Permalänk

Hjälp med BSOD

Hej,
Jag har fått flera Blue screens of death cirka 15 min efter start av datorn om jag kör t.ex. ett spel. Antingen så står det APC_INDEX_MISMATCH, KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE eller DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EUQAL. Jag har tidigare fått samma BSOD:s tidigare fast ej lika frekvent som nu. Har Windows 10 på en egen bygd dator. Behöver hjälp med vad som kan vara orsaken till de här problemen och hur jag fixar dem, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av young ramsay:

Hej,
Jag har fått flera Blue screens of death cirka 15 min efter start av datorn om jag kör t.ex. ett spel. Antingen så står det APC_INDEX_MISMATCH, KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE eller DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EUQAL. Jag har tidigare fått samma BSOD:s tidigare fast ej lika frekvent som nu. Har Windows 10 på en egen bygd dator. Behöver hjälp med vad som kan vara orsaken till de här problemen och hur jag fixar dem, tack!

Hur ofta sker detta?
Har du kontrollerat alla dina drivare så att du har de senaste och att du inte använder de windows update laddar ned?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Skulle också gissa på någon drivrutin, har du uppdaterat någon nyligen eller om du kollar i windowsupdate om den har tryckt in några drivrutiner den vägen.

Visa signatur

Hobby nörd som pillar mer på datorer än "girls".
Peace Y

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Hur ofta sker detta?
Har du kontrollerat alla dina drivare så att du har de senaste och att du inte använder de windows update laddar ned?

Sker varenda gång jag använder datorn, ca 15 min efter start beroendes på om jag kör ett program. Jag tror mina drivare borde vara de senaste. Hur kollas jag annars att jag har de senaste?

Permalänk
Medlem
Skrivet av young ramsay:

Sker varenda gång jag använder datorn, ca 15 min efter start beroendes på om jag kör ett program. Jag tror mina drivare borde vara de senaste. Hur kollas jag annars att jag har de senaste?

Stäng av uppdatering av drivrutin från windows update. Sedan går du till moderkortstillverkaren och laddar ned de
senaste drivarna.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

ladda ner och kör ccleaner det är gratis, den kollar dock inte drivrutiner, men den kommer kolla och rensa registret som kan orsaka blåskärmar.

Men annars kan det vara bra att t.ex via cmd köra sfc /scannow den kollar windows efter problem med filer etc. annars kör driververifier den är inbyggd i windows sedan windows vista, tryck på windowsknappen eller startmenyn och skriv "verifier". självklart Utan "
hoppas det löser ditt problem

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Stäng av uppdatering av drivrutin från windows update. Sedan går du till moderkortstillverkaren och laddar ned de
senaste drivarna.

Har gjort det men problemet kvarstår. Funderar på att skicka den på reparation då jag börjar bli desperat. Är det värt pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av young ramsay:

Har gjort det men problemet kvarstår. Funderar på att skicka den på reparation då jag börjar bli desperat. Är det värt pengarna?

Har du testat det Swiftfett tipsade om?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |