enkelt.

Så, vad är grejen? Help me understand!

Håller devis med, det jag inte gillar är dessa "boss" fajter i slutet av vissa action rökare (vissa action filmer är okej, men inte alla).

Tycker det dom gjort med fajterna i deadpool (ja förutom en som var lite länge), där var det inte slåss i 5 minuter och sen ta nästa. Det enligt mig är det sämsta med action filmer, alla dessa slagsmål och mexican standoff (som ska mala på i flera minuter).

Ser själv mer åt humor/action (men inga 5 minuters pauser med fajter). Drama och romantik är inte min grej (Inte som rena gener i alla fall, utan som vist inslag i filmen är ok).

Skrivet av Svensktiger:

Håller med i stort.
Många filmer numera är bara långa transportsträckor av action fyllda av one-liners som förväntas vara roliga.
Kombineras det med överdriven CGI användning så får man väldigt tråkiga filmer.

Värst är nog helt animerade filmer med dess ändlösa jaktscener, är filmen animerad så kan man ge sig f-n på att flera minuter spenderas på en jaktscen.

Däremot så kan bra och motiverad action tillföra en hel del, se bara på de första "Bourne" filmerna.
Inte många minuter action i dom egentligen, men när det är så känns det motiverat.

Sen så finns det ju kategorin av extremt välgjord action, typ vissa scener Daredevil serien.
Där man förundras över hur dom lyckats få till det så bra.

Tycker det blir omotiverade fajter, Daredevil verkar ju slåss för det är kul. var fast i första säsongen, men andra tappades känslan. Ingen av säsongerna enligt mig var så bra som kritikerna säger, det är något som saknas (eller även för mycket av). Serien verkar ju mest köra på tomgång vad som känns hittills (hade hoppas säsong 2 hade fixat det, får hoppas nästa görs bättre).

Även Agent carter har tappat (var faktiskt grymt bra första säsong), men andra gick allt på tomgång (var knappt jag kom igenom andra).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hur man ser en film är relevant i denna frågeställning anser jag.

Att se exempelvis Transformers på en vanlig tv 50 tums tv med tv ljud är enligt mig rätt kasst.

Men att smeta upp filmen med projektor på 108 tums duk med DTS + base shakers monterade i soffan och äkta 7.1 ljud är en helt annan upplevelse.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

@nidnus: En fråga, hur kollar du på game of thrones när du inte kan spola? Sen tycker jag GoT inte har så många omotiverade actionscener. Blir ju svårt att förmedla utan i en serie som till stor del handlar om krig.

Permalänk
Medlem

Det är väll dom som inte har så mycket action IRL som är mest kåta på actionfilm kan inte annat än hålla med dig TS

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=H_19rSdEWao Den här videon av sam and niko från youtube-kanalen Corridor Digital beskriver precis det du säger. Actionscener är oftast tråkiga om det inte finns någon mening med dem. Ta till exempel Star Wars och jämför actionscener i prequels och i episode IV-VI. I prequels är actionscenerna mer flashiga, och kanske roligare att titta på. De är dock riktiga tråkiga och meningslösa jämfört med actionscenerna i gamla episoderna, ta till exempel alla möten mellan Vader och Luke, de är scener som utvecklar storyn och karaktärerna. En actionscen som inte utvecklar karaktärerna eller storyn är aldrig en bra scen, oavsett mängden action.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Silcan:

Finns ett svar och den är simpel.

Smaken är som baken, delad.

Stämmer väl! Det måste dock vara det mest uttjatade ordspråket någonsin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Stämmer väl! Det måste dock vara det mest uttjatade ordspråket någonsin.

Skickades från m.sweclockers.com

Men dock så sant som det är sagt. Finns ju inget att diskutera om varför folk gillar action eller blått, grönt eller nåt annat. Ja det tycker jag:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

@nidnus: En fråga, hur kollar du på game of thrones när du inte kan spola? Sen tycker jag GoT inte har så många omotiverade actionscener. Blir ju svårt att förmedla utan i en serie som till stor del handlar om krig.

