Permalänk
Medlem

Bitcoin. Mer idag än igår.

Hej SweClockers!

Bitcoin tågar in mer på marknaden och blir mer&mer accepterat som betalmetod. Däremot så tycker jag det finns
fortfarande ett varningens finger i luften, många där ute sitter med både wallet & kan betala sina bitcoins via kort.

HUR gjorde ni? Dom flesta sidor idag visar till Bitcoins Wiki och där vidare får man ut på äventyr. Jag har själv försökt
och få bitcoins men det blir aldrig rätt.

Detta har jag gjort. ->

Jag laddade hem BitCoin Core, jag har tankat hela blocket och har utrymme. Det är inga problem. Jag har gjort en
önskan om mottaga bitcoin via den etikett & adress jag fått men mitt saldo står på 0. Jag har printscreenat alla mina
försök till köp för pengar från kortet har ju dragits men sen inte fått BTC tillbaka.

Det är möjligt det är jag som gjort fel. Det är möjligt att jag gjort fel med min wallet. Det är mycket möjligt det finns
bättre sätt en så jag gör. Dock att ha en lokal plånbok på min egen dator känns bättre, jag har läst tusentals trådar
om dom större firmorna som handhåller BTC men där verkar hack-risken öka markant. Det känns även säkrare för mig
att hålla en egen wallet själv eftersom beloppet i sig blir "mindre betydelsefullt" och rent logiskt känns det som att de
människor som är ute efter att hacka wallets siktar in sig där det finns mer att hämta, så att säga.

Så ni som använder Bitcoins idag i ert vardagliga liv utan bekymmer. HUR gör ni? Att kunna köpa BTC via Swish verkar
ju en smidig lösning men då vill jag veta från någon som faktiskt har gjort det.

I mitt program har jag historik för begärda betalningar och både med etikett samt meddelande men ingen utväxling
så att säga. Är här någon som kan verkligen bryta ner alla begreppen hade jag varit mycket tacksam.

Ha en strålande dag, vänligen AzII.

Permalänk
Inaktiv

Varifrån köpte du bitcoins?

Du kan kontrollera om de har skickat på t.ex. https://blockchain.info/
Där kan du söka din plånboksadress och se alla transaktioner som gjorts. Om transaktionen syns på blockchain.info så vet du att de har skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120627:

Varifrån köpte du bitcoins?

Du kan kontrollera om de har skickat på t.ex. https://blockchain.info/
Där kan du söka din plånboksadress och se alla transaktioner som gjorts. Om transaktionen syns på blockchain.info så vet du att de har skickat.

Ja, det är en bra fråga. Vilken är min plånboksadress?
Är det möjligt jag har försökt köpa BTC utan att ha en korrekt adress?

Jag har en adress liknande 1LVQY-och-en-massa-till samt i meddelande fönstret står där köpabitcoinORDERNR.
Försökt få hjälp via banken att få ut mer information, i min egna kontohistorik står där

NamnGOOBIT AB
SwishnamnBTCX! Sveriges bästa bitcoinföretag
Swishnummer xXx

xXx innehåller siffror men editerat ut.

Permalänk
Inaktiv

Din plånboksadress är ser oftast ut såhär: 1NtHN8Tx7MSGZ3XNx5iyNSRqsmQVnb3Ab6

Eftersom alla transaktioner är offentliga så kan man se vilka transaktioner som mottagits och skickats från varje adress.

Sidan blockchain.info erbjuder ett enkelt sätt att söka adresser. Om din transaktion syns där så har du troligtvis inte synkroniserat färdigt.

Jag har aldrig använt BTCX så jag vet ej om de skickar bitcoins direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120627:

Din plånboksadress är ser oftast ut såhär: 1NtHN8Tx7MSGZ3XNx5iyNSRqsmQVnb3Ab6

Eftersom alla transaktioner är offentliga så kan man se vilka transaktioner som mottagits och skickats från varje adress.

Sidan blockchain.info erbjuder ett enkelt sätt att söka adresser. Om din transaktion syns där så har du troligtvis inte synkroniserat färdigt.

Jag har aldrig använt BTCX så jag vet ej om de skickar bitcoins direkt.

Hm, okej.. jag tittar i BitCoin Core, där står det att dom rekommenderar en ny adress för varje transaktion under
mottagaradresser , jag gissar det det är min wallet fast olika fack så att säga?

Där har jag en magisk röra iallafall. Ingen av dom adresser jag skriver in på blockchain blir accepterade, utan står unrecognized så jag misstänker något är bra galet?

Permalänk

Har din btc client synkat klart mot nätverket?
Vilken bitcoinadress angav du till BTCX?

Permalänk
Medlem

Tänkte låna denna tråd för en liknade fråga.
Jag köpte några bitcoins för ett tag sedan via safello mest för att testa, men nu när jag ominstallerat bitcoin core och Armory så ser "plånboken" tom ut: "balance (...)" och det syns inga tidigare transaktioner.
Har uppdaterat bitcoin core men får inte "Armory" ur Offlineläget
Någon som vet vad jag gör för fel?