Naket Geforce GTX 1070 på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

Lättare att hitta passande vattenblock eller heltäckande vattenblock till originalkorten.

självklart, men då kommer problemet att korten i stället inte går att klocka så bra (som jag antar är stor orsak till vattenkylning), samt bara har en 8 pins kontakt. då är det bättre att ta tredjepart med refrenskort (har ju varit vanligt tidigare i alla fall).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

självklart, men då kommer problemet att korten i stället inte går att klocka så bra (som jag antar är stor orsak till vattenkylning), samt bara har en 8 pins kontakt. då är det bättre att ta tredjepart med refrenskort (har ju varit vanligt tidigare i alla fall).

3rd party med referens PCB ger fortfarande bara en 8pin. Ändrar dom något är det inte referens längre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB 3200MHz - 1080ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

självklart, men då kommer problemet att korten i stället inte går att klocka så bra (som jag antar är stor orsak till vattenkylning), samt bara har en 8 pins kontakt. då är det bättre att ta tredjepart med refrenskort (har ju varit vanligt tidigare i alla fall).

Blir det inte exakt samma problem då? (förutom att priset möjligtvis är något lägre)

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av spelgubbe:

Kommer väl kosta 5000kr. Precis som nuvarande 1080 utan referenskylare är väl priset detsamma som founder's edition.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns som det är för högt prissatt. iaf på sikt. Med tanke på att produktionen upphört för 970/980

Priserna på 1070/1080 borde kunna gå ned då gamla lager börjar tömmas.

Eller så höjer de priserna på alla korten ett snäpp. Dvs 1060 ersätter 970 osv.

Visa signatur

Technörd

Permalänk

Det här känns bra, då kan jag sälja mitt 970 för inte alltför skammigt pris innan priserna faller rejält. Det är ganska schysst att låta konsumenterna som köpt 970/980 nyligen inte känna sig alltför vrängda genom att släppa dessa på samma prisnivå och sänka förra generationen så snabbt. Prisfall kommer ju hända inom en snar framtid ändå, så man kan ju chilla om man känner att man måste spara lite pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sillygator:

Det här känns bra, då kan jag sälja mitt 970 för inte alltför skammigt pris innan priserna faller rejält. Det är ganska schysst att låta konsumenterna som köpt 970/980 nyligen inte känna sig alltför vrängda genom att släppa dessa på samma prisnivå och sänka förra generationen så snabbt. Prisfall kommer ju hända inom en snar framtid ändå, så man kan ju chilla om man känner att man måste spara lite pengar.

Men.. då får du ju klara dig utan grafikkort under tiden du går å väntar på att priserna på de nya korten sjunker?

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Inaktiv

Blir 2st när det kommer andra kylare, bra uppgradering till mitt gtx210

Permalänk
Avstängd

Om man går i tankarna att köpa GTX 1070 så skulle jag ändå vänta in Polaris (480/480X) innan och se hur det kortet presterar samt vilken prissättning de korten kommer få i jämförelse med 1070. Även om Polaris (480/480X) presterar sämre (10FPS mindre) men har ett mer lockande pris så skulle jag välja det över 1070. Visst kan NV kontra med 1060Ti men tror inte de hinner innan 480/480X lanseras.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

Men.. då får du ju klara dig utan grafikkort under tiden du går å väntar på att priserna på de nya korten sjunker?

den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Delerium: Det stämmer som du beskriver, världens snabbaste grafikkort är och kommer fortsätta vara Radeon Pro Duo ytterligare ett tag, jag tror att GTX 1080Ti och stora Vega kommer ha högre prestanda per GPU.

Väldigt intressant, har spelat DOOM, Elite Dangerous Horizons, Overwatch och HOTS senaste dagarna, alla spel har CFX stöd förutom DOOM, i Elite på 1440P är det 200 FPS + med allt förutom AA på max, och Elite kräver prestanda, känns overkligt högt, konstant svalt och tyst.

Kortet går även utmärkt att överklocka.

En fråga. Hur kommer det sig att du valde Pro Duo istället för Fury X CF? Pro Duo kortet är ju så fruktansvärt dyrt i jämförelse med Fury X CF.

Permalänk

@Hybe: Det gör inget, jag har ändå ingen tid i sommar, planerar att köpa till hösten i vilket fall

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Treant:

"Referensmodellen Founder's Edition får en beräknad prislapp på 4 999 kronor inklusive moms."

Vad kommer icke referens kosta då? GTX 970 kostade runt 3000 kr vid lansering.. 2000 kr mindre.

GTX 970 kostade inte runt 3000 utan lanserades för närmare 4000..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av RaBlack:

Om man går i tankarna att köpa GTX 1070 så skulle jag ändå vänta in Polaris (480/480X) innan och se hur det kortet presterar samt vilken prissättning de korten kommer få i jämförelse med 1070. Även om Polaris (480/480X) presterar sämre (10FPS mindre) men har ett mer lockande pris så skulle jag välja det över 1070. Visst kan NV kontra med 1060Ti men tror inte de hinner innan 480/480X lanseras.