Nu är väl GoT inte så farligt, men ibland blir det lite utdraget med actionscener. Jag klagar egentligen inte på produktionen, förstår fullt ut varför det är som det är. Tycker mest det blir lite långtråkigt emellanåt

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Men dock så sant som det är sagt. Finns ju inget att diskutera om varför folk gillar action eller blått, grönt eller nåt annat. Ja det tycker jag:)

Ungefär som att diskutera med folk som gillar eller inte gillar Overwatch

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Antar väl att de har det för att filmerna inte ska verka långtråkiga, jag menar något måste ju hända annars blir det ju skit tråkigt om de bara är massa hot hela tiden utan några slags action scener.

Vore i och för sig en lite roligt frustrerande grej om de gjorde en film där de byggde upp en fight som aldrig blev av

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ungefär som att diskutera med folk som gillar eller inte gillar Overwatch

Ja precis, eftersom jag inte gillar spelet så är det väl så eller hur. Och jag har rätt att komma med åsikter om det som alla andra som kommer med åsikter om varför dom gillar det. Dock kan jag inte förklara varför folk gillar det samt om varför folk gillar action.

Permalänk
Medlem

Ja men för helvete. Det finns ju massor med grymma filmer som inte bygger på action. Det behöver inte vara rent drama eller diskbänksrealism heller, det finns tusentals sätt att skapa effektiv spänning utan att använda CGI, bilar, explosioner osv osv.

Några exempel på spännande filmer som utnyttjar extremt begränsade miljöer och blir jävligt spännande (åtminstone enligt mig): Buried, The Call, Cube m.fl.

Jag menar bara att det finns så mycket mer bra film att se än action. Varför då slösa tid på X-Men 12 och Transformers 7?

Permalänk
Medlem

Hatar själv actionfilmer, blir helt enkelt sjukt uttråkad av en 10 min lång biljakt tex. Finns dock undantag då actionscenerna känns ok.
Viktigast i en film är ändå själva stämningen, bra regi och foto

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon179202:

Det är lite som med musik. Det ska tilltala ditt själsliv, dvs tala samma språk. Och vi kan uppfatta
själens språk med vår intuition.
Vad sägs om den.

Men, men jag tittar endast på Den engelske patienten. Vad säger det om mitt själviska lik?

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Generellt tycker jag att de flesta nya filmer är skit, nej det handlar inte om att de gamla var bättre, utan att man nu har sett tiotusentals filmer och det är väldigt tufft för en ny film att komma med något nytt som tillför något som man inte såg i de filmer som man redan har sett.

Kan hålla med TS, och Dig nuförtiden, men då jag var yngre älskade jag action scenerna, (var min favorit typ av film), men som du nämner har man sett det nu så många ggr att blir det inte något nytt så känns det lite bläha.
Och banditer som missar vart eviga skott, och hjältar som träffar med första, har blivit så urtråkigt att se på.

Men åldern spelar nog roll också, nuförtiden uppskattar jag filmer som ger känslor, och kanske tom får en att fälla någon tår, (inget jag gillade då jag var 20, för länge sedan) Även smala lågbudget filmer med ett äkta budskap är också något jag nu föredrar, medans action som jag gillade som ung inte längre ger mig gåshud.

Så jag har ändrats med tiden. Inte filmen....

Däremot har jag alltid tyckt att kärleksscenerna varit tråkiga i alla typer av filmer, och jag spolar gärna förbi eller passar på att gå på muggen då de kommer...och det har aldrig ändrats..ö.-

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Avstängd

Ni som inte gillar action borde ta en titt på Dragonball Z. Där har ni intressant action kan jag lova!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Ni som inte gillar action borde ta en titt på Dragonball Z. Där har ni intressant action kan jag lova!

Vi som inte är 10 år längre då?