Vatten kylning eller luft kylning till processorn

Permalänk
Medlem

Vatten kylning eller luft kylning till processorn

Hej som sagt ska jag köpa en pure rock 3 eller NZXT vatten skylning. Vill helst köpa NZXT vatten kylning pga att det är snyggare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygenan:

Hej som sagt ska jag köpa en pure rock 3 eller NZXT vatten skylning. Vill helst köpa NZXT vatten kylning pga att det är snyggare.

Okej så du har redan bestämt dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

Okej så du har redan bestämt dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det har jag inte

Permalänk

Bytte från en H100i till Be Quiet Pure Rock och kommer inte att gå tillbaka

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygenan:

Hej som sagt ska jag köpa en pure rock 3 eller NZXT vatten skylning. Vill helst köpa NZXT vatten kylning pga att det är snyggare.

Luft är det säkra kortet som du inte blir besviken på. Kommer alltid vara tystare än sluten vattenkylning och har mycket längre livstid. Köper du från Noctua kan du räkna med ett årtionde då dom skickar nya monteringsfästen så att kylaren passar till nya processorer.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Linus på youtube som jag tror dom flesta här vet vem det är har ju alltid snackat för vatten men nu har ju till och med han ändrat sig till luft

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Luft...orka pumpljudet..Semipassiv luftkylare slår allt.

Jag har en NH-D15 körs semipassiv..går aldrig tillbaka till AIO vattenkylning..

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk

Stod själv inför samma val nzxt x61 eller noctua nh-d15 valde noctua inte den snyggaste kylningen men den kyler riktigt bra och jag lägger inte ens märke till den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

NH-D15 må vara stor och ful men den kyler som attan

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygenan:

Nej det har jag inte

Okej så valet står mellan kraken X31, X41,X61. ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Custom vattenkylning låter inte mer än luftkylning. Och har man en bra pump så hörs det inte nå pump ljud. Jag kommer aldrig mer att ha luftkylning iallafall.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar låsta (masskorspostning)*

Trots tidigare tillsägelse fortsätter du att skapa nya trådar om samma ämne. Detta tvingar mig tyvärr att låsa dina trådar i enlighet med §3.3. Observera att jag inte har låst den ursprungliga tråden.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...