MVH

Men hur länge ska man behöva vänta dom måste ju ut med produkterna snabbare, annars kommer alla sitt på 1070 och ingen köpa amd.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blue eyed devil:

Men hur länge ska man behöva vänta dom måste ju ut med produkterna snabbare, annars kommer alla sitt på 1070 och ingen köpa amd.

Mmmm... men så hade jag gjort... om det är den nivån jag vill köra på.
Nu har jag redan beställt mitt ROG STRIX (7200:- via Alina) och inväntar det.
JÄTTETAGGAD... och GLAD.

Lite INFO om det kortet jag väntar på... purfärska tester samt syn på hela kortet invändigt ..
https://www.youtube.com/watch?v=qv_B-zc0kcE

MVH

Permalänk
Medlem

@Tumnus:

Eftermarknadsmodeller fanns dock ganska snart för ca. 3300 direkt efter lanseringen. Sedan steg priserna med dollarkursen.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av RaBlack:

Mmmm... men så hade jag gjort... om det är den nivån jag vill köra på.
Nu har jag redan beställt mitt ROG STRIX (7200:- via Alina) och inväntar det.
JÄTTETAGGAD... och GLAD.

Lite INFO om det kortet jag väntar på... purfärska tester samt syn på hela kortet invändigt ..
https://www.youtube.com/watch?v=qv_B-zc0kcE

MVH

Känns bra att ge sig själv en fin present ibland.
Du blir säkert nöjd, det lär dröja ett halvår innan det kommer något snabbare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hoppas på en stortest av sweclockers snart, om man ska byta ut 980Ti mot ett 1080 om det är värt det..
1070 är alldeles för svag uppgradering.
Har dock 6k över per månad som jag kan lägga på datorn, så får se vad det blir..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta ut mitt 780 emot ett 1070 hur låter det?

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Skrivet av Zyraxon:

Funderar på att byta ut mitt 780 emot ett 1070 hur låter det?

780 är helt okey skulle nog vänta på amd vegas istället.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det kommer ett 1070 med mindre PCB. Är ett 1070 mini för mycket att hoppas på? Eller åtminstone ett som är max 22cm?

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk

@Raptor:

Lär ju komma ett 1060 i alla fall, ti kanske

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fberglind:

3rd party med referens PCB ger fortfarande bara en 8pin. Ändrar dom något är det inte referens längre

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av CynXen:

Blir det inte exakt samma problem då? (förutom att priset möjligtvis är något lägre)

Ja jäklar det har ni rätt i Vet tidigare så har vissa släppt referens med mer påkostade komponenter och extra faser (det jag menar är att allt sitter på samma ställe som referens, men lite extra krydda utan att förstöra för vattenkylnings möjligheten). Det är så jag fattat det som när vissa kört referens med mer påkostad strömmatning, att behålla möjligheten till vattenkylning.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@MarkSix: Fanns ett par olika anledningar,

* Vill ha två GPU på en PCB.
* Firepro drivrutiner.
* Väldigt bra vattenkylning.
* Världens snabbaste grafikkort.
* HBM minne.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@MarkSix: Fanns ett par olika anledningar,

* Vill ha två GPU på en PCB.
* Firepro drivrutiner.
* Väldigt bra vattenkylning.
* Världens snabbaste grafikkort.
* HBM minne.

MVH

Hej, tack för ett bra svar
Är Firepro drivrutinerna bättre eller är det så att dom är inriktade för något annat som du håller på med snarare än gaming? En sak som jag undrar med dubbel GPU-kort. Normal så kommunicerar ju korten över PCIe när man kör CF gäller detta även dubbel GPU-kort eller är kommunikationen mellan GPU'erna intern på kortet?

Permalänk
Medlem

@MarkSix: Firepro är lämpligare för utveckling av VR och andra applikationer. Kommunikationen mellan GPUerna sker via ett PLX chip, det fungerar som Crossfire i Windows.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Zyraxon:

Funderar på att byta ut mitt 780 emot ett 1070 hur låter det?

Jag funderar på samma sak. Vet någon hur stor procentuell skillnad i prestanda det kan handla om mellan korten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Jag funderar på samma sak. Vet någon hur stor procentuell skillnad i prestanda det kan handla om mellan korten?

http://wccftech.com/nvidia-geforce-gtx-1070-titan-x-killer/

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Jag ser dessvärre ingen jämförelse mot GTX 780.

Permalänk

Det kommer vara enorm skillnad. 8 Gig vram och nästan dubbla hastigheten i alla riktningar läs testet

Skickades från m.sweclockers.com